تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798963252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلیل روزنامه های افغانستان از انتخابات و تاکید بر احترام به قانون


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تجلیل روزنامه های افغانستان از انتخابات و تاکید بر احترام به قانون کابل – ایرنا – روزنامه های روز یکشنبه افغانستان با تجلیل از حضور گسترده مردم در انتخابات که فراتر از حد انتظار محافل سیاسی بود، این رویداد را نقطه عطفی در تاریخ سیاسی افغانستان و وداع با تفکر طالبانی دانستد و از نامزدها خواستند که به قانون پایبند بوده و کشور را دچار تنش نکنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا از کابل، روزنامه ˈماندگارˈ تیتر صفحه اول خود را به عنوان ˈجشن حضور مردم و اندک بودن برگه های رایˈ اختصاص داد و به بررسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی روز شنبه این کشور پرداخت.
این روزنامه، حضور غیر قابل تصور افغان را در پای صندوق های رای، مشارکت چشمگیر زنان، کمبود برگه های رای گیری در برخی مراکز و موفقیت نیروهای امنیتی در تامین امنیت را از ویژگی های انتخابات روز شنبه افغانستان دانست که با ستایش جهانی رو به رو شده است.
این روزنامه در سرمقاله ای با عنوان ˈحماسه پرشکوه مردم در 16 فروردینˈ نوشت: حضور میلیونی مردم افغانستان در پای صندوق های رای، جهان را شگفت زده کرد.
ماندگار نوشت: مردم افغانستان روز گذشته لیاقت خود را برای زندگی در یک جامعه مدرن به اثبات رساندند و امیدهای بسیاری را برای فردای افغانستان به وجود آوردند.
این روزنامه افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات بخصوص حضور زنان در روستاها نشان داد که افغانستان به یک تغییر ذهنی قابل ملاحظه دست یافته است.
روزنامه ماندگار ابراز امیدواری کرد کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایت های انتخاباتی افغانستان صادقانه و بی طرف به وظایف خویش عمل کنند و امانت های مردم را پاس دارند.
روزنامه ˈانصافˈ نیز در سرمقاله ای با عنوان ˈجشن ملی، روز سرنوشتˈ ، با بیان اینکه روز شنبه 16 فروردین 93 یک نقطه عطف تاریخی و یک جشن ملی بود، به کمبود برگه های رای گیری در برخی حوزه ها اشاره کرد و نوشت: کمبود برگه رای در شماری از حوزه های رای گیری برخی نگرانی ها را در میان مردم و ناظران تشدید کرد اما این واقعیت را هم نمی توان انکار کرد که شرکت مردم بسیار بیشتر از حد انتظار بود و شاید یکی از دلایل اتمام زود هنگام برگه های رای، همین بوده است.
روزنامه ˈجامعه بازˈ افغانستان نیز روز 16 فروردین 93 را روز مردم افغانستان نامید که برای همیشه ماندگار خواهد شد.
جامعه باز نوشت:تهدیدهای گروههای تروریستی و خشونت طلب و پاره ای از مشکلات دیگر نتوانست بز عزم استوار مردم افغانستان در تعیین سرنوشتشان تاثیر نگذاشت.
روزنامه جامعه باز، مردم افغانستان را پیروز اول انتخابات دانست و افزود: نیروهای امنیتی نیز در روزهای اخیر نقش تاریخی خود را مسئولانه بازی کردند.
این روزنامه افزود: حضور باشکوه مردم در انتخابات بیان یک خواست تاریخی است برای عبور از وضعیت دشوار کنونی. دولت آینده نباید از کنار مشکلات بسادگی عبور کند. بعد از مساله امنیت ، تنگناهای معیشتی، فقر و بیکاری یک امر جدی است.
جامعه باز تاکید کرد: مشکلاتی که در جریان انتخابات وجود داشت باید از طریق ارجاع به ساز و کارهای قانونی و نهادهای مسئول حل و فصل شود. هر گونه رفتار فراقانونی می تواند کشور را دچار بحران کند.
این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان ˈانتخابات، عبور از خداوندگاری اسلحهˈ نوشت: مردم افغانستان یکصدا در برابر زور و خشونت نه گفتند. معنای ساده این مساله این است که در آینده هر کسی بخواهد دوباره به جنگ و زور و خشونت برای رسیدن به هدفی متوسل شود، نمی تواند ادعا کند که برای مردم یا بنا به خواست مردم عمل می کند.
روزنامه ˈهشت صبحˈ هم مردم افغانستان را پیروز انتخابات دانست و نوشت:افکار طالبانی، خشونت و زورگویی دیگر زمینه تاریخی خود را در افغانستان از دست داده است.
روزنامه ˈافغانستانˈ در گزارشی با عنوان ˈگذر از آزمون شهروندان و ورود به آزمون سیاست مدارانˈ نوشت: نامزدهای انتخابات نباید در فضای پسا انتخابات به دنبال خلق تنش ها و بحران های سیاسی تازه باشند.
این روزنامه افزود: نباید کاری کرد و حرکت سیاسی را انجام داد که برخلاف توقع و انتظار مردم،ثبات سیاسی آسیب ببیند، چون زمان که مردم همة تهدیدها را بر جان خریدند و با وجود همة تهدیدهای طالبان در مراکز رای دهی حضور یافتند که معنای آن این است که ثبات سیاسی را می خواهند.
به گزارش ایرنا، برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان در روز شنبه که با حضور بیش از حد انتظار محافل سیاسی برگزار شد، با استقبال جامعه جهانی رو به رو شد و امیدواری های مردم رنج کشیده افغانستان را برای بهبود اوضاع پس از چند دهه جنگ و خشونت افزایش داد.
قرار است نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان روز چهارم اردیبهشت اعلام شود.
آساق**1078**1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن