تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814807197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حبیبی: فاصله اقتصاد با نقطه مطلوب در حدی است که نیاز به کار جهادی و حماسه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حبیبی: فاصله اقتصاد با نقطه مطلوب در حدی است که نیاز به کار جهادی و حماسه دارد تهران – ایرنا - دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نامگذاری سالها با واژه های معنادار اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب نشانه این است که فاصله اقتصاد ما با نقطه مطلوب فاصله زیاد و یا شاید نگران کننده است و در حدی است که کار جهادی و آفرینش حماسه را ایجاب می کند.


محمد نبی حبیبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در مورد نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: چند سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال تکیه مکرر در مورد اقتصاد داشته و به کار گرفتن واژه های معنا دار مانند سال جهاد اقتصادی، حماسه اقتصادی و اقتصاد و فرهنگ نشانه این است که فاصله اقتصاد ما با نقطه مطلوب نیاز به یک کار جهادی و حماسی دارد.
وی ادامه داد: در سخنرانی ها و نامگذاری های رهبر معظم انقلاب یک نکته بسیار اساسی مورد تکیه دائمی ایشان بوده است و آن هم حضور داشتن مردم در امور اقتصادی است چرا که اقتصاد دولتی اقتصاد شکوفا و پررونق مردمی نیست و در جاهایی هم که مشکلات اقتصادی را با سیستم دولتی حل کنند موفق نبوده اند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در امور اقتصادی باید برنامه ریزی ، سیاست گذاری و هدایت و نظارت با دولت باشد اما کار را باید مردم انجام دهند و نکته ای که باید به آن توجه شود این مطلب است که در امور سیاسی مردم خودشان را شریک نظام می دانند ولی در امور اقتصادی این احساس شرکت در ذهن مردم به وجود نیامده است.
حبیبی افزود: معتقدم که اقتصاد دولتی مردم را به عنوان کارمند اقتصادی نگاه می کند در صورتی که مردم عامل مهمی در فعالیت های اقتصادی هستند اگر این نکته مهم یعنی حضور مردم از طرف برنامه ریزان در شئون مختلف اقتصادی در نظر گرفته نشود موفقیتی در تحقق اقتصاد مقاومتی نخواهیم داشت.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که متکی به برنامه ریزی دولت و حضور مردم در ابعاد مختلف است یادآور شد: در سال گذشته همانطوری که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند حماسه های مختلف سیاسی آفریده شد ولی حماسه اقتصادی کامل تحقق پیدا نکرد.
دبیرکل حزب موتلفه تصریح کرد: البته نمی شود توقع داشت در مدت کوتاهی موفق به آفرینش حماسه های اقتصادی مهمی بشویم اما در سال گذشته می شد تلاش های بهتر و بیشتری برای نزدیک شدن به آفرینش حماسه اقتصادی تحقق پیدا کند که امیدواریم در سال جاری مقدمات آن ایجاد شود.
حبیبی در مورد توجه رهبری به فرهنگ و نامگذاری امسال گفت: انقلاب ما در اصل برپایه فرهنگ است یعنی امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در زمینه یک فرهنگ اسلامی شکل و رونق پیدا می کند.
وی ادامه داد: هیچ امری در اداره کشور نداریم که به یک شکلی مرتبط با فرهنگ نباشد. فرهنگ؛ مادر تمام فعالیت های یک کشور تلقی می شود.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب از سال های قبل هشدارهایی در مورد شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی که از طرف دشمن شکل داده می شود ارائه فرمودند و مجددا رهبری در ملاقات با خبرگان گفتند که نگران امور فرهنگی هستند.
حبیبی با بیان این که مبنای اصلی انقلاب ما عقیدتی و فرهنگی است، گفت: اگر به مهم ترین مقوله انقلاب کم توجهی کنیم، چنانچه در امور اقتصادی پیشرفت هم کنیم ولی در فرهنگ پیشرفتی نداشته باشیم به انقلاب ضربه وارد می شود.
وی ادامه داد: دشمن روی موضوعات فرهنگی بیش از سایر موضوعات برنامه ریزی کرده است که ضربه اصلی را برای خدشه دار کردن انقلاب از اهرم های فرهنگی بزند؛ بنابراین هم در امور فرهنگی و هم در امور اقتصادی توجه به ظرفیت درونی انقلاب درجه اول اهمیت را دارد.
دبیرکل حزب موتلفه اضافه کرد:البته باید به بیرون هم نگاه کرد و توجه داشتن به واقعیات، موضوعاتی است که بایستی مورد توجه دائمی قرار گیرد.
حبیبی گفت: امیدوارم با نامگذاری سال جدید به ویژه در امور فرهنگی و اقتصادی حوزه های علمیه، دستگاه های فرهنگی و همه آحاد ملت توجه خاص را داشته باشند تا دغدغه های رهبری که حفظ انقلاب و میراث بزرگ امام خمینی (ره) است، تحقق یابند.
وی یادآور شد: عزم ملی در خود مردم وجود دارد، اما مدیریت جهادی که باید این عزم ملی را به کار بگیرد و در صحنه های مختلف مردم را حاضر و مؤثر نگه دارد، در دولتمردان ما در حدی که مورد انتظار هست نبوده، اما آنچه که مورد نظر مقام معظم رهبری است، اعمال روش های جهادی خیلی بیشتر از گذشته است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن تقدیر از کسانی که از اول انقلاب تا به حال با روحیه جهادی خدمات مهمی به انقلاب کرده اند، ابراز امیدواری کرد که مسوولان ترتیبی بدهند همان طور که مردم خودشان را شریک سیاسی و فرهنگی در انقلاب می دانند، در امر اقتصاد هم خود را شریک واقعی و اثرگذار بدانند که ان شاءالله سیاست های اقتصاد مقاومتی به مرحله عمل در بیاید.
وی در مورد نقش احزاب در اقتصاد و فرهنگ و اداره کشور گفت: احزاب نقش مهمی دارند که می توانند با داشتن کارگروه های تخصصی به بحث و بررسی راجع به امور مختلف در اداره کشور بپردازند.
حبیبی افزود: احزاب باید در تمام شئون کشور نظرات کارشناسی داشته باشند و داشتن این نظرات کارشناسی و ارائه اش به دولت و انتشار برای مردم می تواند اثر وجودی احزاب را در اداره انقلاب و کشور بیشتر از گذشته شکل دهد.
سیام**1058 ** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن