تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798739896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما احتمالا روند سازش را متوقف می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: روزنامه "هاآرتص" ؛
اوباما احتمالا روند سازش را متوقف می‌کند
"باراک راوید" خبرنگار روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در گزارشی با اشاره بن‌بست در مذاکرات سازش، از احتمال توقف مذاکرات خبر داده و نسبت به تبعات فاجعه‌بار این موضوع برای اسرائیل هشدار داده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"؛ این روزنامه  روز یکشنبه در گزارشی به قلم "باراک راوید" خبرنگار حوزه دیپلماسی خود از احتمال توقف مذاکرات سازش خبر داده و نوشته است شکست روند سازش می‌تواند تبعات فاجعه‌باری برای اسرائیل داشته باشد.
 
راوید که در ابتدای این یادداشت پایه‌گذاری دور تازه مذاکرات را ابتکار شخصی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا می‌داند، و نه سیاست اصلی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آن کشور، در مورد نحوه موافقت اوباما با آغاز مذاکرات، نوشته است: «اوباما با وجود آنکه (نسبت به این ابتکار) مردد بود، به کری چراغ سبز داد تا تلاش خود را انجام دهد. اگر او در این تلاش شکست می‌خورد، به جرگه دیگر وزرای خارجه قبلی آمریکا می‌پیوست که واقعیت‌های خاورمیانه آن‌ها را زمینگیر کرده بود. اگر هم می‌توانست به یک موفقیت تاریخی دست یابد، اوباما می‌توانست فورا خود را جزو کاروان صلح جا بزند.»
 
این یادداشت می‌افزاید: «حالا بعد از گذشت یک سال، کری در حالی روز جمعه در کنفرانس خبری در مراکش حاضر شد که پریشان و خسته و کوفته به نظر می‌رسید. با وجود تلاش‌های تقریبا خستگی‌ناپذیر کری، به نظر می‌رسد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان توانسته‌اند با لجاجت‌های خود او را هم به زانو درآورند. وزیر خارجه چاره‌ای ندارد جز اینکه دست‌های خود را به نشانه تسلیم بالا بیاورد.»
 
راوید با اشاره به جلسه‌ای که قرار است این هفته در مورد مذاکرات سازش بین کری و اوباما برگزار شود، نوشته است: «اینطور که معلوم است، اوباما به احتمال زیاد به جای آنکه کری را به تلاش بیشتر در روند سازش تشویق کند، تلاش‌های وی را متوقف خواهد کرد. اگر هم ایالات متحده بخواهد باز هم به باتلاق اسرائیلی-فلسطینی بازگردد و طرح جدیدی ارائه کند، این کار را دستکم در چند ماه آینده انجام نخواهد داد.»
 
خبرنگار "هاآرتص" می‌افزاید: «اگر آمریکایی‌ها واقعا روند مذاکرات را ترک کنند، قطعا برای اسرائیل خوشایند نخواهد بود. بر خلاف آنچه که نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه‌اش می‌خواهند به افکار عمومی داخلی غالب کنند، هیچ‌کس در جهان (به جز احتمالا «استفان هارپر» نخست‌وزیر کانادا) فلسطینی‌ها را مسئول این شکست نخواهد دانست.»
 
راوید در پایان نوشته است: «هرچند آمریکا در تریبون‌های عمومی مسئولیت شکست را به طور مساوی به گردن اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌اندازد، اما در محافل خصوصی مشخصا نتانیاهو را مسئول خواهند دانست. وقتی آمریکایی‌ها اینطور فکر می‌کنند، دیگر اروپایی‌ها که جای خود را دارند. تبعات این موضوع برای اسرائیل می‌تواند فاجعه‌بار باشد.»


انتهای پیام/









تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن