تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820398331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر خارجه روسیه: تحریم های یکجانبه آمریکا قرن نوزدهمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر خارجه روسیه: تحریم های یکجانبه آمریکا قرن نوزدهمی است مسکو- ایرنا- ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه تحریم های یکجانبه و فراملی آمریکا ابزاری متعلق به قرن نوزدهم میلادی است، افزود: آمریکا از تحریم های خود علیه روسیه نتیجه مطلوب نخواهد گرفت و تلاش های این کشور بیهوده است.


به گزارش ایرنا، ریابکوف روز شنبه در گفت و گو با ایتارتاس در مورد تحریم جدید آمریکا علیه روسیه که رییس جمهوری آمریکا آن را امضا کرد، یادآورشد: دولت آمریکا گرفتار رویکردهای اشتباه است و از تصورات دور از واقعیت خود در مورد رویدادهای اوکراین و کریمه پیروی می کند.
وی توضیح داد: بدیهی است که هیچ گونه تحریمی اعم از آنهایی که ژیشتر از سوی آمریکا علیه روسیه اعمال شده و چه تحریم های جدید تاثیر مطلوب برای آمریکا را نمی دهند.
ریابکوف ادامه داد: تحریم های یکجانبه فرا ملی ،ابزار غیرقانونی است و وسیله ای مربوط به دوره گذشته است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: معیارهای مناسبات بین المللی این گونه تدابیر را نمی پذیرد اما با این وجود آمریکا از آن استفاده می کند.
این مقام مسوول در وزارت امور خارجه روسیه با بیان این که واشنگتن معمولا تمایل دارد در موارد متفاوت نشان دهد که روسیه در مسیر درست حرکت می کند یا نه، گفت: آمریکا در هفته های اخیر بارها مدعی شده که روسیه در انزوا قرار گرفته است اما در واقع خود واشنگتن گرفتار رویکردهای قرن نوزدهمی در عرصه سیاست خارجی شده است.
وی افزود:سران آمریکا نمی خواهند واقعیت ها را بپذیرند و تلاش می کنند شیوه های نادرست و رفتارهای محکوم به شکست خود را به سایر کشورها تحمیل کنند و این مساله نگران کننده است.
ریابکوف گفت: اما واقعیت انکارناپذیر این است که اکثریت قریب به اتفاق مردم کریمه به الحاق به روسیه رای دادند و این تصمیم آنها برگشت ناپذیر است.
وی با بیان این که اخیرا مقام های دولت آمریکا در سطوح مختلف به بحث در باره رفتار روسیه و موارد ناخوشایند برای آنها می پردازند ، اظهار داشت: اکثر سخنان آنها منطقی نیست و از عقل سلیم پیروی نمی کنند.
ریابکوف گفت: به عنوان مثال آمریکا ادعا می کند که روسیه با افزایش بهای گاز صادراتی برای اوکراین از اصول بازار پیروی نمی کند، این در حالی است که مقامهای آمریکایی بیشرمانه از اعضای اتحادیه اروپا می خواهند میلیاردها دلار در سیستم نفت و گاز سرمایه گذاری کنند تا از وابستگی خود به روسیه در عرصه انرژی بکاهند.آیا این شیوه درستی است و با اصول بازار انرژی مطابقت می کند؟
وی ادامه داد: آژانس های اعتباردهی با دستور مقام های آمریکایی پیش بینی در مورد مراکز اقتصادی روسیه را بد جلوه می دهد تا بر اثر آن وام گرفتن برای این مراکز گرانتر تمام می شود، آیا این گونه اقدامات در تطابق با اصل بازار آزاد است.
وی افزود: نمونه دیگر رفتار دوگانه مقام های آمریکایی تحریم روسیه است و زمانی که ما به تحریم آنها پاسخ داده و فهرستی از مقام های آمریکایی مشمول تحریم را منتشر و اعلام کردیم که بقیه فهرست را منتشر نمی کنیم، واشنگتن این اقدام ما را غیرقانونی خواند. به این ترتیب هر چه آنها می کنند قانونی و ما انجام می دهیم غیرقانونی می شود.
معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این گونه رفتار آمریکا سبب می شود که سطح اعتماد به این کشور در عرصه جهانی از سطح ضعیف به درجه منفی سقوط کند.
روابط روسیه و آمریکا در ماه های خیر به دنبال تحولات اوکراین به شدت تیره شده است.
اروپام/2242**518 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن