تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805506029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به مهمترین رویدادها و اتفاقات رشته‌های رزمی در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


ورزشی > رزمی مهر در گزارشی بررسی کرد؛
نگاهی به مهمترین رویدادها و اتفاقات رشته‌های رزمی در سال 93
رشته‌های رزمی در سال 93 برنامه‌های مختلفی برای حضور در رقابتهای بین المللی دارند که مهمترین آن حضور در بازیهای آسیایی اینچئون است. این رشته‌ها در شرایطی مانند بسیاری دیگر از ورزش‌ها با مشکلات مالی دست به گریبان هستند که امیدوارند با رفع موانع موجود بتوانند با بهترین اردوها خود را آماده حضور در بازیهای آسیایی کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، رشته‌های رزمی در هر دوره از بازیهای آسیایی نتایج قابل قبولی کسب کرده و نقش عمده ای در تعیین جایگاه کاروان ورزشی کشورمان در این رویداد مهم ورزشی برعهده داشته اند. ووشو ، کاراته، تکواندو و جودو چهار رشته ای هستند که در سال 93 آماده می شوند تا در بازیهای اینچئون همانند دوره قبل همچنان به عنوان مهمترین رشته های ورزشی به همراه کاروان ورزشی کشور عازم بازیهای آسیایی شوند.
 
اما در کنار این بازیها و همچنین المپیک نوجوانان که رزمی کاران تمرینات خود را برای این رویدادهای مهم آغاز کرده اند، بررسی رویداد بین المللی و رسمی بیانگر آن است که اغلب این رشته ها سالی پرترافیک را پیش رو دارند. این رویدادها از مسابقات تدارکاتی گرفته تا رقابتهای قاره ای و جهانی بیشتر با هدف آماده سازی تیم ملی برای حضوری موفق در بازیهای آسیایی طراحی شده است که در زیر نگاهی داریم به مهمترین این برنامه ها.
 
کار دشوار تکواندو
تکواندو ایران با هدایت رضا مهماندوست در بازیهای آسیایی 2010 سه مدال طلا کسب کرد که نتیجه قابل درخشانی بود. پیش از این در رقابتهای تکواندو بازیهای آسیایی در هر دوره فقط یک نشان طلا سهم ایران می شد. اما تیم ملی در حالی آماده حضور در بازیهای آسیایی 2014 می شود که بیژن مقانلو دستیار مهماندوست سکان هدایت آن را برعهده دارد که انتظار می رود نتایجی در اندازهای گوانگژو کسب کند.
 
این تیم در کنار بازیهای آسیایی، باید برای کسب سهمیه المپیک 2016 از طریق حضور در رویدادهای بین المللی امتیاز کسب کند که همین موضوع کار را دو چندان برای اهالی "شی هاپ چانگ" دشوار کرده است.
 
تا پایان سال 5 دوره رقابتهای بین المللی با امتیاز ورودی المپیک در نقاط مختلف جهان از کره جنوبی گره تا روسیه برگزار خواهد شد که تیم ملی در تلاش برای حضور در این رقابتهاست، حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که خردادماه در تاشکند برگزار می شود، اولین دوره مسابقات نونهالان قهرمانی جهان در باکو، مسابقات پومسه و پاراتکواندو قهرمانی جهان در مکزیک که به ترتیب در مرداد و آبان ماه برگزار خواهد شد از دیگر برنامه های تیم ملی تکواندوست.
 
مسابقات تکواندو ارتش‌های جهان نیز به میزبانی ایران تابستان سالجاری برگزار خواهد شد که به دلیل آنکه امتیاز آن در رنکنیگ جهانی ثبت می شود از اهمیت بالایی برای تکواندو برخوردار است. رقابتهای بین المللی آلمان نیز که اواخر هفته جاری تیم ملی اعزام می شود در برنامه کادر فی قرار دارد. البته با تشکیل سازمان تیم های ملی و قرار گرفتن فردی با تجربه چون حسن ذوالقدر در راس این سازمان به نظر می رسد برنامه های تیم ملی با نظم بیشتری نسبت به گذشته پیگیری و اجرا شود. 
 
جودو به دنبال روزنه ای برای پیشرفت
جودو ایران در طی سالهای اخیز همیشه درگیر حاشیه بوده است. حواشی ناخواسته که سرمنشاء آن از درون خانواده جودو است و بیشتر ناشی از نبود همبستگی و اتحاد لازم در بین اعضا این خانواده است. خانواده ای که برخی اعضای آن به ظاهر دلسوز بوده اما به دنبال سهم خواهی هستند تا پیشرفت جودو !
 
کسب دو مدال برنز در روزهای ابتدایی سال در دو مسابقه جایزه بزرگ ترکیه و گرجستان شاید عملکرد قابل قبولی برای مسئولان فدراسیون باشد ولی خانواده جودو را راضی نخواهد کرد و فدراسیون می بایست طیف بیشتری از قهرمانان را برای اعزام های برون مرزی مد نظر قرار داده و از نگاه گلخانه ای و نتیجه گرایی پرهیز کند. جودو ایران هم اکنون نمی تواند یک تیم کامل در اوزان مختلف داشته باشد ، بعد از گذشت دو سال از حضور مدیریت جدید داشتن یک تیم کامل در اردوهای تیم ملی حداقل انتظاری است که از کادر فنی و فدراسیون  می رود.
 
به هر حال ملی پوشان جودو برای کسب سهمیه المپیک راه دشواری پیش رو دارد و غیر از محجوب و قاسمی نژاد که در شرایط فعلی وضعیت خوبی در رنکینگ جهانی دارند در سایر اوزان نمایندگان ما باید در مسابقات مختلف امتیاز کسب کنند. مسابقات جایزه بزرگ  باکو، بوداپست، مسکو، ابوظبی، آلماتی و تاشکند تا پایان سال مد نظر کادر فنی است. رقابتهای قهرمانی جهان در مسکو که سه هفته زودتر از بازیهای آسیایی برگزار می شود، مسابقات جوانان جهان در میامی و مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا در هنگ کنگ از دیگر برنامه های جودو در سال 93 است. 
 
کاراته به دنبال تکرار افتخار
فدراسیون کاراته در سال جدید تنها سه رویداد مهم و رسمی را پیش رو دارد. مسابقات نوجوانان، جوانان و امید آسیا که مردادماه در هنگ کنگ برگزار خواهد شد، مسابقات جهانی که آبان ماه به میزبانی آلمان انجام می شود و بازیهای آسیایی 2014. البته فدراسیون نشین‌های کاراته حضور در یکی دو رقابت کاراته وان و اردوی مشترک خارجی را برای حضوری موفق در بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان تدارک دیده اند که اولین آن هم اکنون در حال اجراست و کاراته کاها برای حضور در یک کمپ تمرینی و مسابقات بین المللی جام بسفر در ترکیه به سر می برند.
 
سال آرام ووشویی ها
ووشو ایران در بازیهای 2010 چین 9 مدال کسب کرد و همین موضوع انتطارات را از این رشته ورزشی بالا برده است. انصافا هم ووشویی‌ها با درخشش در هر میدانی که حضور پیدا می‌کنند به خوبی جواب این اعتماد را داده اند. فدراسیون ووشو بعد از کسب نایب قهرمانی ارزشمندی که در مسابقات جوانان جهان اواخر سال 92 کسب کردند کار آماده سازی خود را از همین دوشنبه آغاز می کنند.
 
این تیم علاوه بر بازیهای آسیایی حضور در جام‌جهانی را پیش رو دارد که آبان ماه در جاکارتا برگزار خواهد شد. مسئولان فدراسیون ووشو در تلاش هستند تا برای آماده سازی تیم ملی پای برخی از قدرتهای ووشو جهان از جمله ترکیه، مصر، چین و روسیه را برای برگزاری دیدارهای دوستانه به تهران بازکنند. 
 
مشکلات مالی جدی گرفته شود
در سالی که ورزش ایران آماده می شود بعد از جام جهانی فوتبال در برزیل ، بازیهای آسیایی را  تجربه کند و در حالی که مسئولان قول بالا رفتن از سکوی چهارمی دوره قبل را داده اند مشکلات مالی به شدت فدراسیون های ورزشی را آزار می دهد. این مشکلات در فدراسیون‌هایی که بار مدال آوری کاروان ورزش کشور را برعهده دارند بیشتر سنگینی می‌کند و اگر بودجه برنامه های تدارکاتی از سوی وزارت و کمیته ملی المپیک تامین نشود نباید انتظار معجزه از ورزشکاران در اینچئون را داشت. 



۱۳۹۳/۱/۱۶ - ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن