تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815275197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبدیل فارس به پایتخت انرژی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مشاور استاندار فارس در امور نفت،گاز و پتروشیمی: تبدیل فارس به پایتخت انرژی خبرگزاری پانا:مشاور استاندار فارس در امور نفت،گاز و پتروشیمی گفت:تبدیل فارس به پایتخت انرژی خواست مدیریت ارشد استان است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۱۷ فروردين ساعت 14:43



به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا: مشاور استاندار فارس در امور نفت،گاز و پتروشیمی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را راه حل مبارزه با یكجانبه نگری دشمنان علیه كشورمان دانست و گفت : مدیریت اجرایی استان فارس به دنبال اجرای سیاست های مد نظر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی است.

 مشاور استاندار فارس در امور نفت،گاز و پتروشیمی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را راه حل مبارزه با یكجانبه نگری دشمنان علیه كشورمان دانست و گفت : مدیریت اجرایی استان فارس به دنبال اجرای سیاست های مد نظر مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و عملیاتی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی است.

امین عربی در تشریح برنامه های مدیریت ارشد استان فارس در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی اظهار داشت : وابسته كردن كشور به دانش های نوین و تكنولوژی روز یكی از موضوعاتی است كه دشمنان دنبال می كنند و تحریم ها نیز در همین راستا و با هدف تسلط بر منابع جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

 وی ادامه داد : ملت ایران با استعداد های نهفته و تلاش و همت خود نه تنها اجازه تسلط قدرت های بیگانه را بر كشور نمی دهد بلكه با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی امكان صدور تكنولوژی و دانش فنی به دیگر كشور ها را فراهم می كند و سعی دارد تا با تلاش مضاعف خود و اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به درآمد های نفتی را عینیت ببخشد.

مشاور استاندار فارس اجرای سیاست های مد نظر رهبری را موجب مقابله با ضربه پذیری كشور در مقابل دشمنی های ابرقدرت ها دانست و افزود : تنوع در روش های فروش، استفاده از توان بخش خصوصی و ایجاد ارزش افزوده از راه حل های عینیت بخشیدن به سیاست اقتصاد مقاومتی است.

عربی حضور بخش خصوصی را موجب تنوع بخشی به عرضه تولیدات و محصولات در بخش نفت و گاز دانست و تصریح كرد : بخش خصوصی در استان فارس همراه و همگام با كل كشور دغدغه رشد و پیشرفت را دارد و در مسیر رشد سرمایه گذاری و تولید هماهنگ با دولت و سیاست های نظام بویژه در حوزه نفت،  گاز و پتروشیمی است.

 امنیت موجود در كشور از دیگر موضوعاتی بود كه مشاور استاندار فارس آنرا به عنوان عامل جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه نفت و گاز دانست و حضور سرمایه های خارجی در بازارهای داخلی را موجب سودآوری بسیار زیاد برای آنها ارزیابی كرد.

مشاور استاندار فارس در امور نفت،گاز و پتروشیمی در بخش دیگری از سخنان خود به استعدادهای استان در این حوزه اشاره كرد و بیان داشت : میادین نفت و گاز موجود در استان فارس بخش قابل توجهی از نیازهای كشور را فراهم می كند و با وجود میادین نفتی سروستان، هما،شانول،وراوی،خشت،دی و سفید زاخور فارس می تواند به پایتخت انرژی كشور تبدیل شود.

وی ادامه داد : از آنجا كه خطوط اصلی انتقال گاز از استان فارس عبور می كند این استان می تواند خوراك لازم برای پروژه هایی همچون پتروشیمی ها را فراهم كند.

عربی همچنین به نقش ارزنده پتروشیمی شیراز در توسعه استان فارس وكشور اشاره كرد و گفت : این پتروشیمی از نیروهای با تجربه و كارآمدی برخوردار است كه سرمایه های بسیار مهمی برای پتروشیمی های در حال احداث فارس می باشند البته معتقدیم پیشرفت این پروژه های پتروشیمی در حال احداث در استان فارس قابل قبول نیست.

 وی تصریح كرد : از مدیران این پروژه ها دعوت كرده ایم تا مسائل و مشكلات پیش روی اجرای این طرح ها را مطرح كنند و مدیریت ارشد استان نیز این آمادگی را دارد تا برای رفع موانع برنامه ریزی های لازم را به عمل آورد تا آنجا كه برای تامین منابع مالی این طرح ها پیشنهادات مشخصی را ارائه كرده ایم.

مشاور استاندار در امور نفت و گاز همچنین از اجرای طرح پالایشگاه پارس در شیراز كه بزرگترین طرح اقتصادی در استان فارس به شمار می رود یاد كرد و افزود : این پروژه موجب اشتغالزایی فراوانی می شود و مشكلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از بیكاری را حل و فصل می كند به همین دلیل نیز مدیریت ارشد استان بصورت جدی در حال پیگیری این موضوع است و امیدواریم در آینده نزدیك اخبار قابل توجهی از این طرح منتشر شود.

عربی همچنین به تعهدات شركت های آب ، برق و گاز استان جهت تامین نیاز های این پتروشیمی اشاره و عنوان كرد : با توجه به تعهدات صورت گرفته در این رابطه ، برای تعریف پروژه های جدید باید به توسعه زیر ساخت های آب ، برق و گاز با توجه به محدودیت منابع نگاهی ویژه داشته باشیم.

تكمیل زنجیره تولیدات نفتی و ایجاد ارزش افزوده از دیگر مواردی بود كه مشاور استاندار از آن به عنوان یكی از راهكار های اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی یاد كرد و در این رابطه اظهار داشت : خوشبختانه در حوزه صنعت نفت و گاز، استان فارس دارای شركت های توانمندی در حوزه های فنی و مهندسی،ساخت و تولید ،نصب و راه اندازی است و همگام با سایر استان ها می تواند از این توانایی های اثبات شده در راه توسعه پایدار كشور گام بردارد.
  وی از خواست مدیریت ارشد استان در تبدیل فارس به پایتخت انرژی كشور خبر داد و عنوان كرد : با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و با استفاده از الگوی اقتصاد مقاومتی این مهم محقق خواهد شد.

    مشاور استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود امنیت حاكم بر استان فارس و كشور را عامل مهمی در جذب سرمایه گذار دانست و افزود :در كنار توسعه زیر ساخت ها ، تامین نیروی انسانی متخصص و حمایت های مدیریت اجرایی استان ، امنیت زمینه ساز اصلی حضور سرمایه گذاران در استان  است.

وی ادامه داد : خوشبختانه تامین نیروی انسانی مورد نیاز از طریق ایجاد رشته های فنی مهندسی در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی در دانشگاه های مختلف استان فراهم شده است و فارغ التحصیلان این رشته ها در حال ورود به بازار كار این صنعت هستند.

 مشاور نفت،گاز و پتروشیمی استاندار فارس تصریح كرد : با توجه به علاقمندی جوانان جهت تحصیل در رشته های نفت و زیر گروه های آن و همچنین افزایش فزاینده فارغ التحصیلان اینگونه رشته ها باید زمینه های احداث پتروشیمی های مصوب در استان فارس را هرچه سریعتر فراهم كنیم.

عربی ضمن ارائه پیشنهاداتی در این رابطه اظهار داشت : بطور مشخص می توانیم با تشكیل شركت مادر تخصصی توسط بخش خصوصی و با هماهنگی مدیریت استان پیگیری موضوعات مربوط به این پتروشیمی ها را سرعت ببخشیم.

وی افزود : برای پیشبرد اهداف دولت در رابطه با احداث این پتروشیمی ها علاوه بر بهره گیری از توان نیروهای باتجربه استانی و كشور، دانشگاه ها نیز در جریان روند پیشرفت این پروژه ها قرار گیرند تا از توانایی های علمی و تكنولوژی و علوم و فنون روز بهره گیری شود.

مشاور استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت : كاركنان وزارت نفت نقش بی بدیلی در توسعه كشور دارند و در طول 8 سال دفاع مقدس  توانمندی های خود را به اثبات رسانده اند و یقینا در این جهاد مقدس كه رهبر فرزانه انقلاب جهاد اقتصادی نامیده اند پیروز و سربلند خواهند بود.

عربی اضافه كرد : زنجیر اقتصادی كشور با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی آنقدر محكم خواهد شد كه دشمنان را از همه نقشه های شوم نا امید و دوستان را به آینده ای آرام و مطوئن امیدوار خواهد كرد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن