تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821010254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک ˈتای چی چوانˈ به صورت همگانی در اصفهان آموزش داده می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سبک ˈتای چی چوانˈ به صورت همگانی در اصفهان آموزش داده می شود اصفهان- ایرنا- رییس هیات ووشو استان اصفهان از آموزش سبک ˈتای چی چوانˈ به صورت همگانی و تعلیم مربی و مروج ووشو همگانی – درمانی در این استان خبر داد.


ˈمرتضی کیانیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سبک آرام در راستای توسعه ورزش همگانی و به منظور بالا بردن سطح سلامت افراد در استان اصفهان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه از کودک چهارساله تا افراد 120 ساله می توانند در این سبک فعالیت کنند، تصریح کرد: این سبک ورزشی در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر، دیابت، فشار قلبی، مشکلات ریوی، مفاصل، سالم سازی جامعه و سلامت بانوان بسیار موثر است.
رییس هیات ووشو استان اصفهان گفت: سطح یک این دوره به 20 مربی خانم و آقا آموزش داده شده است و سطح دو آن از اواخر فروردین امسال آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه این مربیان در سال جاری نزدیک به 60 مرکز را زیر پوشش آموزش های خود قرار می دهند، افزود: براساس زمانبندی هیات، سبک تای چی چوان توسط این مربیان در ایستگاههای ورزش صبحگاهی پارک مرداویج در روزهای دوشنبه، پارک مشتاق شنبه و چهارشنبه، خیابان رباط اول روزهای پنجشنبه و خانه هنرمندان جمعه ها تعلیم داده خواهد شد.
کیانی اظهار کرد: آموزش و پرورش و رده های سنی پایه اولین هدف ما می باشد و با نرمش ها، تنفس های خاص و حرکات ساده تای چی چوان می توان اقدامات درمان نیز انجام داد.
وی ادامه داد: اکنون در یک مدرسه غیرانتفاعی شهر اصفهان این سبک ووشو آموزش داده می شود و در سال جدید حرکت وسیعی در این زمینه در استان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تای چی به صورت رایگان از سوی هیات ووشو آموزش داده می شود، اضافه کرد: در زمینه فرهنگسازی برای ترویج ورزش همگانی در نظر داریم در هر خانواده حداقل یک ووشو کار تای چی داشته باشیم.
رییس هیات ووشو استان اصفهان تاکید کرد: با تمام ارگان ها و دستگاه های اجرایی ، حوزه های علمیه و به ویژه خانه سالمندان، مرکز روشندلان و بیماران خاص در زمینه آموزش این سبک همکاری خواهیم داشت.
تای چی چوان (Tai Chi Chuan) به معنی ˈنهایت برترˈ یکی از سیستم های نرم و درونی هنر رزمی ووشو یا کونگ فوی چینی است.
این هنر با کمک ایجاد چرخش انرژی در انسان و تخلیه انرژی درونی، یکی از قدرتمندترین سبک های رزمی در جهان است.
ت / 7131/607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن