تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820988125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آناتولی متهم حمایت از حزب حاکم ترکیه از نگاه مخالفان دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آناتولی متهم حمایت از حزب حاکم ترکیه از نگاه مخالفان دولت آنکارا- ایرنا - ˈکمال اوزترکˈ مدیر عامل خبرگزاری نیمه رسمی ترکیه ˈ آناتولی ˈ که به حمایت از حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ در انتخابات شهرداری ها متهم شده است ، گفت: اتهامات علیه این خبرگزاری همچنان ادامه دارد.


به گزارش ایرنا ، وی با یاداوری اینکه گروه هکرهای ترکیه موسوم به ˈآنینوموسˈ و ˈرد هک ˈ پایگاه خبری آناتولی را در یکشنبه شب گذشته و به هنگام اعلام نتایج انتخابات شهرداری ها مورد حمله قرار دادند، گفت: این مساله مایه شرم است.
اوزترک افزود: هکرها خبرگزاری ملی ترکیه را هدف حمله سایبری قرار دادند و در نتیجه این حمله اعلام نتایج انتخابات از سوی این رسانه به کندی انجام شد.
مدیر عامل آناتولی با یادآوری اینکه رسانه متبوعش از سوی احزاب مخالف دولت ترکیه به ویژه حزب ˈجمهوری خواه خلقˈ متهم به تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات محلی شده است ، ادامه داد: این خبرگزاری از چهار ماه قبل فعالیت برای اعلام لحظه به لحظه نتایج انتخابات محلی را آغاز کرده بود و با موفقیت این کار را به انجام رساند.
اوزترک که به علت حضور در دفتر مرکزی حزب حاکم عدالت و توسعه در شب انتخابات نیز به شدت مورد انتقاد احزاب مخالف قرار گرفته است ، گفت: به عنوان یک خبرنگار آزاد به همه جا می توانست برود و در شب انتخابات نیز تنها به مدت 15 دقیقه در محل حزب حاکم حضور یافته است.
این مقام مسوول خبرگزاری آناتولی توضیح داد: یک کمپین عمومی علیه این خبرگزاری راه اندازی شده بود و شاید هدف آنها من باشم ولی آناتولی در انتخابات شهرداری ها بی طرف بود.
بر اساس این گزارش، مخالفان دولت ترکیه ، خبرگزاری آناتولی را متهم به استفاده از شاخه جوانان حزب حاکمˈعدالت و توسعهˈ در انعکاس اخبار انتخابات محلی، انعکاس غیر واقعی نتایج انتخابات با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات می کنند.
انتخابات محلی و شهرداران در ترکیه روز یکشنبه گذشته با مشارکت 90 درصدی مردم این کشور برگزار شد.
این انتخابات که طبق آمار غیر رسمی با پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه به پایان رسید با اعتراض های احزاب مخالف و مخالفان دولت آنکارا در خصوص شمارش آرا روبه رو شده و شورای عالی انتخابات ترکیه هنوز نتایج آرا را اعلام نکرده است.
انتخابات شهرداری ها در ترکیه را علاوه بر شورای عالی انتخابات که از طریق سامانه ای شمارش آرا را از حوزه های رای گیری دریافت می کرد، خبرگزاری جهان وابسته به نهضت خدمت به رهبری ˈفتح الله گولنˈ از طریق شبکه گسترده ای که ایجاد کرده ، پوشش داده شود و نتایج شمارش آرا از حوزه های رای گیری را به طور لحظه ای و از طریق نرم افزاری خاص به مشترکین خود و در این میان به شورای عالی انتخابات منتقل می کرد.
در انتخابات روز یکشنبه گذشته دولت آنکارا با لحاظ درگیری شدیدی که به دنبال عملیات مبارزه با ارتشا و فساد 26 آذرماه سال گذشته علیه مقامات بلندپایه دولتی، با جماعت گولن دارد، خبرگزاری آناتولی را نیز وارد میدان کارزار انتخابات کرد.
براساس اطلاعیه ای که خبرگزاری آناتولی صادر کرد، این خبرگزاری در انتخابات روز یکشنبه با یکهزار و 500خبرنگار و 95 هزار مامور در محل های استقرار 200 هزار صندوق رای، نتایج شمارش آرا را به طور لحظه به لحظه ارسال کرده است .
آناتولی که به حمایت از حزب حاکم ترکیه متهم شده است در واکنش به این اتهام ها، قراردادش با روزنامه ˈطرفˈ مخالف دولت آنکارا را لغو کرد.
این روزنامه به همراه شمار دیگری از رسانه های مخالف دولت آنکارا ادعا کرده اند که خبرگزاری آناتولی در مناطقی که آرای نامزدهای حزب حاکم ترکیه بیشتر بوده است نتایج آرا را زودتر و در مناطقی که نامزدهای دیگر احزاب پیش بودند آرا را دیر مخابره کرده و حتی گزارشهای نادرست ارسال کرده است.
خاورم **2012 **230 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن