تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815264029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افغانستان از طریق بندر چابهار ایران، به هند وصل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

با امضای قریب الوقوع توافقنامه سه جانبه/ افغانستان از طریق بندر چابهار ایران، به هند وصل می شود کابل- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان از امضای قریب الوقوع توافقنامه همکاری اقتصادی سه جانبه ایران، افغانستان و هند و ایجاد راه ترانزینی افغانستان به هند از طریق بندر چابهار ایران، خبر داد.


به گزارش ایرنا، ˈشکیب مستغنیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان امروز(دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی از امضای توافقنامه سه جانبه همکاری اقتصادی ایران، افغانستان و هند در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به زودی افغانستان از طریق بندر چابهار ایران به هند متصل می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افغانستان گفت: کشورهای آسیا میانه نیز در انتظار امضای این توافقنامه هستند تا از این طریق به بندر چابهار و هند متصل شوند.

مستغنی گفت: متن سند توافقنامه ایجاد راه ترانزیتی از طریق بندر چابهار به هند تکمیل شده و در اختیار مقام های هند قرار گرفته است تا نهایی شود.

وی تصریح کرد: راه های ترانزیتی از جمله بندر چابهار برای دولت افغانستان از اهمیت ویژه برخوردار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان افزود: کابل به ایجاد راه های ترانزیتی برای افغانستان توجه جدی دارد که بندر چابهار یکی از آنهاست.

ˈضرار احمد عثمانیˈ وزیر امور خارجه افغانستان نیز چندی پیش در تلاشی برای دستیابی کشورش به دریای سیاه از کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان خواست در نشستی مشترک در باره ایجاد راه ترانزیتی افغانستان به دریای سیاه گفت وگو کنند.

وزیر امور خارجه گرجستان نیز در واکنش به این درخواست ایجاد راه ترانزیتی به دریای سیاه را مهم ارزیابی کرد و متعهد شد که کشورش در این رابطه مطالعات را آغاز و نتیجه را به دولت افغانستان اعلام کند.
1501 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن