تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798544041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر کشور پاکستان: دولت تعدادی دیگر از زندانیان طالبان را آزاد می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر کشور پاکستان: دولت تعدادی دیگر از زندانیان طالبان را آزاد می کند اسلام آباد - ایرنا - وزیر کشور پاکستان با اشاره به تصمیم دولت اسلام آباد بمنظور آزادی بیش از 10 نفر دیگر از زندانیان گروه طالبان افزود: شبه نظامیان نیز باید فرزندان ربوده شده مقام های دولتی پاکستان، اتباع خارجی و مسوولان دولتی را رها کنند.


به گزارش ایرنا، ˈچودری نثار علی خانˈ شنبه شب پس از دیدار و گفت وگو با منتخبان دولت اسلام آباد و طالبان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: روند آتی رهایی زندانیان طالبان با توجه به فهرست ارائه شده توسط این گروه صورت می گیرد.
وی خاطر نشان کرد:پس از آغاز دور دوم گفت و گوهای مستقیم میان نمایندگان دولت اسلام آباد و سرکرده های گروه غیرقانونی تحریک طالبان پاکستان موسوم به (تی تی پی) تعداد زندانیان طالبان رها شده به 30 نفر خواهد رسید.
روز گذشته (جمعه) نیز پاکستان 19 زندانی وابسته به گروه ˈتحریک طالبانˈ را به نشانه حسن نیت در پیشبرد روند گفت وگوهای صلح میان دولت و شبه نظامیان را آزاد کرد.
وزیر کشور پاکستان با مثبتی ارزیابی کردن شرایط و نتایج گفت وگوهای صلح میان دولت و شبه نظامیان گفت: گروه طالبان نیز در حال حاضر باید گام های عملی جهت آزادی گروگان های خود شامل مسوولان دولتی، پسران سید یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پیشین و سلمان تاثیر فرماندار فقید ایالت پنجاب و اتباع خارجی بردارد.
19 اردیبهشت 93 (9 می 2013) مهاجمان مسلح ناشناس با حمله به خودروی سید ˈعلی حیدر گیلانیˈ فرزند سید یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پیشین پاکستان و نامزد انتخاباتی برای کرسی مجلس ایالتی پنجاب از شهر مولتان در جنوب ایالت پنجاب،را ربوده و به منطقه نامعلومی انتقال دادند.
در جریان این آدم ربایی ، راننده گیلانی و مشاور خصوصی وی کشته و 5 نفر نیز زخمی شدند.
ˈشهباز تاثیرˈ پسر سلمان تاثیر فرماندار فقید ایالت پنجاب نیز چهارم شهریور 1390 (26 اگوست 2011) در منطقه ˈگلبرگˈ شهر ˈلاهورˈ مرکز این ایالت در شرق پاکستان ربوده شد.
ˈمحمد اجمل خانˈ نایب رییس دانشگاه شهر ˈپیشاورˈ مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان 16 شهریور 1389 به همراه راننده وی در منطقه پروفسور کالونی ربوده شد.
نثار علی خان تاکید کرد: گفت وگوهای مستقیم میان منتخبان دولت پاکستان و سرکرده های طالبان هفته آینده برگزار شده و نمایندگان ما خواسته های دولت را به شبه نظامیان ابلاغ خواهند کرد.
وی افزود: دولت پاکستان با برنامه ریزی دقیق و طبق مفاد قانون اساسی عزم راسخ بمنظور برقراری صلح و ثبات پایدار در کشور دارد.
ˈمولانا سمیع الحقˈ سرپرست کمیته صلح طالبان پاکستان (معروف به پدر معنوی طالبان) نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: دور بعدی گفت وگوهای مستقیم میان دولت و شبه نظامیان تا روزهای آتی برگزار و دو طرف در حال نهایی کردن زمان و محل برگزاری این مذاکره ها هستند.
دور اول مذاکرات مستقیم میان دولت اسلام آباد و گروه تحریک طالبان پاکستان ششم فروردین امسال (26 مارس) با هدف پایان دادن به خشونت و درگیری های طولانی مدت در این کشور در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ (در شمال غرب پاکستان) برگزار شد.
گفت وگوهای صلح میان دولت پاکستان و شبه نظامیان طالبان در بهمن 92 ( فوریه) و در پی بمب گذاری طالبان در مقر نیروهای پلیس در شهر ˈکراچیˈ و پذیرش مسوولیت قتل 23 نفر از مرزبانان ربوده شده پاکستانی از سوی شبه نظامیان بی نتیجه ماند.
پس از آن دولت اسلام آباد حاضر به مذاکره با شبه نظامیان نشد تا زمانی که طالبان پاکستان 10 اسفند 92 (اول مارس) اعلام به برقراری آتش بس یک ماهه تا 11 فروردین93 (31 مارس) کرد.
ˈشاهد ا... شاهدˈ سخنگوی گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ دیروز در گفت وگو با خبرنگاران از مکانی نامعلوم گفت: زمان آتش بس میان شبه نظامیان این گروه و دولت اسلام آباد با هدف پیشبرد گفت وگوهای صلح تا یک هفته یعنی 21 فروردین (10 آوریل) تمدید شده است.
وی افزود: شورای سیاسی طالبان پاکستان پس از 21 فروردین نشستی برگزار کرده و در خصوص اقدامات آتی بویژه آینده گفت وگوهای صلح بحث خواهد کرد.
آساق**ا.ر**1095 **1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن