تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798633678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کرمان: موانع دولتی در مسیر توسعه صنعت و معدن مرتفع می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار کرمان: موانع دولتی در مسیر توسعه صنعت و معدن مرتفع می شود کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: امسال باید موانع دولتی در مسیر توسعه صنعت و معدن را مرتفع کنیم زیرا بدنه دولت برای تحرک توسعه استان کرمان سنگینی می کند.


به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: برای اینکه جوانان جویای کار در بخش های غیر دولتی مشغول بکار شوند باید کارگاه های کارآفرینی و کسب کار در استان کرمان راه اندزای شود تا نحوه کسب و کار به آنها آموزش داده شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث مثلث توسعه استان کرمان در حال پیگیری است و مسوولان می توانند نظرات خود را در زمینه توسعه استان ارایه دهند.
رزم حسینی گفت: می توان در این زمینه با هماهنگی و جذب سرمایه گذاران بخشی از مشکلات اقتصادی استان را حل و فصل کرد.
استاندار کرمان با اشاره به جایگاه و نقش روحانیت در انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که روحانیون در نهضت انقلاب اسلامی پشگام بودند در بحث توسعه استان هم می توانند کمک موثر و تاثیر گذاری داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای سال گذشته در بحث ملی و استانی خاطرنشان کرد: سال گذشته با برگزاری انتخابات آزاد مردم دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند که آرامش سیاسی و وحدت قوا از دست آوردهای این دولت در سال گذشته بوشد.
رزم حسینی بیان کرد: در این سال نیز برای نخستین بار بودجه دولت در موعد مقرر به مجلس ارایه شد.
وی گفت: همچنین کنترل تورم 40 درصدی را شاهد بودیم و در برخی از کالاها قیمت کاهنده را داشتیم و بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، روند منفی رشد تورم نیز تایید شده که اینها بخشی از دستاوردهای دولت در سال گذشته بود.
وی خاطرنشان کرد: سالی که گذشت، سال پر آبی برای استان کرمان بود و در استان کرمان 134 میلیمتر بارندگی داشتیم که سال قبل از آن میانگین بارندگی استان کرمان 85 میلیمتر بوده است.
رزم حسینی ادامه داد: بر اثر بارش باران 317 میلیون متر مکعب ذخیر آب در مخازن چهار سد استان داشتیم و طرح های بزرگ را با مشارکت بخش غیر دولتی شروع و دنبال کردیم.
وی گفت: در این مدت 14 کاری که برای توسعه استان کرمان موثر بود پیگری و انجام دادیم که نخستین مورد آن مسئله آب کرمان بود که در نشست با وزیر نیرو مطرح شد و امید است تا در اردیبهشت سال جاری که شورای عالی آب برگزار می شود برای انتقال 180 میلیون متر مکعب آب حوزه به حوزه تعیین تکلیف شود.
استاندار کرمان اظهار کرد: بحث دوم شرکت سرمایه گذاری کویر را راه اندازی می کنیم تا هر فردی که بخواهد کویر نوردی کند با مجوز صورت گیرد و این کار موجب جذب گردشگر خواهد شد.
وی گفت: احیاء بافت تاریخی از دیگر برنامه هایی است که دنبال می کنیم و در کنار آن با توجه به حجم جابجایی 67 میلیون تن مواد معدنی در استان توسعه راه آهن و حمل و نقل جاده های و صدور مجوز 10 هزار مگاوات برق توسط بخش خصوصی را دنبال می کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به پیامدهای اجتماعی حاشیه نشینی نیز گفت: ساماندهی و جلوگیری از حاشیه نشینی در دستور کار قرار دارد و در کنار آن احصاء بافت های فرسوده، چابک سازی سیستم اداری، سرمایه گذاری در پتروشیمی فجر و توسعه صنعت فرش و صنایع دستی از دیگر برنامه های پیش رو است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث سلامت نیز دولت مصمم است تا اقدامات موثری را انجام دهد زیرا 10 هزار میلیارد تومان از بخش هدفمندی یارانه ها را به این بخش اختصاص داده است.
رزم حسینی تصریح کرد: برای نظارت و پیشبرد طرح ها برای هر طرح یک نفر مسوول را به عنوان ناظر انتخاب می کنیم و این فرد موانع و مشکلات را شناسایی و برای رفع آنها به صورت مستقیم با استاندار و یا یکی از معاونین در ارتباط است.
وی گفت: مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند مدیریت دولتی نیست و باید در مدیریت جهادی مسوولان به پست هایی که دارند به عنوان یک شغل نگاه نکنند و آن را وظیفه شرعی بدانند و برای انجام کارها به صورت شبانه روز وقت بگذارند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: حماسه اقتصادی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود شکل نگرفت زیرا حماسه اقتصادی نیاز به یک فرآیندی دارد که امسال را معظم له به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند که باید برای تحقق شعار سال تلاش کرد.
وی ادامه داد: باید نگاه خود را به سرمایه گذار عوض کنیم زیرا سرمایه گذاران خالقان ثروت هستند و در همین راستا نیز باید نگاه فرهنگی را نسبت به بهره وری تغییر دهیم و برای افزایش بهره وری به صورت شبانه روز تلاش کنیم.
استاندار کرمان گفت: اگر یک فرد شاغل باشد منزلت فرهنگی دارد لذا امسال که به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده باید در این مسیر حرکت کنیم و همانگونه که مدیریت جهادی داشتیم باید مدیریت اقتصادی هم داشته باشیم و به صورت شبانه روز برای رفع مشکلات مردم و توسعه استان و کشور تلاش کنیم.
وی بیان کرد: نکته ای که در رابطه با اقتصاد مقاومتی مطرح است و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به صراحت بیان کردند این است که رهبری فرمودند ˈ اقتصاد مقاومتی اقتصاد دولتی نیستˈ یعنی اینکه اقتصاد مردمی است و دولت مسوول برنامه ریزی، هدایت و نظارت سرمایه گذاران است که اگر به آن عمل شود موجب توسعه کشور خواهد شد.
رزم حسینی بیات کرد: فعالیت های اقتصادی باید دست مردم باشد و دولت نباید وارد اقتصاد شود.
وی با اشاره به مشکلات فراروی توسعه معادن گفت: معادن را دولت در اسارت گرفته است و باید آنها را آزاد کند زیرا توسعه اسیر دولت است که باید آزاد شود و اقتصاد باید مردمی شود.
استاندار کرمان افزود: من مخالف دولت نیستم من مخالف سیستم مریض دولتی هسیتم زیرا وزرا و معاون وزرا عوض می شوند اما بدنه تغییر نمی کند و باید گفت که دولت قبلی گذاشت سیستم اداری ما سه برابر شود به نحوی که استانداری کرمان از 350 نفر نیرو به یک هزار و 500 نفر تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت های بزرگی است که می تواند یک استان خودگردان شود، البته این در شرایطی است که معادن آن آزاد شود.
رزم حسینی گفت: مثلث توسعه استان کرمان توسط نمایندگان مجلس، دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند مشکلات استان را به صورت ریشه ای حل کند و اگر این چنین نشود روند توسعه نیافتگی استان ادامه خواهد یافت.
وی گفت: باید به دنبال اقتصاد مردمی باشیم زیرا با اعتبارات دولتی نمی توان مشکلات را حل و فصل کرد.
استاندار کرمان با اشاره به نقش آفرینی لشکر 41 ثارالله در زمان جنگ تحمیلی افزود: چرا این لشکر همیشه خط شکن بود چون مبتکرانی داشت.
رزم حسینی تصریح کرد: من بلندگوی سرمایه گذاران غیر دولتی برای رفع موانع دولتی از مسیر سرمایه گذاران هستم زیرا در بازدید معاون اول رییس جمهوری از بیمارستان شهید باهنر کرمان اعلام شد برای تکمیل ساختمان جدید بیمارستان 40 میلیارد تومان نیاز است و این در حالی است که در سال جاری برای آن دو میلیارد تومان اختصاص داده اند این یعنی که تکمیل بیمارستان 20 سال نیاز دارد!
وی گفت: درست است که معاون اول رییس جمهوری دستور تامین بودجه را در دو سال آینده دادند اما اگر بخش خصوصی وارد شود می تواند طرح ها را در کوتاه ترین زمان تکمیل کند.
وی بیان کرد: در استان کرمان چهار هزار و 200 طرح ملی و استانی نیمه تمام وجود دارد که جا دارد در استان کرمان جاده اتوبان و فرش قرمز برای سرمایه گذارن پهن کنیم زیرا در ولایت و توسعه همه اتفاق نظر دارند.
استاندار کرمان خطرنشان کرد: من فکر می کنم با این سیاست می توان مشکلات را حل کرد.
رزم حسینی گفت: در استان کرمان 100 هزار رزمنده داریم که با خانواده آنها تعداد زیاد تری می شوند که بیایم برای سرمایه گذاری و توسعه صندوقی را راه اندازی کنیم و یارانه خود را به آن صندوق بریزیم زیرا اگر ما بگوییم مردم یارانه نگیرید آنها انصراف نمی دهند اما اگر بگوییم بیایید پول یارانه را برای توسعه سرمایه گذاری کنید برای آینده فرزندان خود بهتر است، استقبال می کنند.
وی تصریح کرد: هدف از اقتصاد رسیدن به سرمایه است که یکی از این سرمایه ها فرهنگ است و ما امسال باید بیاییم دست به دست هم دهیم و موتور اقتصاد استان شویم.
وی تاکید کرد: ما می توانیم با مثلث توسعه دنبال پیشرفت و توسعه باشیم و شخص رییس جمهوری هم دنبال اقتصاد مقاومتی است و این فرد یک شخصیت ولایی دارد و راست می گوید زیرا می توانست در سال گذشته در جامعه نقدینگی تزریق کند ولی نکرد و نتیجه آن هم کاهش تورم تا 29 درصد بود.
رزم حسینی گفت: باید در استان بازرس مردمی را ایجاد کنیم تا نظارت ها بیشتر شود.ک/2
7444/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن