تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لحظه شماری های پایانی/ دو روز تا سکوت جعبه اسرار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لحظه شماری های پایانی/ دو روز تا سکوت جعبه اسرار کوالالامپور- ایرنا - تیم بین المللی جستجو آخرین توان خود را برای یافتن جعبه سیاه پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی با بکارگیری 13 فروند هواپیما و 11 کشتی به کار گرفت و لحظه شماری برای سکوت جعبه سیاه پس از یک ماه ارسال امواج آغاز شده است.


به گزارش ایرنا، پرواز ام.اچ 370 که 29 روز از ناپدیدشدن آن می گذرد، فناوری های نوین را در فرایند پیداکردن این بویینگ غول پیکر که 74 متر درازا و حدود 65 متر درازای بال دارد ناکام گذاشته است.
تلاش های 26 کشور که مدعی دارا بودن آخرین فناوری های نظامی هستند معمای پرواز ام.اچ 370 را پیچیده تر کرده است.
دو هفته اول از عملیات جستجو با سردرگمی مقامات مالزی براساس اطلاعات ماهواره ای گذشت و در دو هفته دوم نیز که براساس اطلاعات اینمارست فرانسه جستجوها به آب های جنوبی اقیانوس هند محدود شد کوچکترین اثری از این هواپیما به دست نیامد.
اعلام پایان سرنوشت پرواز ام.اچ 370 در آب های جنوب اقیانوس هند که توسط نجیب تون رزاق نخست وزیر این کشور اعلام شد فرضیه سازی های بیشتر در مورد این حادثه را متوقف کرد.
هر چند که هنوز مشخص نیست مالزی براساس چه اسناد و اطلاعاتی سقوط این هواپیما را اعلام کرده است، اما این ادعا نیروهای جستجوگر را در حوالی شهر ˈپرتˈ استرالیا متمرکز کرد.
این نیروها فقط امروز و فردا را وقت دارند تا با یافتن جبعه سیاه این پرواز در منطقه 217 هزار کیلومتر مربع واقع شده در یکهزار و 700 کیلومتری شمال شهر ˈپرتˈ راز این پرواز را بگشایند.
جعبه سیاه یا ضبط کننده اطلاعات پرواز ابزاری است که در طول پرواز جهت ذخیره پارامترهای خاصی به کار می رود. در بعضی از موارد جعبه سیاه شامل ضبط کننده صدای خلبان نیز است.
با بروز هر سانحه ای برای یک هواپیما سوالات زیادی در مورد علت سقوط هواپیما مطرح می شود. پاسخ به این سوالات به کمک اطلاعاتی که در جعبه سیاه ذخیره می شود، انجام می گیرد.
سیستم جعبه سیاه برغم آنچه از نامش پیداست، رنگ نارنجی روشنی دارد. داشتن چنین رنگ شاخصی به همراه نوار انعکاس دهنده متصل شده به بخش خارجی ضبط کننده بعد از وقوع سانحه در پیدا کردن جعبه سیاه بخصوص در هنگام سقوط هواپیما در آب، بسیار موثر است.
جعبه های سیاه علاوه بر این به یک راهنمای یابنده زیرآبی نیز مجهز می شوند. در صورت سقوط هواپیما در آب، این بخش امواج مادون صوتی منتشر می کند که توسط گوش انسان شنیده نمی شود ولی به سرعت توسط سنسورها و تجهیزات اکوستیکی موجود تشخیص داده می شود.
سنسور موجود درون این بخش به محض تماس با آب، آنرا فعال می کند. فرکانس پالس های فرستاده شده توسط راهنمای یابنده زیرآبی برابر 37 و نیم کیلوهرتز بوده و از عمق 20 هزار پایی دریا توان رسیدن به سطح را دارند.
زمانی که راهنمای یابنده زیرآبی فعال می شود، در هر ثانیه یک بار به صدا در می آید و این عمل را تا 30 روز انجام می دهد. واحد راهنمای یابنده زیرآبی توسط باتری کار می کند و احتمال آسیب دیدگی آن در اثر ضربات شدید بسیار کم است.
پس از یافتن جعبه سیاه و انتقال آن به آزمایشگاه اطلاعات از روی ضبط کننده ها پیاده شده و تلاش برای بازسازی سانحه آغاز می شود. این فرایند تا تکمیل شدن می تواند هفته ها یا ماه ها ادامه یابد.
در صورتی که جعبه سیاه آسیب ندیده باشد، محققین به آسانی می توانند با اتصال آن به سیستم بازخوانی، اطلاعات ذخیره شده را بخوانند، اما در بسیاری از موارد پس از یافتن ضبط کننده ها از میان لاشه هواپیما، واحد حافظه الکترونیکی آن را خارج کرده و پس از تمیز کردن آن، یک کابل رابط بر روی آن نصب کرده و حافظه را به طور مستقیم به یک دستگاه بازخوانی حافظه متصل می نمایند. این دستگاه دارای نرم افزار مخصوصی است که اطلاعات را بدون کوچکترین کم و کاستی بازخوانی می کند.
جعبه سیاه به عنوان یک سیستم ارزشمند برای هواپیما معمولا تنها بخش سالم باقی مانده از هواپیما است که مهمترین کلید در فهم چگونگی بروز سانحه محسوب می شود.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن