تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811688234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: تصمیم های مهم درباره برنامه هسته ای/ بحث ها را تمام می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



ظریف: تصمیم های مهم درباره برنامه هسته ای/ بحث ها را تمام می کنیم
بی بی سی: آقای ظریف گفته است که کشورهای طرف مذاکره ایران باید در مورد مسائل مختلف از جمله احترام به "واقعیت های موجود" و پذیرش "حقوق ایران" تصمیم های مهمی بگیرند.




   
به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، با حضور تیم های مذاکره کننده هسته ای ایران و 5+1 در وین، بار دیگر نگاه رسانه های جهانی به این نقطه از جهان دوخته شده است تا نتیجه نهایی این دور مذاکرات هسته ای را رصد کند. آقای دکتر ظریف در فرودگاه وین گفته است تلاش می شود بحث ها در این دور مذاکرات تمام شود و از دور بعدی تدوین پیش نویس توافق نهایی آغاز گردد.       سخنان دکتر ظریف در سایت های فارسی زبان وابسته به دولت های غربی اینگونه پوشش داده شد:     سایت بی بی سی فارسی(bbc persian) با تیتر "ظریف در وین: نوشتن توافق نهایی با ۱+۵ را اردیبهشت شروع می‌کنیم" نوشته است:     محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که برای دور تازه مذاکرات اتمی با قدرت‌های جهانی به وین، پایتخت اتریش سفر کرده است، گفت که در این دور مذاکرات "موضوعات و مباحث را مورد بحث قرار داده و تمام خواهیم کرد."     آقای ظریف امروز دوشنبه ۱۸ فروردین (۷ آوریل) اظهار امیدواری کرد که در دور بعدی مذاکرات که قرار است در اردیبهشت ماه برگزار شود، دو طرف وارد تدوین پیش نویس توافق نهایی شوند.  
دور فعلی مذاکرات قرار است سه شنبه و چهارشنبه در مقر سازمان ملل متحد در وین برگزار شود.  
بعضی مقامات غربی می گویند که هنوز اختلافات عمده ای میان دو طرف وجود دارد، اما عباس عراقچی، معاون آقای ظریف و از مذاکره کنندگان هسته ای ایران گفته است که دو طرف تلاش خواهند کرد در دو روز آینده نظرات خود را در مورد مسائل عمده به هم نزدیک کنند تا بتوانند وارد جزئیات شوند و تدوین متن نهایی را آغاز کنند.  
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام عالیرتبه آمریکایی هم روز جمعه گفته بود که دو طرف تلاش می کنند که تا پایان آوریل تمام موضوعاتی را که باید در توافق نهایی مطرح شود مورد بررسی قرار دهند و در ماه می نوشتن پیش نویس را آغاز کنند. او گفته که مذاکرات تاکنون طبق برنامه پیش رفته است.  
اظهارات این مقام عالیرتبه که نامش در گزارش رویترز ذکر نشده است، با زمانبندی مورد اشاره مقامات ایرانی مطابقت دارد.  
آقای ظریف گفته است که کشورهای طرف مذاکره ایران باید در مورد مسائل مختلف از جمله احترام به "واقعیت های موجود" و پذیرش "حقوق ایران" تصمیم های مهمی بگیرند.
او بار دیگر تأکید کرده است که ایران آمادگی دارد برای رفع همه ابهامات در مورد صلح آمیز بودن برنامه اتمی اش همکاری کند.  

آقای ظریف قرار است امشب در یک ضیافت شام با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو کند.      

      سایت رادیو فردا(radiofarda) با تیتر " ظريف: ارديبهشت ماه وارد تدوين پيش نويس توافق نهايی خواهيم شد" این خبر را پوشش داده، نوشته است:     وزير امور خارجه ايران که روز دوشنبه، ۱۸ فروردین، برای شرکت در سومين دور مذاکرات اتمی وارد وين شد، گفته که ايران و گروه ۵+۱ در ارديبهشت ماه وارد تدوین پيش نويس توافق جامع خواهند شد.  
بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ايران، محمد جواد ظريف در فرودگاه وين به خبرنگاران گفته که «در مذاکرات هفته جاری قرار است آخرين موضوعات و محور‌ها مورد بحث قرار گيرد و بحث‌ها را تمام کنيم و در مرحله بعد در ارديبهشت وارد تدوين پيش‌نويس توافق جامع خواهيم شد».  
به گزارش خبرگزاری رويترز، يک مقام آمريکايی نيز هفته گذشته زمان بندی مشابهی را اعلام کرد و گفت که اميدوار است نوشتن پيش نويس اين توافق در ماه می‌ آغاز شود.  
اظهارات ظريف و عراقچی تاکيدی بر تعهد تهران برای رسيدن به توافق نهايی تا ماه ژوئيه- تير ماه- است و اين در حالی است که کشورهای غربی می‌گويند اختلافات وسيعی ميان دو طرف وجود دارد.

وزير امور خارجه ايران قرار است امشب با کا‌ترين اشتون، مسوول امور سياست خارجی اتحاديه اروپا، ديدار و درباره آخرين جمع‌بندی‌ها از مذاکرات کار‌شناسی که هفته گذشته در وين انجام شد گفت‌وگو کند.  
 
ايران و گروه پنج به علاوه يک از زمان توافق هسته‌ای موقت در سوم آذرماه پارسال تاکنون پنج دور مذاکره کار‌شناسی و در سطح بالا‌تر انجام داده‌اند تا به توافقی جامع در زمينه حل و فصل برنامه هسته‌ای تهران دست يابند.  
آمريکا و متحدان غربی آن طی يک دهه گذشته جمهوری اسلامی را متهم کرده‌اند که در پی دستيابی به دانش لازم برای ساخت بمب اتمی است. ايران می‌گويد که برنامه هسته‌ايش ماهيت صلح آميز دارد و حاضر نيست که تاسيسات خود را تعطيل کند.  
يک مقام ارشد آمريکا روز جمعه گفت که دو طرف مصمم شده بودند تا در ماه مارس و آوريل «درباره هر جزئی که ما معتقديم بايد در توافق نهايی توضيح داده شود پيش بروند»، پيش از اينکه کار تهيه پيش نويس در ماه می‌آغاز شود.
     

    سایت دویچه وله(dw.de) برای خبرش تیتر"ظریف: در این دور از مذاکرات بحث‌ها را تمام می‌کنیم" را انتخاب کرده، آورده است:     محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گفته است که در دور کنونی مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ قرار است "آخرین موضوعات و محورها مورد بحث قرار گیرد."  
او که برای شرکت در این مذاکرات به وین سفر کرده، روز دوشنبه (۷ آوریل/ ۱۸ فروردین) در جمع خبرنگاران در فرودگاه اظهار داشت: «در مذاکرات هفته جاری قرار است بحث‌ها را تمام کنیم و در مرحله بعد در اردیبهشت وارد تدوین پیش‌نویس توافق جامع خواهیم شد.»    
وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست تیم نمایندگان ۱+۵ در مذاکرات با ایران، دیدار خواهد کرد. در این دیدار آخرین جمع‌بندی‌ها از مذاکرات کارشناسی که هفته گذشته در وین انجام شد، بررسی می‌شوند.  
به گزارش خبرگزاری دانشویان ایران (ایسنا) ظریف همچنین از قعطنامه اخیر "راهبرد اتحادیه اروپا در مورد ایران" انتقاد کرد و گفت: «اظهارنظرهای پارلمان اتحادیه اروپا نه اعتبار دارد و نه از وزن سیاسی برخوردار است.»    

 
"حصول توافق نهایی تا ۲۰ ژوئیه"

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه به همراه آلمان روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در وین برگزار می‌شوند. کشورهای غربی خواستار حصول اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران هستند و جمهوری اسلامی در مقابل امیدوار است تا تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور به ویژه تحریم‌های نفتی از میان برداشته شوند.  
در جریان توافق هسته‌ای ژنو که در نوامبر ۲۰۱۳ حاصل شد، مهلتی شش ماهه برای پایان دادن به مناقشه اتمی غرب با ایران در نظر گرفته شد.  
طبق این توافق‌ایران تعهد کرد که غنی‌سازی اورانیوم را محدود کند و گروه کشورهای ۵+۱ نیز موظف شدند تا شش ماه تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکنند و بخشی از تحریم‌های جاری را نیز به صورت محدود و بازگشت‌پذیر، به حالت تعلیق در آورند.  
یکی از مهمترین نکات مورد مناقشه در پرونده هسته‌ای ایران، فعالیت تأسیسات آب سنگین اراک و استفاده ایران از سانتریفیوژ‌های پرسرعت برای غنی‌سازی هسته‌ای است. کشورهای غربی نسبت به بازفرآوری احتمالی پلوتونیوم در رآکتور اراک اظهار نگرانی می‌کنند. از پلوتونیوم می‌توان برای تولید تسلیحات هسته‌ای استفاده کرد.  
در مقابل جمهوری اسلامی اعلام کرده است که حاضر به کنار گذاشتن هیچ‌کدام از این پروژه‌ها نیست.  
به گفته یکی از کارمندان عالی‌رتبه دولت آمریکا، گروه ۱+۵ امیدوار است تا روز ۲۰ ژوئیه امسال (۲۰۱۴) به توافقی جامع و نهایی با ایران دست یابد، هر چند هنوز موارد مورد اختلاف میان دو طرف زیاد است.     444    

 

   

 

     




۱۳۹۳/۱/۱۹ - ۰۸:۰۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن