محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1852541884
در گفتگو با استاد حوزه علمیه نجف اشرف عنوان شد صدیقه طاهره با شهادت خود به حقانیت امیرالمؤمنین (ع) شهادت داد
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفتگو با استاد حوزه علمیه نجف اشرف عنوان شد
صدیقه طاهره با شهادت خود به حقانیت امیرالمؤمنین (ع) شهادت داد
دفاع فاطمه زهرا (س) از امام علی (ع) فقط به خطبه، فریاد، بیان فضائل و تبیین دلائل حقانیت مولای موحدان نبوده، بلکه او صدیقه شهیده است، این صدیقه تا شهادت در این طریق پیش رفت و با شهادت، به حقانیت امیرالمؤمنین (ع) شهادت داده است.
خبرگزاری فارس- حسین طالب علی: این روزها مصادف است با ایامی که تاریخ در آن شاهد شهادتی جانکاه و مصیبتی عظیم برای اهل اسلام است. شهادتی که پس از گذر سالیان سال و تلاش عاملان آن نه تنها از حافظه تاریخ محو نشد بلکه روز به روز بر عظمت و شور آن افزوده شده تا جایی که امروز شهادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س) به عاشورایی دیگر تبدیل شده که فریاد بلند مظلومیت آن قلب هر انسان آزادهای را اندوهناک کرده و هر عقلی را متحیر میسازد.
برای آشنایی بیشتر با این بانوی بزرگوار و تبیین و واکاوی سیره آن حضرت گفتوگویی با آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی، استاد حوزه علمیه نجف اشرف و بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) انجام دادیم که پیش روی شما عاشقان و محبان اهل بیت (ع) قرار میدهیم. به نظر شما حضرت زهرا (س) از چه ویژگیهایی برخوردار بودند که لقب صدیقه را به ایشان اختصاص دادند؟ با سلام بر شما و خوانندگان این مصاحبه که میخواهید سرچشمه و مبدأ صدق و راستی را بشناسید و با معرفت به امر و دستور «کونوا مع الصادقین»[1] عمل کنید. آیا میدانید که منظور از «صادقین» در آیه شریفه، ائمه معصومین علیهم السلام هستند آنان مراد و صاحب اختیار و امام همه مؤمنیناند.[2] آیا میدانید یکی از القاب الهی که برای امیرالمؤمنین (ع) تعیین شده است، لقب زیبای «صدیق» است[3]، البته زوجه مطهره امیرالمؤمنین (ع) یعنی، حضرت فاطمه زهراء (س) نیز لقب صدیقه را به خود اختصاص داده است[5]، پس بجاست که از صدّیق و صدّیقه، صادقین یعنی ائمه معصومین (ع) به وجود آیند و معلم صدق و اخلاق پسندیده انسانها باشند. مرحوم علامه مجلسی قدس سره میفرماید: صدیقه بر وزن فعّلیه، برای مبالغه در صدق و تصدیق است. یعنی حضرت زهراء (س) آنچه پدر بزرگوارش آورده بود را بسیار تصدیق میکرد و در گفتارش صادق بود و اقوالش به وسیله کارهایش مورد تصدیق واقع میشد و این همان عصمتی است که شکی در آن وجود ندارد و مورد اجماع شیعه و سنی است و روایات متواتره دارد.[6] یکی از دروسی که در کلاس فاطمیه و مَدرَس عاشورا و دانشگاه مهدویه فرا میگیریم این است که «ان ذکر الخیر کنتم اوله و اصله و فرعه و...» بشریت، هر چه از خیرات میداند و هر چه از صداقت و صفای اخلاقی، برخوردار است، به مکتب تربیتی اهل بیت علیهم السلام برمیگردد. آری این خانواده برتر از همگان، حتی افضل از پیامبران به جز رسول الله (ص) هستند، زیرا حق تعلیم و تربیت، بر ایشان دارند. در حدیث شریفی که از امام صادق (ع) روایت شده ایشان میفرماید: هی الصدیقه الکبری و علی معرفتها دارت القرون الاولی[7].
این حدیث شریف به چه معنا است و بر کدام ویژگی حضرت زهرا (س) دلالت دارد؟ این حدیث یعنی حضرت زهراء (س) صدیقه کبری است و بر معرفت او اعصار و قرون به گردش آمده است. آیت الله رحمانی وقتی به اصفهان آمد در نخستین سخنرانی قدرتمندش این حدیث آسمانی را خواند و چه زیبا تفسیر کرد. ایشان میفرمود: مراد از قرون، عصر انبیاء و اوصیاء ایشان است، خداوند متعال هیچ پیامبری را مبعوث نکرد مگر اینکه به برتری حضرت صدیقه اقرار کرد.[8] آیا حضرت زهرا (س) در فضائل و کمالات با حضرت علی (ع) برابر بودند؟ در جواب این سوال به حدیث دیگری از امام صادق (ع) اشاره می کنم که ایشان میفرماید، اگر علی (ع) فاطمه (س) را به تزویج خود در نمیآورد همتایی از آدم و بزرگان دیگر، برای او وجود نداشت. [9] مرحوم علامه مجلسی بزرگ پرچمدار تشیع در جلد 43 بحارالانوار صفحه 10 میفرماید: ممکن است از این حدیث، استدلال بشود که علی و فاطمه سلام الله علیهما پس از پیامبر خدا (ص) اشرف مخلوقات هستند و حتی بر پیامبران اولی العزم برتری دارند. انبیاء گذشته نسبت به ولایت آخرین پیامبر خدا و حضرت علی (ع) چه رویکردی داشتند؟ کسانی که آیه شریفهی «واسئل من ارسلنا من قبلک من رسلنا ...»[10] را خوانده و به ظاهر و باطنش به کمک روایات رسیدهاند، میدانند که انبیاء الهی، بر محور ولایت رسول خدا (ص) و علی مرتضی (ع) مبعوث شده و تمام ایشان به عظمت و برتری این دو بزرگوار اقرار داشته و ولایت ایشان را قبول کردهاند.[11] پس ولایت و امامت امیرالمؤمنین (ع) پشتوانه و مدافعین بزرگی از آدم و بقیه انبیاء (ع) در همه اعصار و قرون داشته است و از جایگاه آدم تا معراج و غدیر، همه جا ذکر علی (ع) و تبیین مقام او و دفاع از آن حضرت بر پا بوده است. ولی نکتهای که بیانش در این جا سزاوار است این است که در میان مدافعین علی (ع) هیچ مدافعی به غیر از پیامبر خاتم (ص) مقام و منزلت و قدرت دفاع حضرت فاطمه زهراء (س) را نداشته است. دلائل انتساب آیه تطهیر به حضرت زهرا (س) را بیان کنید. به نظر میرسد یکی از اهداف این قضیه تایید الهی این مدافع بزرگ برای دفاع ولایت و امامت بوده است. دفاع این بانوی بزرگ به عنوان یک زن مؤمنه و صالحه معمولی صورت نگرفته است، بلکه او در جایگاه یک زنِ طاهره، معصومه، صدیقه با مقامی برتر از انبیاء و اوصیاء، به یاری امام زمانش شتافته و غاصبین را محکوم کرده است. دفاع حضرت فاطمه زهرا (س) فقط به خطبه، فریاد، بیان فضائل و تبیین دلائل حقانیت مولای موحدان نبوده، بلکه او صدیقه شهیده است، این صدیقه تا شهادت در این طریق پیش رفته و با شهادت خود به حقانیت امیرالمؤمنین (ع) شهادت داده است. حال کدام مسلمان و کدامین انسان صاحب شرف و اهل منطقی است که بتواند، شهادت صادقانه این شهیده را در حقانیت ولایت و امامت مردود بداند و خطبه و فریاد همراه با صدق او را محکوم کند؟ درباره علم این بانوی بزرگوار برای ما توضیح دهید و بفرمایید که ویژگیهای علم حضرت در چیست؟ نخستین قدم در رسیدن به پاسخ سوال این است که باید دانست علم و عصمت نشان یکدیگرند، علم در بر دارنده عصمت است. اینجا از علم سخن میگوییم، نه از تراوشات فکری مستشرقان، فلاسفه و عرفا. علم یعنی آگاهی یقینی، راست و واقع، که فصل الخطاب قرار میگیرد، شما بگویید این علم کجا یافت میشود؟ شما که به دنبال علم در جستجو هستید آیا میتوانید بگویید که علمِ در کتب فلاسفه و حلقههای صوفیانه و سلسلههای عرفان نمایانه آیا علم است؟ شما این سوال را پیش اهل فلسفه و عرفان مطرح کنید که اگر علم دارند چرا به اختلاف سخن گفته و به تشتت گرفتارند؟ مگر هستی شناسی واقعی چند ترسیم میتواند داشته باشد و مگر شهود نشان دهنده یک حقیقت نیست؟ پس این همه اختلاف و دشمنی و این همه جدایی و کار شکنی برای چیست؟ برای چه و به چه دلیل در قرآن با این عظمتِ معارف و با این وسعتِ مباحث، اختلاف یافت نمیشود و آیهای به نفی آیه دیگر قیام نمیکند؟[12] این کتاب آسمانی که از باء بسم الله تا سین الناس، همهاش علم است به مدح و بیان مقامات علماء پرداخته است. آنکه فرمود «قل هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون[13]» و فرمود «من عنده علم الکتاب[14]» و فرمود، «الراسخون فی العلم»[15] و فرمود «فاسئلوا اهل الذکر»[16] میخواست بزرگی علم را بر سر فرضیهها، شایدها و نظرات پدران جهل که با ادعای علم، جهان بشریت را به پستی استکبار و زشتی غرور سوق دادهاند، بکوبد. آنکه فرمود: طلب العلم فریضه.....[17] فقط به علم نظر داشت و نمیخواست مشوّق مردم و آمر بشریت به سمت شک و تردیدِ جهالتکدهها باشد. اگر به آنچه بیان شد توجه کنیم و دقت فراوان و تفقه بسیار در مطالعه ادیان، مذاهب، فِرَق و احزاب را رفیق خود سازیم به این نتیجه میرسیم که علم فقط در کتاب آسمانی ما قرآن کریم موجود است. آنجا قرآن میفرماید: «ان کنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فأتو بسورة من مثله...»[18] اول، نظر به علم قرآن داشت، آیا مدعیان علم میتوانند علمشان را به صورت یک سوره با همان زیبایی و جاذبیت قرآن کریم آشکار سازند؟ اعتقاد ما این است که اگر کسی علمی را فرا گرفته و دانشی را چراغ راه قرار داده حتماً به تعلم در قرآن پرداخته و با شاگردی در مکتب معصومین علیهم السلام به این گوهر آسمانی و عطیه الهی دست یافته است. این قرآن در سینه پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان (ع) قرار دارد. بل هو آیات بینات فی صدور الذین اوتوا العلم[19] چرا اهل البیت علیهم السلام، عیش العلم و موت الجهل هستند و به چه علت باب مدینه علم رسول الله (ص) هستند چون با قرآن، کتاب علم واقعی، معیت دارند، چرا متابعت از اهل بیت علیهم السلام واجب و لازم است، زیرا امر و نهیشان، موعظه و اندرزشان، ظاهر و باطنِ کلامشان متَّخذ از کلام الله است و با علم و حکمت خداوند متعال گره خورده است. نتیجه این علم الهی و دانش آسمانی، عصمت و پاکی از رجس و هر گونه پلیدی و زشتی است حال جا دارد با دقت بررسی کنیم آنکه در حدیث کساء محور قرار گرفته و آیه تطهیر در وصفش سخن گفته و به انتخاب حق، الصدیقة الکبری لقب یافته، چه مقدار علم داشته و معلوم او چه بوده است؟ اینجاست که عجز انسان از معرفت لیلة القدر معلوم میشود و سرّ نامگذاری دختر رسولالله (ص) به فاطمه آشکار میگردد. محور آیه عصمت (تطهیر) و صدّیقه که مبالغه در تصدیق (ما انزل الله) و صدق است، یعنی زوجه صدّیق و مادر صادقین، از علم چه نداشت؟ آیا صدر او، جایگاه علم قرآنی نبود؟ سینهای کز معرفت گنجینه اسرار بود کی سزاوار فشار آن در و دیوار بود به عنوان آخرین سوال بفرمائید به چه دلیل و توسط چه حزب و گروهی خانه علی مرتضی و فاطمه زهرا هتک حرمت شد؟ در اینجا باید سوالی مطرح کنم که در کدامین ملت و جمعیت، علم و عالم محکوم است؟ و مگر سقیفه، مرکز انتخاب خلیفه بنا را بر آتش زدن و منع حدیث رسولالله (ص) نگذاشت؟ و مگر در حدیث چه بود که اهل سقیفه را ناخشنود میکرد؟ معلوم است که این گروه از حدیث، نماز، روزه و زکات نگرانی نداشتند، بلکه از حدیث علم نگران بودند. حدیث علم یعنی حدیثی که در موضوع ولایت و امامت به مردم آگاهی میداد و آدرس معلم دین و مربی اخلاق و تزکیه را بیان میکرد. حزب سقیفه از دانشگاه و مَدرس علم، همیشه بیزار بوده است. همین گروه که حدیث علم را آتش زدند به گروه صوفیه نیز القاء کردند که نوشتهها و کتابها را به دریا بیفکنند. وقتی حدیث ولایت و امامت علی علیهالسلام، آتش بگیرد و کتابهایی که آدرس، قطب واقعی را به بشر نشان میدهد به دریا ریخته شود، آن وقت جای تبلیغ برای «ولائج» جبت، طاغوت، و اقطاب صوفیه موجود است. وقتی حدیث را آتش میزنند که آدرس عالم مجهول بماند، آیا خانهی عالمه ربانی، سخنگوی آسمانی، خطبهخوان الهی، حضرت زهرا (س) را از آتش دور نگه میدارند. این آتش همین آتشی است که بشریت را در قرون و اعصار مختلفه بوسیله ایادی استکبار و عمال یهود، سوزانده و میسوزاند. آتش کربلا و سوختن خیمهها، مگر از همین آتش نشأت نگرفته است؟ در پایان اگر صحبتی با مخاطبین خبرگزاری فارس دارید بفرمائید. خدا کند که علم را بشناسیم و بر مظلومیت عالم و عالمه، فریاد برآوریم و اشک بریزیم. السلام علی امیرالمؤمنین. السلام علی الصدیقة الشهیده ________________________________________ پینوشتها: [1] - 119 توبه، این آیه به مؤمنین دستور میدهد که با ائمه معصومین علیهم السلام همراه باشند و از ایشان متابعت کنند. [2] - شواهد التزنیل حاکم حسکانی ج اول ص259 و کتب تفسیری شیعه مانند «البرهان فی تفسیر القرآن» ج3 ص515 [3] - الاصابه ج7 ص293، تاریخ دمشق ج42ص42- سنن ابن ماجه ج اول ص44- مستدرک صحیحین جلد 3 ص111 [4] - تفسیر طبری ج11 ص84 قرطبی ج8 ص88 [5] - بحارالانوار ج43 ص16 [6] - مرآة العقول ج5 ص312 [7] - فاطمة الزهراء (س) بهجة قلب المصطفی صلی الله علیه و آله(مترجم) ص120 [8] - مدرک قبل را ببینید. [9] - بحارالانوار ج43 ص10 [10] - زخرف 45 [11] - شواهد التنزیل ج دوم ص156 [12] - نساء 82 [13] - زمر 9 [14] - رعد 43 [15] - آل عمران 7 [16] - نحل 43 [17] - بحارالانوار ج1 ص172 [18] - بقره 23 [19] - عنکبوت 49 [20] -زمر 18 انتهای پیام/78009/
93/01/13 - 11:49
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]
صفحات پیشنهادی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خبر داد تدوین 39 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت در کردستان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خبر دادتدوین 39 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت در کردستانمدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از تدوین و چاپ 39 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت در این استان خبر داد محمد سلیمانی در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد درمعاون تهذیب حوزه های علمیه شهادت طلبه آمر به معروف را تسلیت گفت
معاون تهذیب حوزه های علمیه شهادت طلبه آمر به معروف را تسلیت گفت قم- ایرنا- معاون تهذیب حوزه های علمیه با صدور پیامی شهادت مظلومانه طلبه جانباز و آمر به معروف علی خلیلی را تسلیت گفت در این پیام که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است شهادت مظلومانه طاستاد حوزه علمیه قم: اولویت حکومت دینی امر به معروف و نهی از منکر باشد
استاد حوزه علمیه قم اولویت حکومت دینی امر به معروف و نهی از منکر باشداستاد حوزه علمیه قم اولویت حکومت دینی را اقامه نماز ترویج زکات و اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت نباید برای حکومت دینی امور دست چندم در اولویت باشد و به اولویت قرآنی بیتوجهی شود به گزارش خبرگزااستاد اخلاق حوزه علمیه قم: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) کاملترین الگوی بانوان است
استاد اخلاق حوزه علمیه قم سبک زندگی حضرت فاطمه س کاملترین الگوی بانوان استاستاد اخلاق حوزه و دانشگاه از قم سبک و سیره زندگی حضرت فاطمه س را به عنوان کاملترین و بهترین الگو برای زنان معرفی کرد به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان حجتالاسلام مرتضی امیریوحید شامگاه شنبه دراستاد حوزه علمیه قم: دستیابی به درجات عالی الهی مستلزم رشد عقلی و دینی است
استاد حوزه علمیه قم دستیابی به درجات عالی الهی مستلزم رشد عقلی و دینی استاستاد حوزه علمیه قم گفت اگر انسان عقل و دین را با هم رشد دهد به درجات عالی الهی خواهد رسید به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان حجتالاسلام رضا بسطامی ظهر امروز در دیدار با شورای بسیج دانشآموزی شاهروددر پیام مدیر حوزههای علمیه مطرح شد ملت در بهار فاطمی بصیرت و غیرت دینی خود را نشان میدهند
در پیام مدیر حوزههای علمیه مطرح شدملت در بهار فاطمی بصیرت و غیرت دینی خود را نشان میدهندمدیر حوزههای علمیه با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز بر لزوم حفظ حرمت و شئون هر چه بیشتر و بهتر ایام فاطمیه در تعطیلات نوروزی تاکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکزمعاون حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد پیشرفت 35 درصدی 35 استادسرا در آذربایجان غربی
معاون حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر دادپیشرفت 35 درصدی 35 استادسرا در آذربایجان غربیمعاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از وجود 35 واحد استادسرای در دست احداث در استان خبر داد و گفت این تعداد واحد در مجموع بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند حجتالاسلام حبیباستاد حوزه علمیه: باستانی پاریزی تاریخ را با ادبیات پارسی پیوند زد
استاد حوزه علمیه باستانی پاریزی تاریخ را با ادبیات پارسی پیوند زد تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه و عضوهیات علمی دانشگاه علوم قرآنی گفت بزرگترین خدمت باستانی پاریزی این است که تاریخ را با ادبیات پارسی پیوند زد و این مباحثات را طوری نوشت تا به سادگی برای مخاطبان قابل درک باشدبیانیه مرکز مدیریت حوزههای علمیه تهران در پی شهادت علی خلیلی: قوای سه گانه نسبت به اصل هشتم قانون اساسی حساس
بیانیه مرکز مدیریت حوزههای علمیه تهران در پی شهادت علی خلیلی قوای سه گانه نسبت به اصل هشتم قانون اساسی حساس باشندمرکز مدیریت حوزههای علمیه تهران در پی شهادت علی خلیلی طلبه ناهی از منکر بیانیهای صادره کرده و آورده است جرأت برخورد با عاملان جنایتها به مسئولان عنایت شود تا اشدبه مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حوزه علمیه کوثر تویسرکان در عزای زهرا (س) به سوگ نشست
به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالمحوزه علمیه کوثر تویسرکان در عزای زهرا س به سوگ نشستبه مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا س حوزه علمیه کوثر تویسرکان غرق ماتم شد به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان شامگاه شنبه به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا س حوزه علمیه کوثر تواستاد حوزه علمیه سمنان: هدف مبلغان فرهنگ غربی نابودی فرهنگ دیگر کشورهاست
استاد حوزه علمیه سمنان هدف مبلغان فرهنگ غربی نابودی فرهنگ دیگر کشورهاستاستاد حوزه علمیه سمنان گفت هدف مبلغان فرهنگ غربی از سانسور فرهنگ دیگر کشورها نابودی آن فرهنگهاست به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان حجتالاسلام والمسلمین عینالله مصدق امشب در نشست اخلاقی که با حضور پااستاد حوزه و دانشگاه: استکبار تمام تلاش خود را میکند تا در جبهه حق و ارزشهای دینی نباشیم
استاد حوزه و دانشگاه استکبار تمام تلاش خود را میکند تا در جبهه حق و ارزشهای دینی نباشیماستاد حوزه و دانشگاه گفت استکبار تمام تلاش خود را انجام میدهد تا در جبهه حق و ارزشهای دینی نباشیم به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجتالاسلام علی سعیدیان امشب در مراسم نخستین یادواره 150 شمدیر حوزههای علمیه آذربایجانشرقی: روحانیت باید قداست لباس خود را حفظ کند
مدیر حوزههای علمیه آذربایجانشرقی روحانیت باید قداست لباس خود را حفظ کندمدیر حوزههای علمیه آذربایجانشرقی گفت روحانیون و طلبهها باید قداست لباس خود را حفظ کنند به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود حجتالاسلام علی انتظاری ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید حوزه علمیه حضرت ولیعصمراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه در حوزه علمیه آمل برگزار شد
با حضور طلاب و روحانیان مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه در حوزه علمیه آمل برگزار شد خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه س ظهر امروز با حضور طلاب و اساتید و طلاب در حوزه علمیه امام حسن عسکری ع آمل برگزار شد به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل مراسم عزاداری سالاستاد حوزه علمیه بحرین به سه سال حبس محکوم شد
استاد حوزه علمیه بحرین به سه سال حبس محکوم شد خبرگزاری رسا ـ دادگاه بحرین استاد حوزه علمیه این کشور را به اتهام سخنرانی علیه آلخلیفه به سه سال زندان محکوم شد به گزارش خبرگزاری رسا دادگاه بحرین روز گذشته حجت الاسلام سید کامل الهاشمی استاد حوزه علمیه این کشور را به سه سااستاد حوزه علمیه قم: عزم ملی موجب موفقیت در عرصه بینالمللی میشود
استاد حوزه علمیه قم عزم ملی موجب موفقیت در عرصه بینالمللی میشوداستاد حوزه علمیه قم جزم و عزم را ریشه بسیاری از موفقیتها عنوان کرد و گفت عزم ملی موجب موفقیت در عرصه بینالمللی میشود به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجتالاسلام سید ابراهیم حسینیاراکی شامگاه سهشنبه در مراسم سواستاد حوزه علمیه قم: فرهنگ فاطمی در جامعه پیاده شود
استاد حوزه علمیه قم فرهنگ فاطمی در جامعه پیاده شوداستاد حوزه علمیه قم گفت فرهنگ فاطمی دارای ابعاد گستردهای است که از جمله ابعاد این فرهنگ سادهزیستی است بنابراین باید کاری کنیم که سبک زندگی حضرت در زندگانی ما پیاده شود عذری حسینی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تس-
گوناگون
پربازدیدترینها