تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820965260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دندان های سالم شانس کسب مدال را بیشتر می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دندان های سالم شانس کسب مدال را بیشتر می کند تهران - ایرنا- دندانپزشکان معتقدند، ورزشکارانی که مراقب دندان های خود هستند، شانس بیشتری برای کسب مدال طلا دارند.


به گزارش بی.بی.سی، متخصصان در کنفرانسی با موضوع بهداشت دهان و دندان و عملکرد ورزشی که در لندن برگزار شد، اعلام کردند که بهداشت دهان و دندان اغلب ورزشکاران خوب نیست و می تواند عملکرد آنها را مختل کند.
هنگامی که یک ورزشکار در اوج قرار دارد، تفاوت بین قهرمانی و شکست بسیار اندک می شود بنابراین حتی کوچکترین برتری می تواند حیاتی باشد.
از همین رو است که پزشکان تیم بوکس بریتانیا از مدتی قبل شروع به انجام اقداماتی در جهت بهبود بهداشت دهان و دندان اعضای این تیم کرده اند.
نتایج تحقیقی که در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده است، نشان می دهد یک پنجم ورزشکاران از تأثیر مشکلات دهان و دندان خود بر تمرینات و عملکردشان در مسابقات گله می کنند.
در کنفرانس لندن، دندانپزشکان اعلام کردند که درد دندان می تواند خواب و تمرین ورزشکاران را مختل کند در حالیکه التهاب لثه روی تمام بدن و در نتیجه عملکرد آنها تأثیر خواهد گذاشت.
البته مشکلات دهان و دندان می تواند اثرات گسترده تری داشته باشد و منجر به بروز بیماری هایی مثل دیابت نوع دوم و همچنین مشکلات قلبی شود.
بنابر این استفاده منظم از نخ دندان، دهان شویه و روش خوب مسواک زدن گرچه نمی تواند یک دونده معمولی را به یک قهرمان المپیک تبدیل کند اما می تواند دلیلی برای شکست و یا پیروزی یک ورزشکار درجه یک باشد.
پروفسور یان ندلمن مدیر مرکز بین المللی بهداشت دهان و دندان در کالج دانشگاهی لندن در این باره گفت: رعایت بهداشت دهان و دندان هنگامی که تفاوت بین ورزشکاران به حداقل می رسد، می تواند نمایان شود. اینجاست که سلامت دهان و دندان در کنار جنبه های دیگر می تواند تفاوت را ایجاد کند. تحقیقی که در جریان المپیک 2012 لندن انجام دادیم نشان داد که بخش اعظمی از ورزشکاران جوان با اینکه از نظر فیزیکی در وضعیت بسیار خوبی هستند اما بهداشت دهان و دندان خوبی ندارند.
پزشکان تیم بوکس بریتانیا بعد از مشاهده تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان بر تمرین ورزشکاران، تلاش کردند سطح بهداشت دندان آنها را افزایش بدهند.
دکتر مایک لوزمور که به 17 سال است با تیم بوکس بریتانیا کار می کند و در عین حال از مشاوران مؤسسه ورزش انگلیس نیز به شمار می رود، اظهار داشت: در طول سال ها متوجه شدم که مشکلات دندان تمرینات ورزشکاران را مختل می کند و جلوی آماده تر شدن آنها را می گیرد. گاهی حتی ممکن است عواقب آن بر روی رینگ بروز کند. اکنون وضعیت ورزشکاران از این نظر بعد از معاینات مرتب بهتر شده است گرچه آنها تمایل زیادی به این کار ندارند.
وی افزود: آنها دوست ندارند به دندانپزشکی بروند و ترجیح می دهند بیشتر تمرین کنند. با وجود این وضعیت دندان های آنها بهتر شده است و به همین دلیل می توانند زمان بیشتری را به تمرین اختصاص بدهند و بوکسور های بهتری شده اند. شاید الان قدر این موضوع را ندانند اما امیدواریم بعد از گرفتن مدال طلا در بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو متوجه این امر بشوند.
ورزشی(6)**9126**1440
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن