تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فاطمه پاره وجود من است، هر که او را بیازارد مرا آزار داده و هر که او را خوشحا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803951430




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مازندران در دو هفته‌ای که گذشت از سفر غیر رسمی دولت به مازندران / تخلف دولت در درخواست از انصراف یارانه / افزایش یارانه نقدی اقشار کم درآمد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مازندران در دو هفته‌ای که گذشت
از سفر غیر رسمی دولت به مازندران / تخلف دولت در درخواست از انصراف یارانه / افزایش یارانه نقدی اقشار کم درآمد
سفر غیر رسمی رئیس جمهور،تخلف دولت در درخواست برای انصراف از یارانه نقدی، افزایش یارانه نقدی اقشار کم درآمد پرداخت هدیه 20 میلیونی اعضای شورای شهر از خبرهای خوب، بد و زشت مازندران است.

خبرگزاری فارس: از سفر غیر رسمی دولت به مازندران / تخلف دولت در درخواست از انصراف یارانه / افزایش یارانه نقدی اقشار کم درآمد


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مازندران در دو هفته‌ تعطیلات نوروزی در مازندران شاهد تغییر و تحولاتی در استان مازندران بودیم که در این بسته خبری تلاش داریم تا خبرهای خوب، بد و زشت مازندران در دو هفته‌ای که گذشت را به اطلاع مخاطبان خبرگزاری فارس برسانیم. مخاطرات چهارشنبه پایان سال و مجروح شدن 70 نفر در مازندران از خبرهای بود که به دلیل تعطیلی پایان سال، مطبوعات استان مازندران مجالی برای مخابره این خبر نیافتند.  قصه پاداش 20 میلیونی به شهردار ساری با تعطیلی رسانه‌های مکتوب  بحث پرداخت پاداش میلیونی به مسئولان شهرداری ساری و اعضای شورای شهر در رسانه‌های مجازی استان مازندران به بحث و بررسی گذاشت. رسانه‌های مجازی استان مازندران در خبرهای متعدد خبر از پاداش 20 میلیونی اعضای شورا به شهردار ساری مخابره کردند. در خبر رسانه‌های استان مازندران اعلام شده بود که شهردار از اعضای شورای شهر درباره دریافت این پاداش درخواستی را تقدیم اعضای شورای شهر کرد و همه اعضای شورای شهر تنها با یک رای مخالف با پاداش درخواستی شهردار و دیگر عوامل وی موافقت کردند.

البته شهردار ساری در اواخر روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در برنامه‌ای که به مناسبت تجلیل از کارگران شهرداری ساری این مبلغ را به عنوان هدیه به کارگران بخشید و حتی بخشش 20 میلیونی شهردار نیز مورد خطاب رسانه قرار گرفت و چند رسانه مجازی استان مازندران از این موضوع به عنوان عوام فریبی شهردار جوان یاد کردند. سفر غیر رسمی رئیس تشخیص مصلحت نظام به مازندران غیر از حضور مسافران و گردشگران نوروزی سفر غیر رسمی رئیس تشخیص مصلحت نظام به مازندران به کلاردشت نیز در بین رسانه‌های مجازی استان مازندران نیز رسانه به رسانه چرخید.

سفر غیررسمی رئیس جمهور به مازندران سفر غیررسمی رئیس جمهور به مازندران از دیگر اخبار مهم استان مازندران در دو هفته‌ای ایام تعطیل بود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوم فروردین وارد مازندران شد و به مدت سه روز در مازندران اقامت گرفت. البته بسیاری از مدیران وزارت‌خانه‌های کشور نیز در ایام نوروز میهمان مازندرانی‌ها بودند که سفر مسئولان وزرات خانه کمتر رسانه‌ای شد. بارش برف در مناطق بالادست مازندران بارش برف در مناطق بالادست مازندران از دیگر خبرهای بود که مردم ساکن در کوهستان ساری نیز همچنان در عید نوروز طعم زمستان را چشیدند.

حضور سردار رادان در مازندران حضور جانشین فرمانده انتظامی کشور از دیگر رویدادهای مهم استان مازندران بود.

سردار رادان پس از حضور در قرارگاه نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سرقت‌های خشن و مسلحانه تا 60 درصد کاهش داشتیم و امیدواریم در سرقت‌های کوچک هم بتوانیم کاهش داشته باشیم. وی ادامه داد: در مازندران از زمان اجرای طرح نوروزی نیروی انتظامی تا هفت درصد کاهش در سرقت‌های کوچک را شاهد بودیم. جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه تا امروز 9 درصد کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی را داشتیم، افزود: محورهای شاهرود به سبزوار، اصفهان به شیراز، اصفهان به شهرکرد و لاهیجان به رشت بیشترین تصادف‌ها را داشتیم. سردار رادان پس از بازدید از قرارگاه نوروزی در منزل شهید احمد عرب خزائیلی که پیش از ایام نوروز در مرزهای کشور شهید شد، حضور یافت. بازدید وزیر کشور از مازندران در روز چهارم فروردین ماه وزیر کشور از وضعیت پلیس راه در شهرستان میاندرود بازدید کرد.

وزیر کشور که از مسیر گلوگاه وارد استان مازندران شده بود از وضعیت تردد در مازندران راضی بود. رحمانی فضلی پس از حضور در شهرستان میاندرود به جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران رفت و درباره ربوده شدن 5 مرزبان ایرانی گروگان گرفته شده در مرزهای شرقی کشور صحبت به میان آورد و در پاسخ خبرنگاران درباره شهادت یکی از مرزبانان ربوده شد، اظهار امیدواری که شهادت این مرزبان صحت نداشته باشد. قهرمانی کاراته کا‌های آملی دیگر مبحث مهم استان مازندران در دو هفته‌ای که گذشت بحث قهرمانی کاراته‌کاهای بانوی آملی بود که از تیر رس خبرنگاران دو نماند.

تجمع تعدادی از معترضان به ساخت سریال پایتخت 3 جلوی استانداری مازندران از اتفاق مهم استان مازندران در ایام نوروز بود.

اعزام 22 هزار زائر مازندرانی به سرزمین وحی از دیگر اخبار مهم مازندران در تعطیلی ایام عید بود که سیدقاسم هاشمی مسئول ستاد راهیان نور در مازندران از حضور 22 هزار زائر مازندرانی طی سه مرحله به مناطق جنگی مازندران خبر داد.

نامگذاری یکی از خیابان‌های ساری به نام شادروان جابر معافی نامگذاری یکی از خیابان‌های ساری به نام شادروان جابر معافی را فرماندار ساری در روز 6 فروردین در جمع خبرنگاران حاضر در منزل این خبرنگار مطرح کرد.

آتش سوزی در ویلا شخصی در نوشهر/ تجمع برای سریال پایتخت 3 مهم‌ترین خبر روز هفت فروردین در مازندران خبر آتش‌سوزی ویلای شخصی در نوشهر بود که معاون سیاسی امنیتی مازندران در جمع خبرنگاران ستاد نوروزی مازندران این موضوع را مطرح کرد.

علیرضا یونسی در این خبر از کشته شدن یکی از کارشناسان مذهبی صدا و سیما در این سانحه خبر داد و گفت: خانم افخم‌السادات حسینی در این سانحه جان به جان آفرین تسلیم کرد. یونسی درباره اعتراض تعدادی از افراد جلوی استانداری مازندران گفت: این افراد درباره سریال پایتخت سه اعتراضاتی داشتند که اعتراض این افراد با تشکیل کمیته‌ای در دست بررسی است. وی درباره حضور استاندار مازندران سر صحنه سریال پایتخت سه نیز گفت: استاندار مازندران برای تجلیل مقام هنر و هنرمند با عوامل سریال دیدار کرد. معاون سیاسی مازندران اضافه کرد: استاندار مازندران در جریان متن سریال پایتخت سه نبود. وی بیان داشت: موضوع اعتراض به سریال پایتخت توسط برخی از مازندرانی‌ها را به اطلاع مسئولان رسانی ملی می‌رسانیم. یونسی همچنین درباره تغییر و تحول در فرمانداری ساری نیز بحث عدم تغییر فرماندار ساری را نیز مطرح کرد و گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تغییر فرماندار ساری نداریم. ثبت 24 میلیون اقامت در کشور معاون میراث فرهنگی و گردشگری مازندران که در روز هفت فروردین به مازندران سفر کرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل از بازدید 9 میلیون گردشگر از مراکز گردشگری کشور خبر داد.

مرتضی رحمانی موحد در ادامه از  ثبت 24 میلیون اقامت در مراکز اقامتی رسمی کشور تا روز 24 فروردین ماه خبر داده بود. ترافیک 50 کیلومتری در محور سوادکوه ترافیک 50 کیلومتری در محور سوادکوه از مهم‌ترین خبر روز هشت فروردین در مازندران بود که در این روز به خاطر حجم بالای ترافیک مسافران زیادی در این محور پشت ترافیک ماندند که این موضوع نشان می‌دهد زیر ساخت‌های جاده‌ای مازندران نیاز به توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ملی و استانی دارد.

در روز هشت فروردین ماه همچنین مسئول کمیته بهداشت و درمان میزان تلفات ناشی از تصادف در مازندران را 15 نفر اعلام کرد که این آمار با آمار پزشکی قانونی تفاوت داشت.

مسئولان بهداشت و درمان دلیل این تفاوت آماری را عدم انتقال  برخی از جسد به بیمارستان، و یا عدم اطلاع اورژانس از فوتی‌های ناشی از تصادف ذکر می‌کردند. اقامت 5 میلیون نفری در مازندران مدیرکل میراث فرهنگی در روز هشت فروردین ماه از اقامت بیش از هشت میلیون مسافر در مازندران صحبت به میان آورد و اعلام کرد: که این میزان اقامت خارج از اقامت‌های است که مسافران در ویلاهای خصوصی و امکان استیجاری می‌گیرند.

دلاور بزرگ‌نیا ظرفیت مراکز اقامتی مازندران را بیش از 500 هزار نفر در شب اعلام کرده بود. کسب نخستین مدال در سال 93 برای مازندران دیگر اخبار مهم استان مازندران در روز  هشت فروردین ماه کسب نخستین مدال جهانی توسط رضا جعفرپور بود.

فیض‌الله نفجم رئیس هیئت تکواندو مازندران اظهار داشت: رضا جعفرپور در دهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان قهرمانی جهان در چین تایپه تکواندوکار نوجوان مازندرانی در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و  موفق به کسب مدال برنز شد. دستگیری متهم آتش سوزی نوشهر دستگیری متهم آتش‌سوزی در نوشهر از دیگر خبر مهم روز هشت فروردین ماه در مازندران بود که یونسی معاون سیاسی امنیتی مازندران در بازدیدی که از ستاد خدمات اجرایی سفر در مازندران داشت به خبرنگاران گفت. وی بیان داشت: متهم در شهرستان کرج دستگیر شد.

علی رضا یونسی در ادامه از فوت سه جوان بابلی در کنار ساحلی بابلسر در اثر استنشاق گاز کربنیک ناشی از روشن شدن پیک‌نیک در داخل چادر مسافرتی نیز خبر داده بود. وی در عین حال نیز اعلام کرده بود که علت حادثه در دست بررسی است. پرداخت حقوق ناجیان غریق مازندران مدیر کل امور اجتماعی مازندران که به همراه یونسی در ستاد خدمات اجرایی خدمات سفر در مازندران حضور یافت از تامین اعتبار برای پرداخت مطالبات ناجیان غریق خبر داد و گفت: مطالبات 430 میلیون تومانی ناجیان غریق بعد از تعطیلات نوروزی پرداخت می‌شود.

علی شادمان در این روز از برنامه‌ریزی برای پرداخت به موقع ناجیان غریق خبر داده بود. معاون سازمان حمل و نقل و راهداری عبدالهاشم حسن نیا نیز در روز هشت فروردین مهمان مازندرانی‌ها بود از برنامه ریزی برای اتمام ساخت پل‌های گزنک یک و دو محور هراز در سال جاری خبر داد. افزایش یارانه نقدی اقشار کم‌درآمد توسط دولت در نهمین روز از فروردین ماه معاون اول رئیس جمهور در سفر کاری از وضعیت محور هراز بازدید کرد. اسحاق جهانگیری را که در این سفر وزیر راه و شهرسازی همراهی می‌کرد از چند پروژه در محور هراز بازدید کردند.

معاون اول رئیس جمهور در این سفر از برنامه ریزی برای افزایش یارانه اقشار کم درآمد جامعه خبر داد. وی تصریح کرد: عدم تعادل در منابع و مصارف یکی از اشکالات بوده است. معاون اول رئیس جمهور با اینکه قانون‌گذار تکلیف کرده بود که 50 درصد از افزایش حامل انرژی به عنوان یارانه به خانواده پرداخت شود، افزود: با این وجود بیش از صد در صد منابع پرداخت شده و رقم قابل توجهی نیز از منابع عمومی و بودجه دولتی اختصاص پیدا کرد. وی گفت: پس از زمانی که مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شد تا پایان سال 92 کل منابعی که از محل افزایش قیمت‌ها حاصل شد، 90 هزار میلیارد تومان بوده که در مقابل یارانه 45 هزار تومانی که بین افراد توزیع شد رقم 130 هزار میلیارد تومان بوده است. جهانگیری تصریح کرد: علاوه بر صد در صد پرداخت 40 هزار میلیارد تومان، از محل بودجه‌های دولتی برای اجرای قانون هدفمندی پرداخت شده که این یکی از آسیب‌های دیگر این طرح در مرحله اول بود. وی از دیگر اشکالات فاز نخست قانون هدفمندی یارانه را به مبالغ دریافتی از شرکت‌های وابسته نظیر وزارت نیرو و شرکت‌های آب و برق بود عنوان کرد و بیان داشت: در این شرایط حدود سه هزار میلیارد تومان از این شرکت‌ها دریافت شد و به عنوان یارانه در بین مردم توزیع شد. معاون اول رئیس جمهور گفت: با رشد حداقلی که باید داشته باشیم سالی پنج هزار مگابایت باید نیروگاه جدید به کشور وارد شود یعنی در یک مدت زمان باید 15 هزار نیروگاه باید در دست اجرا داشته باشیم. جهانگیری خاطرنشان کرد: باید در طی سه سال و هر سال پنج هزار مگابایت آن به بهره‌برداری برسد که تاکنون نیروگاه‌های که در دست اجرا است سه هزار و 800 مگابایت است. وی بیان داشت: در فاز دوم به دلیل شرایط اقتصادی کشور به هیچ وجه قادر به ایجاد شوک قیمتی به حامل‌های انرژی نیستیم زیرا اقتصاد کشور تحمل لازم را ندارد و اقتصادی که تورم 40 درصدی دارد و در رکود به سر می‌برد، نمی‌تواند به آن شوک قیمتی وارد کرد. معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: با این وجود همه قیمت‌ها به جز دو مورد در حد 20 تا 25 درصد افزایش دارد. جهانگیری اظهار داشت: در مرحله دوم هدفمندی به بخش درمان توجه ویژه‌ای داریم و جهت‌گیری بعدی ما گروه آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه نظیر تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد است و سعی داریم میزان یارانه آنها را از مبلغ 45 هزار تومان بیشتر باشد. وی گفت: مردم کشور به دلیل مسائل داخلی و نیاز جدی بخش درمان گروه آسیب‌پذیر، توجه به رفع رکود،تولید و بخش‌های مانند آب و برق از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند. معاون اول رئیس جمهور در پایان با اشاره به اینکه قانون‌گذار مکلف کرده است یارانه را به نیازمندان پرداخت کنیم، یادآور شد: از 20 فروردین آغاز ثبت‌نام مرحله دوم شروع می‌شود و امیدواریم کسانی که به تشخیص خودشان نیازمند دریافت یارانه هستند نام‌نویسی کنند. تصادف اتوبوس این‌بار همزمان در زمان حضور معاون اول رئیس جمهور در مازندران همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران خبر از تصادف اتوبوس دیگر در محور فیروزکوه در صدر خبرهای رسانه‌های مازندران قرار گرفت.

در این تصادف که مانند تصادف محور هراز در حدود دو ماه پیش نبود بیش از 36 نفر زخمی شده شدند که علت تصادف نقص فنی اتوبوس اسکانیا علت این تصادف را رقم زد. این اتوبوس که 42 سرنشین داشت از ساعت 20 روز هشت فروردین با یک ساعت تاخیر از تهران عازم بابلسر بود که در منطقه رستوران چشمه شوراب بخش مرکزی سوادکوه به دلیل نقض فنی به تپه‌های اطراف برخورد کرد. 19 نفر از مصدومان از طریق اورژانس 115 به بیمارستان شهدای زیراب اعزام شدند و چهار نفر توسط هلال احمر سوادکوه به بیمارستان زیراب، هفت نفر توسط اورژانس 115 به بیمارستان فیروزکوه، سه نفر از طریق هلال احمر به بیمارستان فیروزکوه و سه نفر هم از طریق ماشین‌های عبوری اعزام شدند و پلیس راه و راهداری هم برای اقدامات ویژه حضور داشتند. خارج کردن ساخت آزاد راه تهران شمال از اولویت کاری دولت وزیر راه و شهرسازی که در بازدید از پروژه‌های محور هراز به مازندران سفر کرده بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ساخت آزادراه تهران - شمال از اولویت کاری دولت خارج شد.

احمد عباس آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 77 میلیون تردد در کشور ثبت شد. وی با اعلام اینکه مسافران نوروزی در کشور از همه ظرفیت‌ها برای سفر استفاده کردند، گفت: مسافرت‌های ریلی، دریایی و هوایی کشور بدون حادثه بود. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راه‌های مواصلاتی مازندران مطرح کرد: طرح تعریض و چهار بانده کردن محور هزار و سوادکوه از اولویت راه و شهرسازی است. این مسئول با اعلام اینکه راه محور هزار 154 کیلومتر است بیان کرد: 104 کیلومتر از این محور در مازندران قرار دارد که 40 کیلومتر آن چهاربانده شد. آخوندی مطرح کرد: براساس برنامه بودجه سال 93 اعتبار لازم به محور سوادکوه و هزار اختصاص داده شد که تلاش ما این است که محور سوادکوه تا پایان سال 94 به بهره‌برداری برسد. وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزاد راه تهران ـ شمال گفت: این محور به دلیل پیچیدگی زیادی که در سال اخیر و تغییراتی که در نحوه اجرای آن و نیز تغییر پیمانکار به وجود آمد در اولویت کاری قرار ندارد. خبر نگران کننده برای مسافران نوروزی از دیگر خبرهای مهم روز 9 فروردین که برای میهمانان و مسافران نوروزی در مازندران اهمیت داشت، کاهش دمای هوای در استان مازندران بود که همزمان سازمان هواشناسی نیز در این ارتباط از آب‌گرفتگی معابر استان مازندران نیز خبر به میان آورده بود. نصب سنگ یادبود علمدار هفت تپه از دیگر خبر مهم روز نهم فروردین ماه نصب سنگ یادبود علمدار هفت تپه بود که مسئول یادمان هفته در این باره به خبرنگار فارس گفت: به منظور گرامیداشت مقام شهدای لشکر 25 کربلا، سنگ یادبود یادمان بزرگ و با عظمت علمدار هفت تپه نصب می‌شود.

روح‌الله صادقی، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع مقدس خبرگزاری فارس از ساری، اظهار داشت: یادمان معنوی و روحانی هفت تپه که یک ماه از بازگشایی اولیه آن می‌گذرد شاهد حضور هزاران زائر و عاشق مازندرانی بوده که شرح حال هر یک از آنها خارج از توصیفات بیانی است. وی، حضور در این یامان را برای زائران مازندرانی، غرورانگیزترین و خاطره انگیزترین یادمان خواند و افزود: ردپای شهدا، نفس مسیحایی آنها هنوز در نقطه به نقطه این مکان با عظمت، محسوس بوده و عطر صمیمانه آنها، دل هر دنیازده‌ای را خانه تکانی می‌کند. صادقی، تقدیم بیش از 23 شهید در هفت تپه را یکی از نکات بارز و نقطه قوت این یادمان خواند و خاطرنشان کرد: با بمباران‌های هوایی که صدام با تبلیغات گسترده رسانه‌ای بر سر رزمندگان لشکر ویژه و همیشه پیروز 25 کربلا فرو ریخت، تعدادی از بهترین رزمندگان این لشکر که علمدار آنها «سردار شهید حاج جعفر شیرسوار» بود به ندای حق، لبیک گفته و آسمانی شدند. مسئول ستاد یادمان هفت تپه، ادامه داد: به منظور گرامیداشت از مقام شامخ شهدای لشکر خط‌شکن 25 کربلا، محل شهادت «حاجی شیرسوار» را مزین به سنگ یادبودی کرده‌ایم که انشاالله در آینده‌ای نزدیک، آنجا به یادمانی بزرگ و با عظمت و خلوتگاه همه زائران شمال کشور شود. وی در پایان متذکر شد: طی این روزها، یادگاران دفاع مقدس، با حال و هوای همان دوران، به هفت تپه مشرف شدند و خاطرات آن روزها را برای نسل امروز تداعی می‌کنند و این فرهنگ ارزشمند و مجاهدت‌های سلحشورانه فرزندان عزیز مازندران به زیبایی تبیین می‌شود. تصادف هراز درصد خبرها در روز دهم فروردین ماه دوباره خبر از تصادف وحشتناک در محور هراز در صدر خبرهای رسانه‌های فعال مازندران قرار گرفت. در این تصادف خونین که این بار نیز در محور هراز رخ داد خبر از کشته شدن هشت مسافر در اثر برخورد تریلر مخابره شد. تلفات 28 نفر در جاده‌های مازندران هنوز چند دقیقه از مخابره این خبر نگذشته بود که پزشکی قانونی مازندارن تعداد تلفات ناشی از تصادف در مازندران را 28 نفر اعلام کرد.

مهدی عباسی درباره جرئیات بیشتر تصادفات ناشی از فوت در مازندران اظهار داشت: از این تعداد 12 نفر سرنشین، هشت نفر عابر، پنج نفر موتورسوار و سه نفر راننده هستند. وی ادامه داد: بیشترین فوتی در 27 اسفند پنج مورد بود و شهرستان‌های آمل با هفت مورد، ساری با چهار مورد، بابل، چالوس،عباس‌آباد و نور هر کدام با سه مورد،نوشهر با دو مورد بیشترین و نکا،گلوگاه،تنکابن هر کدام با یک مورد کمترین مورد فوتی در آن ثبت شده است. عباسی درباره علت فوت سه جوان بابلی که در روز 8 فروردین مخابره شده بود گفت: با بررسی‎های انجام شده مشخص شد که این سه جوان بر اثر گاز گرفتی فوت کردند. تخلف دولت در روز دهم فروردین عزت‌الله یوسفیان ملا درباره درخواست دولت از مردم برای دریافت انصراف از یارانه این اقدام دولت را خلاف قانون ذکر کرد و گفت: ولت اطلاعات کافی درباره فاز دوم هدفمندی به مردم نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه قرار است چه میزان در سال آینده چه میزان گرانی ایجاد شود باید به مردم اطلاع‌ داده شود تا اینکه مردم بدانند از چه چیزی انصراف می‌دهند. * دولت میزان گرانی سال آینده را اعلام کند نماینده مردم آمل در مجلس با تأکید بر اینکه در فرم خوداظهاری هدفمندی یارانه‌ها میزان درآمد افراد و میزان مایملک وی درخواست شده است، اظهار داشت: اینکه دولت هنوز اعلام نکرده است چه میزان از درآمدها مشمول دریافت یا عدم دریافت یارانه‌ها می‌شود نیز اطلاعات غلطی است که به مردم می‌دهند. * درآمد خانوار برای انصراف مشخص نیست وی تصریح کرد: وقتی هنوز سقف و کف درآمدها برای انصراف از یارانه‌ها مشخص نیست دولت از مردم می‌خواهد از چه چیزی انصراف بدهند و یا اینکه دولت براساس چه آیتمی می‌خواهد کسانی که اطلاعات دروغ از درآمد خود داده‌اند را مجازات کند. یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه امروز دیگر برای زندگی افراد تعیین خطر فقر معنا نمی‌دهد، گفت: دیگر نمی‌توان برای یک فرد غذا و پوشاک را زندگی عادی تلقی کرد زیرا انسان امروز به رفاه و وسایل و امکانات رفاهی نیاز دارد که باید آن نیز در محاسبه میزان درآمد افراد لحاظ شود. وی بیان داشت: از سوی دیگر هزینه زندگی افراد در شهر تهران، شهرستان‌ها و روستاها متفاوت است و نمی‌توان گفت مثلا افراد زیر یک میلیون تومان درآمد یارانه می‌گیرند چون میزان هزینه‌ها در مناطق مختلف کشور متفاوت است. نماینده مردم آمل در مجلس با تأکید بر اینکه مجلس درباره هدفمندی یارانه‌ها اختیاراتی به دولت داده است، گفت: دولت می‌تواند تعیین کند به چه کسانی یارانه بدهد، این یارانه نقدی باشد یا غیرنقدی و به کسانی که به دروغ اطلاعات درآمدی خود را داده‌اندن مجازات در نظر بگیرد نه اینکه از همه اقشار و گروه‌ها بخواهد انصراف دهند. * دولت تکلیف خانوارها را با گرانی مشخص نکرد وی افزود: زمانی که معلوم نیست چه میزان قرار است انرژی در سال آینده گران شود تکلیف خانوارها مشخص نیست، خانوار نمی‌دادند آیا با انصراف از یارانه سال آینده توان پرداخت هزینه‌های انرژی خود را خواهد داشت. یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه مردم برای انصراف از هدفمندی یارانه‌ها به اطلاعات نیاز دارند و باید تکلیف آنها با هزینه‌ها و گرانی سال آینده مشخص شود، یادآور شد: در تمامی قوانین دنیا ابتدا باید به مردم اطلاعات بدهیم بعد از آنها چیزی درخواست کنیم، امروز دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها اطلاعات‌ شفافی به مردم نمی‌دهد درحالی که آنها می‌خواهد برای سال آینده که معلوم نیست چه میزان کالاها و خدمات گران می‌شود از یارانه خود انصراف دهند. * دولت برنامه خود درباره هدفمندی را شفاف عمل کند وی تصریح کرد: دولت پیش از درخواست از مردم باید توسط رئیس سازمان هدفمندی، سخنگوی دولت یا وزیر اقتصاد برنامه خود درباره هدفمندی را اعلام می‌کرد تا تکلیف مردم مشخص شود. نماینده مردم آمل در مجلس اظهار داشت: دولت اول بگویید قرار است برای فاز دوم چه کالا با چه میزانی قرار است گران است، دوم میزان درآمد حداقل یا حداکثر خانوارها برای انصراف از یارانه را اعلام کند سپس از مردم بخواهد براساس این معیارها براساس مصالح کشور انصراف دهند. وی بیان داشت: امروز این اطلاعات به مردم داده نشده است، انرژی برق بدون اینکه به مردم اطلاع داده شود گران شده است و امروز نیز از مردم می‌خواهیم که از دریافت یارانه انصراف دهند در حالی که دولت می‌تواند براساس اختیاراتی که دارد اصناف و صنوف مختلفی را از دریافت یارانه معاف کند. * لزوم قطع یارانه افراد و صنوف شناخته شده پردرآمد یوسفیان اضافه کرد: در دولت گذشته که بحث انصراف از یارانه بود، زیر هزار نفر انصراف دادند و این نشان می‌دهد تا زمانی که اعتمادسازی نشود مردم نیز یاری نمی‌کنند. وی با بیان اینکه امروز در فرم هدفمندی یارانه‌ها 75 میلیون ایرانی همه نوشته‌اند که زیر یک میلیون تومان درآمد دارند که این صحیح نیست ولی ناشی از بی‌اعتمادی مردم است، گفت: دولت می‌خواست بر روی حساب بانکی مردم نظارت کند که مجلس تذکر داد که حساب بانکی افراد محرمانه است و نباید در آن کنکاش کرد. نماینده مردم آمل در مجلس در  یادآور شد: امروز 150 نماینده مجلس و بسیاری از وزرا، معاونین دولت، استانداران و بسیاری از صنوف پردرآمد مانند واردکنندگان، صادرکنندگان، طلافروشان یارانه دریافت می‌کنند که دولت می‌تواند این میزان را قطع کند. ناپایداری هوای مازندران و غافلگیر شدن مسافران نوروزی در شمال کشور در روز یازدهم فروردین ماه بالاخره گزارش‌های هشداری هواشناسی نتیجه داد و مازندارن بوی زمستان گرفت.

هواشناسی مازندران هشدارهای جدی درباره ناپایداری هوا در مازندران داده بود و در صورت تدوام بارش برف مسافران نیز بحران برف زمستان را تجربه می‌کردند. در بیشتر نقاط استان مازندران شاهد ریزش برف بودیم و حتی برف به مناطق جلگه‌ای مازندران نیز رسیده بود و مسافران نورزی که به امید هوای معتدل شمال راهی این مناطق شدند در روز یازدهم فروردین جایی مناسبت‌تر از کنار بخاری گیر نیاوردند و در این روز برف و سرما شمال کشور بیشتر مسافران را خانه نشین کرد. هواشناسی مازندران برای دلداری مسافران نورزی که برخی‌ها مجبور شدند برای اقامت شبی 200 تا 300 هزار تومان سوئیت یا ویلا اجاره کنند خبر خوبی هم داشت و اعلام کرده بود که در روز 12 و 13 فروردین هوای مازندران از ناپایداری کامل خارج می‌شود. همزمان با بارش برف در محور کندوان ریزش کوه باعث کشته شدن دو نفر از هموطنان ما شد. در روز بارانی مازندران تصادف خونین در محور ساری قائمشهر جان دو مسافر را گرفت و مازندران در این روز نیز شاهد حوادث تلخ بود. تهیه 40 هزار نایلون زباله در مازندران در روز 12 فروردین ماه محیط زیست مازندران خبر از آماده کردن 40 هزار نایلون زباله برای روز طبیعت خبر داد. برپایی خیمه معرفت در سواحل مازندران برپایی خیمه معرفت در سواحل مازندران از خبر مهم روز 13 فروردین بود که رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از برپایی خیمه معرفت در سواحل دریای مازندران خبر داد. ابراهیم عزیزپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در رامسر به اجرای طرح آرامش بهاری در 15 بقعه متبرکه شهرستان رامسر اشاره کرد و بیان داشت: خیمه معرفت در امامزاده بسمل(ع) رامسر برپا شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر تصریح کرد: استقبال خوبی از سوی زائران و مسافران نوروزی از خیمه معرفت امامزاده بسمل(ع) رامسر صورت گرفته است. عزیزپور با بیان اینکه طرح آرامش بهاری با هدف خدمت‌رسانی به مسافران و مهمانان نوروزی اجرا شده است، افزود: مردم شهرستان رامسر همکاری خوبی با ادراه اوقاف این شهرستان در راستای برگزاری این طرح و ویژه برنامه‌های مختلف داشتند. وی با اشاره به اینکه شهرستان رامسر با داشتن مناظر طبیعی از استقبال بالای مسافران نوروزی از تمام نقاط کشور برخوردار است، بیان داشت: شهرستان رامسر در جذب توریست مذهبی دارای استعداد بالایی است. رئیس اداره اوقاف رامسر به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره و تصریح کرد: ویژه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص شهرستان رامسر با حضور مردم و مسافران نوروزی برگزار می‌شود. عزیزپور اظهار داشت: طرح سوگواره یاس نبوی با هدف برگزاری مراسم‌های عزاداری و سخنرانی در 11 بقعه و امامزاده شهرستان رامسر اجرایی می‌شود. وی از برپایی خیمه معرفت در سواحل دریای مازندران خبر داد و بیان کرد: خیمه معرفت به مناسبت سوگواری ایام فاطمیه و در راستای حفظ حرمت شهادت حضرت فاطمه(س) در ساحل رامسر برپا می‌شود. عزیزپور با بیان اینکه پنج مبلغ اعزامی از قم و بومی در این خیمه معرفت فعالیت می‌کنند، افزود: خیمه معرفت در ساحل دریای مازندران تا 15 فروردین ماه سال‌جاری برپا است. کاهش 11 درصدی تصادف در محورهای مواصلاتی کشور

اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور کشور که در روز 13 فروردین به مازندران سفر کرده بود در جمع خبرنگاران مازندران از کاهش 11 درصدی تلفات جاده در مازندران خبر داد و گفت: استان‌های البرز، مازندران، قزوین و گیلان پرترددترین محورهای کشور بودند؛ همچنین پرتصادف‎ترین محورهای کشور نیز محورهای اصفهان به شیراز، رشت به قزوین و سبزوار به شاهرود بود. حضور رئیس مجلس در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دیگر اخبار مهم که در روزهای پایانی تعطیلات استان مازندران حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در پایگاه جاده‌ای هلال احمر بود.

علی لاریجانی که  برای حضور در محل کارش محور سوادکوه را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرد در هنگام عبور از جاده سوادکوه از پایگاه امداد و نجات بازید کرد. اقامت حدود 9 میلیون مسافر در مازندران  در روز 14 فروردین ماه دلاور بزرگ‌نیا مدیر کل میراث فرهنگی میزان اقامت مسافران نورزی در مازندران را بیش از 9 میلیون نفر اعلام کرد. به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است .... ============== گزارش از جاوید عباسی ============== انتهای پیام/86004/ی40

93/01/15 - 11:41





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن