تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819174220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیگ قهرمانان اروپا؛ آخرین تلاش برای صعود به نیمه نهایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لیگ قهرمانان اروپا؛ آخرین تلاش برای صعود به نیمه نهایی تهران - ایرنا- مسابقات فوتبال مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا در هفته جاری با برگزاری چهار دیدار به پایان می رسد تا چهره چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شود.


به گزارش یوفا، در این هفته ابتدا سه شنبه شب تیم های چلسی با پاری سن ژرمن و دورتموند با رئال مادرید به مصاف هم می روند و سپس چهارشنبه شب اتلتیکو مادرید برابر بارسلونا و بایرن مونیخ برابر منچستریونایتد قرار می گیرد.
این در حالیست که در دیدارهای رفت چلسی یک بر 3 از پاری سن ژرمن شکست خورده است، دیدارهای بایرن مونیخ با منچستریونایتد و بارسلونا با اتلتیکو مادرید با تساوی یک بر یک به پایان رسیده و دورتموند 3 بر صفر از رئال مادرید باخته است تا از این میان چهار تیم شانس برابر برای صعود به نیمه نهایی داشته باشند.
(سه شنبه)
** چلسی - پاری سن ژرمن (دیدار رفت: پاری سن ژرمن 3 - چلسی یک )
چلسی در پنج بازی گذشته که میزبان تیم های فرانسوی بوده فقط یکبار شکست خورده است اما پاری نیز در چهار بازی خارج از خانه خود در فصل جاری 14 گل زده است و در شش بازی از 11 مسابقه گذشته خارج از خانه اش در لیگ قهرمانان شش بار برنده بوده و فقط دو بار باخته است.
چلسی از 12 بازی قبلی لیگ قهرمانان که مسابقه رفت آنها را باخته، توانسته هفت بار در بازی برگشت در استمفوردبریج پیروز شود.
این تیم در فصل 2011/2012 بعد از شکست 3 بر یک از ناپولی در بازی رفت، این تیم را در بازی برگشت 4 بر یک شکست داد و در نهایت تا قهرمانی پیش رفت. دومین باری که چلسی با نتیجه 3 بر یک در خارج از خانه باخت مقابل موناکو در نیمه نهایی فصل 2003/2004 بود که بازی برگشت را در لندن 2 بر 2 مساوی کرد.

** بوروسیا دورتموند - رئال مادرید (دیدار رفت: رئال مادرید 3 - بوروسیا دورتموند صفر)
برد 3 بر صفر مادرید در مسابقه رفت در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بدین معنی است که این تیم حتی می تواند در صورت تکرار شکست 4بر یک سال گذشته در بازی رفت نیمه نهایی در دورتموند باز هم صعود کند.
گل کریستیانو رونالدو در بازی رفت دو تیم مجموع تعداد گل های این تیم را به عدد 14 رساند تا رکورد او با رکورد فصل 1962/1963 خوزه التافینی و لیونل مسی در فصل 2011/2012 برابر شود.
مادرید بعد از شکست یک بر صفر برابر المپیک لیون در دور یک هشتم نهایی فصل 2009/2010 تا کنون در تمامی 22 بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است. این تیم در 22 مسابقه گذشته خارج از خانه اروپایی خود فقط چهار بار شکست خورده است که سه تای آنها در آلمان بوده است.

(چهارشنبه)
** اتلتکیو مادرید - بارسلونا (دیدار رفت: بارسلونا یک - اتلتیکو مادرید یک )
اتلتیکو از فوریه 2010 که با گل های دیه گو فورلان و سیمائو در خانه بارسلونا را با نتیجه 2 بر یک شکست داد، دیگر موفق به شکست این تیم نشده است.
بارسلونا از آن زمان به بعد و در پنج بازی گذشته خود در خانه این تیم همواره پیروزی بوده است که آخرین بار ماه مه گذشته در لالیگا بود که به پیروزی 2 بر یک رسید.
از سوی دیگر اتلتیکو برای اولین بار از سال 1974 است که در آستانه صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی قرار گرفته و در 16 بازی از 17 مسابقه خانگی گذشته خود در رقابت های اروپایی از جمله در چهار دیدار متوالی پیروزی بوده است.
تنها شکست آنها در این مدت باخت 2 بر صفر از روبین قازان در مرحله گروهی لیگ اروپا در فوریه 2013 بود.

** بایرن مونیخ - منچستریونایتد (دیدار رفت: منچستریونایتد یک - بایرن مونیخ یک)
رکورد پیروزی های تیم بایرن مونیخ مدعی عنوان قهرمانی در مسابقات خارج از خانه هفته گذشته با تساوی مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد به پایان رسید. یونایتد بعد از شکست یک بر صفر بایرن برابر بازل در یک هشتم نهایی فصل 2011/2012، اولین تیمی است که در بازی رفت مسابقات اروپایی موفق به برد آن نشده است. بایرن مونیخ پس از آن باخت موفق شد بازی برگشت را 7 بر صفر ببرد.
با وجود این بایرن مونیخ در چهار بازی قبلی خود مقابل تیم های انگلیسی در مونیخ موفق به پیروزی نشده است ولی به جز دو مسابقه در تمامی 18 دیدار اروپایی خود که در مسابقه رفت آنها در خارج از خانه مساوی کرده، توانسته است با پیروزی از میدان خارج شود.
از سوی دیگر یونایتد از یازده مسابقه اروپایی که در بازی رفت آنها را در خانه مساوی کرده است، پنج بار برده و شش بار باخته است. از میان آنها در دیدارهای برگشتی که بازی های رفت آنها با تساوی یک بر یک به پایان رسیده، سه بار برده و دو بار باخته است. آخرین و شاید به یاد ماندنی ترین آنها نیمه نهایی لیگ قهرمانان 1999 برابر یوونتوس بود که در دیدار برگشت 3 بر 2 برد و تا شکست بایرن مونیخ در بارسلونا ادامه داد.
ورزشی(5)**9126**1379
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن