تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود آب شرب نکا سال 93 برطرف می شود/ معضلی که سالها نکایی ها را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران باقری:
کمبود آب شرب نکا سال 93 برطرف می شود/ معضلی که سالها نکایی ها را تهدید می کند
نکا - خبرگزاری مهر: نماینده شورای اسلامی شهرستان نکا گفت: با پیگیری های انجام شده در خصوص ناوگان شهری و توسعه، زیرساخت های آب و فاضلاب با ترمیم و تعویض لوله های فرسوده و همچنین حفر چاه در سال 93 در مناطق، عملیاتی و اجرا خواهد شد.



به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی باقری شامگاه دوشنبه  در نشست شورای اسلامی شهرستان نکا اظهار داشت:کمبود آب شرب  از جمله مشکلات و دغدغه های اساسی مردم منطقه شرق مازندران که باید مسئولین در خصوص این معضل چاره اندیشی نمایند.

وی اتمام پروژه سد گلورد را یکی از راههای برون رفت از این معضل برشمرد که با بهره برداری از این طرح حدود 30 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای نکا , بهشهر و گلوگاه سیراب خواهند شد.

باقری با اشاره به نشست با مدیرعامل آبفای منطقه ای مازندران بیان داشت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در خصوص ناوگان شهری و توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب با ترمیم و تعویض لوله های فرسوده و همچنین حفر چاه در سال 93 در مناطق عملیاتی و اجرا خواهد شد.

نماینده شورای اسلامی شهرستان نکا ادامه داد: جهت برطرف نمودن مشکل کمبود آب چاه های شهرستان ترمیم شده و فشار آب به روال قبل بازگشته اما هم اکنون کمبود آب مشکل اساسی و اصلی  مردم به شمار می آید.

باقری با اشاره به کاهش بیمه کشاورزان و افزایش تعداد بازنشستگان بیان داشت: طبق سنوات گذشته در سال 90,91 هر روز بر تعداد بیمه شوندگان افزوده می شود اما اخیرا برتعداد بیمه شوندگان روستایی در شهرستان کاسته شده دراین مورد با هماهنگی و برنامه ریزی های انجام شده این امر به روال سابق برگشته است.

طرح مطالعاتی منطقه جنگلی قرمرز تدوین شود

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی منطقه جنگلی قرمرز باید تدوین شود تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با منابع طبیعی مقرر گردیده 40 هکتاراز مراتع به منطقه جنگلی قرمرز اضافه نمایند تا ما هم امر طرح مطالعاتی قرمرض را در سال 93 عملیاتی کنیم.

باقری با اشاره به طرح ساحل مروارید نکا اذعان داشت: متاسفانه در طرح مروارید نکا هیچ قسمتی از اراضی در دست شهرداری و شورای شهر نکا قرار نگرفته و با بازدید سازمان جهانگردی از شهرستان مقرر گردید این اراضی به شهرداری بازگردانده شود.

این مقام مسئول با بیان مشکلات حمل و نقل  شهرستان افزود: در خصوص ناوگان شهری با افزایش تعداد تاکسی های شهری و ون بخشی از مشکلات مردم منطقه دوگنبدان و طالب آباد برطرف خواهد شد.

عدم وجود پارکینگ ماشین های سنگین در نکا

نماینده شورای اسلامی شهرستان نکا با اشاره به عدم پارکینگ کامیون ها در شهرستان به عنوان معضلی که سالهاست جهت برطرف نمودن این مشکل چاره اندیشی نشده گفت: با توجه به  صنعتی بودن شهرستان نکا و تردد کامیون ها و ماشین های سنگین در این شهرستان عدم وجود پارکینگ به عنوان مشکل و معضل اساسی برای رانندگان و مردم در طی سال های گذشته بود که برای برطرف نمودن این امر با تدابیر اعضای شوارای شهر و شهرداری زمینی جهت پارک کامیون ها در سال جدید مقرر گردد.

باقری ادامه داد: نصب چراغ راهنمایی و رانندگی از جمله عواملی می باشد که سبب برطرف نمودن ترافیک در شهرها شده اما متاسفانه شهرستان نکا از وجود این چراغ ها و علائم ها محروم مانده جهت بهره مندی از این امر مهم مقرر گردید در سال 93 این چراغها در سطح شهر نصب شوند.

عملی کردن فرصت های شغلی در سال 93

باقری با اشاره  به عملی کردن افزایش ایجاد فرصت های شغلی در سال 93 اذعان داشت: با احداث کارخانجات و تاسیسات صنعتی در شهرستان نکا  بخشی از نیروهای بومي اين منطقه مشغول به کار مي شوند در اين راستا بايد مسئولين همت نمايند تا پروژه ها و طرح هاي نا تمام را به پايان رسانده و به دغدغه جوانان پاسخ دهند.

نماینده شورای اسلامی شهرستان نکا گفت: در سال گذشته حدود 80 درصد از راه های شهری  و روستایی لکه گیری  و آسفالت شده است.

 باقری با اشاره به طرح تفکيک زباله به عنوان معضل شرق مازندران متذکر شد: طی نشستی با مسئولين عمراني  استانداري و شهرداری نکا مصوب شده در سال93 با اجرايي کردن طرح تفکيک  زباله شعار شهر پاک را در شهر عملي کنيم.

وی بیان کرد: در سال  گذشته شوراي اسلامي شهرستان نکا به عنوان شوراي شهر برتر استان مازندران اعلام شد که اين امر نويد پيشرفت  شهرستان را به همراه دارد.

باقری با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبري در خصوص شعار سال اظهار کرد:  اقتصاد مقاومتي تداعي کننده شکوفايي استعدادها و فعال نمودن  نيروهاي جوان مي باشد که افزايش ظرفيت از فرصت هاي ملي ملت ايران را در پی خواهد داشت.
 


۱۳۹۳/۱/۱۲ - ۱۱:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن