تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814793298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدیده کم نظیر چند قلوزایی حیوانات در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پدیده کم نظیر چند قلوزایی حیوانات در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان خبرگزاری پانا: در فصل زایش امسال در منطقه هرمود لارستان بسیاری از حیوانات دو یا سه قلوزایی داشته اند.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۹ فروردين ساعت 11:25



به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس علت این موضوع را آرامش و امنیت غذایی حیوانات این منطقه ذکر کرد.
 
وی تصریح کرد: ذخیره شدن آب و غذا برای زیستمندان در کنار اقدامات حفاظتی ماموران محیط زیست باعث شده حیوانات منطقه به امنیت روانی و حفاظتی مناسب دست یابند که نتیجه آن پدیده کم نظیر دو یا سه قلوزایی در منطقه هرمود لارستان شده است. به گفته کارنامی چندقلوزایی در حیواناتی نظیر کل ، بز ، قوچ و میش دیده شده است. منطقه حفاظت شده هرمود لارستان دارای وسعتی حدود 207 هزار و 961 هکتار است. این منطقه دارای گونه های گیاهی و جانوری خاص مناطق گرمسیری است و در خود گونه هایی نظیر قوچ، کل و بز، پلنگ، گرگ، گرازو شغال را جای داده است.
 
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان فارس افزود: در سالهای گذشته حضور شتر و دامهای غیر مجاز به عنوان مشکل منطقه وجود داشت که در دو سه سال اخیر تلاش شد دامهای غیر مجاز و شترها از منطقه خارج و از ورودشان جلوگیری شود.
 
 کارنامی گفت: با استقرار گشت های کنترلی محیط زیست در منطقه و خروج دامهای غیر مجاز و شتر، منابع آبی و علوفه برای زیستمندان هرمود ذخیره شده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن