تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814663735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنیای اقتصاد در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دنیای اقتصاد در یک نگاه تهران - ایرنا - «قطب نمای فاز دوم یارانه» و «روحانی: برخی تلاش دارند دولت را به حاشیه مشغول کنند» موضوع های مهم صفحه نخست روزنامه دنیای اقتصاد در روز یکشنبه است.


این روزنامه تیتر یک را به موضوع قطب نمای فاز دوم یارانه اختصاص داد و نوشت: هیات دولت، آیین نامه اجرایی فاز دوم هدفمندی را تصویب کرده که بر اساس آن، چگونگی ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه و نحوه پرداخت آن به مردم و همچنین تبعات دریافت یارانه در صورت تمکن مالی متقاضیان یارانه نقدی، مشخص شده است. بر اساس این آیین نامه، سرپرستان خانوار از 20 فروردین ماه می توانند فرم ثبت نام دریافت یارانه نقدی را دریافت کرده و اطلاعات مالی خود را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهند.
روحانی: برخی تلاش دارند دولت را به حاشیه مشغول کنند، تیتر دیگر این روزنامه است. حسن روحانی ظهر دیروز به مسجد سلمان فارسی در ساختمان پاستور رفت و با جمعی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست جمهوری دیدار کرد. او از لزوم «حفظ انسجام و وحدت در کشور» سخن گفت و با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای دولت در عرصه های مختلف بر ضرورت «تلاش، انسجام و همدلی در مسیر خدمت به مردم و اعتلای کشور» تاکید کرد. او با گلایه و انتقاد از عملکرد برخی گروه ها که با «بهانه انتقاد قصد تخریب دولت» را دارند گفت: «امروز برخی قصد دارند تا دولت را به حاشیه ها مشغول کنند تا ما از اصل کار باز بمانیم.»
روزنامه دنیای اقتصاد به موضوع شروط رونق بازار مسکن 93 پرداخت و نوشت: انبوه سازان با شروع سال جدید، در شوک ناشی از تصویب قوانین مالیاتی اسفند سال گذشته که بندهایی از آن فروش خانه های دست اول را مشمول پرداخت مالیات می کند به سر می برند و مسیر سرمایه گذاری های ساختمانی در سال93 را مبهم و پرمانع ارزیابی می کنند. آنچه بر نگرانی فعالان بازار ساخت و ساز از بابت توجیه اقتصادی کار ساختمانی در سال جاری می افزاید، حجم زیاد آپارتمان های خالی است که گفته می شود توان خرید آنها از سوی تقاضای مصرفی، موجود نیست.
تصویر آماری از روند رشد اقتصادی تیتر دیگر این روزنامه است. بانک مرکزی رشد اقتصادی در نیمه اول سال قبل را منفی 1/3 درصد اعلام کرد. این بانک در کنار انتشار آمار مقدماتی مربوط به این دوره در رقم مربوط به رشد نیمه نخست سال 91 بازنگری کرد. این بازنگری به دلیل تجدیدنظر در آمار پایه بخش کشاورزی صورت گرفته است. رقم رشد نیمه اول سال 91 پس از بازنگری به منفی 3/6 درصد کاهش یافته است. در آمار مربوط به سال 92 با وجود ثبت رشد منفی 4 درصد نکات امیدوار کننده وجود دارد: کاهش سرعت رشد منفی، افزایش مخارج بخش خصوصی، کاهش واردات و افزایش صادرات.
روزنامه دنیای اقتصاد عنوان احتمال تغییر تعرفه واردات خودرو با افزایش قیمت بنزین را بازتاب داد و نوشت: معاون امور گمرکی گمرک با اشاره به اینکه فعلا در سال 93 تغییری در تعرفه واردات خودروهای بنزین سوز صورت نگرفته، گفت: اگر قیمت بنزین در اول اردیبهشت ماه به سمت تک نرخی شدن حرکت کند، احتمالا تغییراتی در تعرفه واردات خودرو اعمال شود. محمدرضا نادری در رابطه با تعیین تکلیف تعرفه واردات خودرو که قرار بود در روزهای پایانی سال 92 اعلام و به گمرکات ابلاغ شود، اظهار کرد: فعلا با توجه به پیشنهادهای مختلف هیچ تغییری در تعرفه واردات خودروهای بنزین سوز صورت نگرفته و طبق مصوبه هیات وزیران ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه 10 به استثنای خودروهای 2500 سی سی به بالا با پرداخت دو برابر سود بازرگانی آزاد است.
**2002**9131
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن