تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهره چینی آمریکا برای انتخابات هند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مهره چینی آمریکا برای انتخابات هند دهلی نو - ایرنا - درحالی که مردم هند با شادی و امیدواری به آینده ای بهتر به استقبال برگزاری شانزدهمین دوره انتخابات مجلس عوام (لوک سابا) رفته اند، در سفارت آمریکا در دهلی نو این رویداد مهم باعث جابجایی مهره های اصلی شده است .


به گزارش ایرنا، درفاصله کمتر ازیک هفته مانده به برگزاری انتخابات سراسری در هند برخی احزاب و نامزدها با برپایی مراسم ویژه از جمله راه اندازی کاروان های شادی برای جذب تعداد بیشتر رای دهندگان تلاش می کنند.
کاروان های تبلیغاتی با حمل بلندگوهای بزرگ و پخش آهنگ های شاد، توجه رهگذران را به نماد و پرچم حزب و نیز عکس های نامزد مربوطه جلب می کنند.
همچنین برخی نمایندگان احزاب درکنار جشن هایی که دربوستان ها برگزار می شود برنامه های حزب و نامزد خود را برای مردم تشریح می کنند.
مردم هند علاقه زیادی به موسیقی و برنامه های شاد دارند و دراین فصل با توجه به هوای معتدل و نسبتا مطبوع فرصتی برای تبلیغ نامزدها درکنار مراسم جشن بوجود آمده است.
دراین حال اداره انتخابات دهلی مراسمی را در مرکز پایتخت به منظور افزایش آگاهی مردم در مورد اهمیت شرکت آنان در انتخابات قریب الوقوع لوک سابا ترتیب داد و مقام های محلی در جریان آن در این خصوص صحبت کردند.
در پی برخی انتقادها در خصوص اعلام نظرسنجی ها و پیش بینی های انتخاباتی ، کمیسیون انتخابات هند نیز اعلام کرده نظرسنجی انتخاباتی را نمی توان ممنوع کرد.
ˈوی.اس. سامپاتˈ رییس کمیسیون انتخابات گفته این نهاد نمی تواند انتشار نظرسنجی های عمومی انتخاباتی را ممنوع کند چون پارلمان هند از قبل قانونی دراین خصوص تصویب نکرده است.
خبر دیگر اینکه شبکه های اجتماعی در هند درصدد کسب پنج میلیارد روپیه از محل تبلیغات انتخاباتی هستند. انتظار می رود احزاب سیاسی هند 40 الی 50 میلیارد روپیه را در تبلیغات برای انتخابات قریب الوقوع لوک سابا هزینه کنند و شبکه های اجتماعی اینترنتی سعی دارند چهار الی پنج میلیارد روپیه آن را به خود اختصاص دهند.
از طرفی کمیسیون انتخابات در نظر دارد از یک میلیون و 400 هزار صندوق رای گیری در طول انتخابات لوک سابا فیلمبرداری کرده و آن را در فضای مجازی بگذارد.
انتخابات مجلس عوام در هند از هفتم ماه آوریل (18فروردین 93) آغاز می شود و برای کسب اطمینان از شرایط امنیتی، در 9 مرحله برگزار خواهد شد و تا 12 ماه می (22 خرداد ماه 93) نیز ادامه خواهد داشت.
بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات هند شمارش آراء از 16 ماه می (26 خرداد ماه 93) آغاز خواهد شد.
دراین انتخابات رقابت اصلی میان دو حزب اصلی یعنی طرفداران ˈنارندرا مودیˈ رهبر ملی گرای هندو از حزب مخالف بهارتیا جاناتا (بی جی پی) با حزب حاکم کنگره (حزب خانواده نهرو-گاندی) است .
اما در آن سوی جنب و جوش مردم هند برای برگزاری انتخاباتی آرام در کشورشان انتشار خبر استعفای خانم ˈنانسی پاولˈ سفیر آمریکا در دهلی نو نیز توجه محافل خبری و سیاسی را به خود جلب کرده است .
چند روز پس از گمانه زنی رسانه ها مبنی بر برکناری سفیر آمریکا در هند، خبر استعفای وی از سمتش اواخر وقت روز دوشنبه اعلام شد.
نانسی پاول در نشستی که 31 مارس (دیروز) در تالار سفارت آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: چنانکه از پیش برنامه داشتم، استعفای خود را به اوباما رییس جمهور آمریکا تقدیم کردم.
با این حال در اطلاعیه ای که در وبگاه سفارت آمریکا منتشر شده آمده : سفیر 67 ساله آمریکا شغل خود را در ماه آوریل جاری که انتخابات هند برگزار می شود و نتایج آن برای آمریکا اهمیت بسیاری دارد، ترک نمی کند.
حدود یک هفته پیش رسانه ها گمانه زنی کرده بودند که براساس تصمیم های جدید دولت اوباما، فرد دیگری جایگزین خانم پاول می شود.
سفیر آمریکا در هند روز 13 فوریه امسال با نارندرا مودی سروزیر ایالت گجرات دیدار کرده بود. مودی یکی از افرادی است که احتمال می رود نخست وزیر آینده هند و جایگزین ˈمانموهان سینگˈ شود.
این دیدار نخستین ملاقات مقام های آمریکایی با مقام های ایالت گجرات هند از زمان شورش سال 2002 به شمار می رود. از آن زمان آمریکا در یک ژست انسان دوستانه که هرگز مورد باور مردم هند نبوده، مسوولان ایالت گجرات را بایکوت کرد.
اکنون آمریکا که روی برخی گمانه زنی ها و منابع اطلاعاتی مبنی بر احتمال پیروزی حزب مخالف بی جی پی در انتخابات مجلس هند و نخست وزیری نارندرا مودی حساب باز کرده موضع قبلی خود مبنی بر اینکه با مودی هیچ کاری نداشته، تغییر داده است.
علاوه بر این، گفته می شود که نانسی پاول سفیر آمریکا در هند به دستگاه سیاست خارجی دولت ائتلاف ملی تحت حکومت حزب حاکم کنگره بیش از حد نزدیک شده و اکنون واشنگتن نیاز دارد تا فردی جدید را با بازی جدید جایگزین کند.
سناریو جابجایی مهره ها در سفارت آمریکا در دهلی نو در حالی رخ می دهد که دولت فعلی هند به رهبری حزب کنگره در ماه های اخیر روابط پر تنشی را با واشنگتن داشته است .
دستگیری و جستجوی بدنی ˈ دویانی خبراگادˈ دیپلمات هندی توسط مقام های آمریکایی به اتهام اقدام غیر قانونی دراخذ روادید از چهار ماه قبل تاکنون سبب تیرگی روابط دهلی نو - واشنگتن شده است.
دیپلمات هندی در تاریخ 12دسامبر سال 2013 در خارج از مدرسه ای که کودکان او در آنجا مشغول به تحصیل بودند، دستگیر شد.
دستگیری دیپلمات هندی توسط مقام های آمریکا واکنش شدید و کم سابقه دولت هند را به دنبال داشت. دهلی نو در اقدامی متقابل امتیازهای خاص دیپلمات های آمریکایی مانند ورود بدون مجوز به فرودگاه های بین المللی، معافیت ازگمرک و فعالیت برخی مراکز غیر رسمی آن کشور را به حالت تعویق درآورد.
دولت هند حدود سه هفته قبل نیز تاکید کرد هیچ مزایای اضافی به دیپلمات های آمریکایی مقیم این کشور نمی دهد و از نظر ناظران سیاسی این یک شکست برای دستگاه دیپلماسی خارجی دولت اوباما در قبال هند است و خانم نانسی پاول باید در سایه همین شکست دهلی نو را ترک کند.
همزمان با تحولات در سفارت آمریکا در دهلی نو ˈایشن ایج ˈ یک روزنامه پرشمارگان هندوستان نوشت: تحقیقات در مورد نقض مقررات مالیاتی توسط سفارت آمریکا تشدید می شوند.
هند در نظر دارد که تصمیم خود را مبنی بر انجام اقدامی در مورد نقض مقررات مالیاتی و روادیدی توسط عده ای از کارکنان مدرسه سفارت آمریکا در دهلی نو هر چه زودتر دنبال کند.
آساق ** 2165 ** 2167 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن