تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814745025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارلمان اروپا هنوز خلق و خوی استعماری را فراموش نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حدادعادل: پارلمان اروپا هنوز خلق و خوی استعماری را فراموش نکرده است تهران - ایرنا - رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: لحن بیانیه پارلمان اروپا درباره موضوع هسته ای ایران، رفع تحریم ها و توسعه روابط نسبت به گذشته مناسب بود اما درباره حقوق بشر و انتخابات مشخص است که اروپایی ها هنوز خلق و خوی استعماری را فراموش نکرده اند.


«غلامعلی حدادعادل» در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس افزود: این بیانیه دارای دو بخش بیانیه است. بخشی که در آن نسبت به حصول نتیجه در مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره انجام شده و به رفع تحریم های اروپا علیه ایران اشاره شده است و همچنین نسبت به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی و اروپا تمایل نشان داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: ما لحن بیانیه را در این امور نسبت به گذشته مناسب تر می دانیم و از آن استقبال می کنیم.
حدادعادل در عین حال ادامه داد: اما آنچه تاسف آور است مطالبی که در این بیانیه درباره حقوق بشر و انتخابات ریاست جمهوری در ایران آمده است؛ از این بیانیه به خوبی معلوم می شود که اروپایی ها هنوز خلق و خوی استعماری قرن های هجدهم و نوزدهم را فراموش نکرده اند.
وی تصریح کرد: درست است که استعمار به شکل گذشته کمتر مطرح می شود اما همان نگاه، بینش و منش استکباری هنوز در اروپا وجود دارد.
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: در بیانیه اتحادیه اروپا از جمهوری اسلامی ایران مکرراً خواسته شده تا استانداردهای اتحادیه اروپا را در شئون مختلف رعایت کند. ما از اتحادیه اروپا می پرسیم کجا ثابت شده است مردم دنیا باید استانداردهای اروپا را رعایت کنند؟
حدادعادل با طرح این سوال که «چه کسی گفته است که ارزش ها و هنجارهای شما مطلق است و دیگران باید دنباله رو شما باشند»، گفت: این همان نگاه استعماری گذشته است که تمدن و فرهنگ را فقط تمدن و فرهنگ اروپایی می دانستید و دیگران را با ترازوی ارزش های خود می سنجیدید و امروز هم همانطور فکر می کنید.
وی خاطرنشان کرد: ما مسلمانیم و اعتقادات خود را داریم و از این اعتقادات منطقاً و با استدلال دفاع می کنیم و حاضریم با دیگران در باب احکام اسلامی گفت و گو کنیم اما حاضر نیستیم از اعتقادات خود بر اساس بیانیه های شما دست برداریم.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این که ما می خواهیم کشور و جامعه خود را بر خلاف شما با احکام الهی و دینی اداره کنیم خطاب به اروپایی ها اظهارداشت: ای کاش شما در آن چه در باب حقوق بشر و دمکراسی می گویید، صادق بودید.
وی افزود: به هر جای جهان امروز که نگاه کنیم، تفاوت میان قول و عمل شما را به وضوح می بینیم؛ شما که از دمکراسی و از حقوق بشر دم می زنید هر کجا دمکراسی به نفع شما زیر پا نهاده شود، سکوت یا بر خلاف دمکراسی عمل می کنید و هر کجا حقوق بشر نهاده شود، اگر به نفع شما باشد خوشحال می شوید.
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید بداند که ایران امروز، ایران قاجاری و ایران دوره پهلوی نیست که بتواند در آن هر چه می خواهید بکند و هرچه می خواهید ببرد؛ ایران امروز ، ایران اسلامی است، ایران خمینی و ایران خامنه ای است.
حدادعادل ادامه داد: ایران امروز، ایران استقلال و آزادی، شهامت و شجاعت و بصیرت است؛ شما باید حقیقت انقلاب اسلامی را درک کنید و با ملت ما متناسب با واقعیت انقلاب اسلامی سخن بگویید.
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی همچنین به نامگذاری سال 93 اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب سال 93 را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی خواندند و این عبارت را شعار سال ساختند.
حدادعادل با برشمردن نکاتی که در این نامگذاری نهفته است، گفت: این نامگذاری اهمیت فرهنگ در کنار اقتصاد و تقدم فرهنگ بر اقتصاد و رابطه میان فرهنگ و اقتصاد را نشان می دهد.
وی ادامه داد: مقصود رهبر معظم انقلاب از تاکید بر عزم ملی، اهتمام و اقدام عموم ملت در ایجاد حماسه فرهنگی و حماسه اقتصادی است.
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم تاکید کرد: مخاطب مدیریت جهادی مسوولان هستند که باید در اداره امور کشور ایمان، پرکاری، درست کاری و ساده زیستی را که لازمه مدیریت جهادی است اصل و مبنا قرار دهند و به نظر می رسد تاکید رهبر معظم انقلاب بر فرهنگ مکمل تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی است.
حدادعادل اظهارامیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با درک درست از شرایط کشور و انقلاب بتواند به وظیفه قانونگذاری و نظارت خود هم در حوزه فرهنگ و هم اقتصاد عمل کند.
سیام**2025**1336
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن