تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع گوشت غیربهداشتی سلامت بهشهریها را تهدید می کند/ ذبح روزانه 70 دام


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران در کارگروه سلامت مطرح شد؛
توزیع گوشت غیربهداشتی سلامت بهشهریها را تهدید می کند/ ذبح روزانه 70 دام
بهشهر- خبرگزاری مهر: مدير شبكه بهداشت و درمان بهشهرگفت: توزيع گوشت غير بهداشتي سلامت و امنيت غذايي شهروندان را تهديد مي كند.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقي صالح طبري بعد از ظهر دوشنبه در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي بهشهر افزود: با تعطيلي كشتارگاه سنتي بهشهر در سال 88، مقرر شد كه گوشت بهداشتي و سالم از دام شهر جويبار تهيه شود كه متاسفانه برخي از قصابان و دامداران از اين مسئله تمكين نمي كنند و سلامت جامعه در خطر افتاده است.

وي اظهار داشت: توسط شهرداري بهشهر هزينه 200 ميليون ريالي براي تجهيز ماشين حمل دام و گوشت بهداشتي به كشتارگاه صنعتي جويبار هزينه شده است كه صنف قصابان بهشهر از قانون در اين رابطه تمكين نمي كند. کشتارگاه نکا در حد فونداسیون باقی مانده است به گفته صالح طبري، متاسفانه پيشرفت مناسبي در كشتارگاه نكا مشاهده نشده و علي رغم گذشت بيش از 2 سال از كلنگ زني و اجرايي شدن تنها در حد فندانسيون باقي مانده است.

وي ادامه داد: براي كاهش دغدغه سلامت و تعيين تكليف نهايي در رابطه با تهيه گوشت سالم  استفاده از گوشت هاي بسته بندي شده و تاريخ دار به شهرواندن سفارش مي شود.

مدير دامپزشكي بهشهر نيز در سخناني گفت: كشتار دام در كشتارگاه صنعتي و تعطيلي كشتارگاههاي سنتي به دليل دغدغه هاي مختلف ناشي از كشتار غير بهداشتي  به صورت سنتي بوده است.

هايده باقري اظهار داشت: 850 نوع بيماري مشترك بين دام و انسان وجود دارد كه برخي بيماري ها همچون شاربون، سياه زخم و هاري 100 درصد كشندگي دارند.

وي گفت: براساس نظر دامپزشكي تا زمانيكه مكاني سالم براي ذبح دام در شهرستان نباشد، كشتار و دام مورد نياز بايد از كشتارگاههاي مجاز و صنعتي براي شهرستان تامين شود.
فرماندار بهشهر:

كشتارگاه صنعتي شرق مازندران نيازمند بودجه متمركز استاني است/ ذبح  روزانه حدود 70 دام سبك و سنگين در بهشهر

فرماندار بهشهر گفت: كشتارگاه صنعتي شرق مازندران نيازمند بودجه متمركز استاني است كه بايد توسط مسئولان استاني اختصاص يابد.

محمدتقی نورزاد افزود: ساخت كشتارگاه صنعتي براي بخش خصوص به صرفه نيست وبايد در اين راستا بخش دولتي وارد عمل شود تا مشكلات ذبح در شرق مازندران رفع شود.

وي بيان داشت: كشتارگاه صنعتي نكا بعنوان كشتارگاه محوري شرق مازندران بريا ذبح بهداشتي از نميازهاي مهمي است كه بايد مورد توجه مسئولان استاني قرار گيرد تا با ساخت آن از ذبح غير بهداشتي جلوگيري شود.

نورزاد گفت: در بخش كشتار دام بايد سلامت جامعه تضمين شود و كشتار بهداشتي و سالم از دغدغه هاي مهم ما براي سلامت شهروندان است.

فرماندار بهشهر در ادامه با بيان اينكه ساخت كمپوست و كشتارگاه صنعتي نياز مهم و اساسي بريا شرق مازندران براي رفع دغدغه هاي موجود است يادآور شد: اين دو مكان بايد با سرعت بيشتري ادامه يابد.

نورزاد ادامه داد: با راه اندازي كمپوست شزق مازندران با محوريت بهشهر كه با بهترين فن آوري در حال انجام است بسياري از مشكلات در دفع بهداشتي زباله در اين مناطق و بوي بد تعفن زباله از بين خواهد رفت. ذبح روزانه 70 دام در بهشهر

رييس امور صنفي شهرستان بهشهر نيز در سخناني اظهار داشت: روزانه حدود 70 دام سبك و سنگين در بهشهر ذبح مي شود كه از اين تعاد 60 گوسفند و 8 گوساله و گاو بطور متوسط در بهشهر ذبح مي شود.

بهمن عالمي گفت: متاسفانه با بسته شدن كشتارگاه سنتي در سال 88 در بهشهر به دليل فرار از قانون يا اجراي بد قانون تا كنون موفق به رفع اين مشكل و ساخت كشتارگاه  براي اين شهرستان و شهرستان هاي همجوار نشده ايم.

وي افزود: در بخش ذبح بهداشتي مشكل داريم  و بايد در راستاي  رفع اين مشكل در رابطه با ساخت كشتارگاه صنعتي در نكا با تعيين هيئت مديره سهم و آورده ها مشخص شود تا با اولويت كشتارگاه احداث شود.

عضو شوراي شهر بهشهر نيز گفت: در رابطه با ذبح بهداشتي در شهرستان بايد اعتماد سازي در بين قصابان ايجاد شود تا اقدام به ذبح بهداشتي در دام شهر جويبار با دقت بيشتري عمل شود.

اسكندر اسدي گفت: آگاه سازي در بين مردم در راستاي خريد بهداشتي گوشت نيز از مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گرفته و مردم گوشت غير بهداشتي استفاده نكنند.


۱۳۹۳/۱/۱۱ - ۱۵:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن