تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819668657




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبك زندگي، ابزار مهم ايجاد تمدن نوين اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ فروردين ۱۳۹۳ (۱۳:۴۷ب.ظ)
در سلسله همايش‌هاي «حيات طيبه» عنوان شد سبك زندگي، ابزار مهم ايجاد تمدن نوين اسلامي است عضو كميته علوم انساني بنياد نخبگان با استناد به فرمايشات مقام معظم رهبري، سبك زندگي را ابزار مهم تمدن نوين اسلامي ذكر كرد.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي آستان قدس رضوي، دکتر علي غلامي در سلسله همايش‌هاي تخصصي «حيات طيبه» که با موضوع «طرح موضوع در باب سبک زندگي از منظر مقام معظم رهبري»، با حضور انديشمندان و فرهيختگان در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي برگزار شد، به تبيين جرايي، چگونگي و چيستي سبک زندگي اسلامي از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت.
وي با استناد به فرمايشات مقام معظم رهبري، سبک زندگي را بخش حقيقي و اصلي تمدن اسلامي عنوان کرد و گفت: رسيدن به پيشرفت همه جانبه و تمدن سازي نوين اسلامي در دو بخش ابزاري و متني ميسر مي‌شود.
غلامي در تشريح اين دو بخش اظهار داشت:‌ بخش ابزاري عبارت است از علم، اختراع، صنعت، سياست، اقتصاد، اقتدار سياسي و نظامي، اعتبار بين المللي، تبليغ و ابزارهاي تبليغ که به عنوان ارزش‌هاي پيشرفت کشور مطرح است.
عضو کميته علوم انساني بنياد نخبگان در توضيح بخش حقيقي تمدن نوين اسلامي افزود: بخش حقيقي همان سبک زندگي است که متن زندگي را تشکيل مي‌دهد و شامل خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوي مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزي، تفريحات و زبان است.
وي گفت: از منظر مقام معظم رهبري، سبک زندگي بخش اساسي و حقيقي پيشرفت و تمدن سازي نوين اسلامي است و ايشان با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و انديشه براي پرداختن به اين مفهوم مهم، بر آسيب شناسي وضع موجود سبک زندگي در ايران و چاره جويي در اين زمينه تأکيد کردند.
تقليد از غرب، آفت سبک ‌زندگي
عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) با بيان اينکه تقليد از فرهنگ غربي در برخي مظاهر زندگي در کشور رواج پيدا کرده است، بيان کرد: آفتي که سبک زندگي را تهديد مي‌کند، تقليد کورکورانه از غرب است.
به گفته اين مؤلف آثار متعدد اجتماعي و سياسي، در مطالعه هر پديده مي‌توان به 3 پرسش از چيستي، چگونگي و چرايي و يا به عبارتي توصيف و تبيين پديده، فرايندها و سازوکارها پرداخت و سبک زندگي نيز از جمله اين مطالعات است که بايد به خوبي مورد تبيين و تحليل قرار گيرد.
وي تأکيد کرد: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع جوانان، اين قشر علم‌دار و نسل مؤثر بر نسل‌هاي قبل و بعد هستند.
سبک زندگي پيشرو
غلامي در چيستي سبک زندگي گفت: سبک زندگي تابع تفسير ما از زندگي است و از وجوه و لوازم پيشرفت آن است که سبک زندگي ما سبک زندگي پيشرو باشد.
عضو کميته علوم انساني بنياد نخبگان با بيان اينکه بايد در تعريف سبک زندگي از گزاره‌هاي ايماني بهره گرفت، اظهار داشت: ماهيت سبک زندگي مجموعه‌اي از گزاره‌هاي معنادار رفتاري است که تابع گرايش و شناخت هستند.
وي لازمه‌هاي تبيين سبک زندگي را «شناخت»، «گرايش» و «رفتار» ذکر و بيان کرد: متأسفانه در دهه‌هاي اخير، نه تنها سبک زندگي اسلامي- ايراني تبيين نشده، بلکه تبليغ، مصرف‌گرايي، مادي‌گرايي و اشرافي‌گرايي رواج پيدا کرده است.
سبک زندگي ابزار مهم در جنگ نرم
اين سخنران همايش‌تخصصي «حيات طيبه» در تبيين چرايي سبک زندگي گفت: ما مؤظف به ساخت تمدن نوين اسلامي هستيم و مهم‌ترين ابزار در جنگ نرم همين سبک زندگي است.
غلامي تصريح کرد: در جنگ نرم، غربي ها با تمام توان سعي دارند تا سبک زندگي خود را در دنيا رواج دهند.
وي در توضيح راه‌هاي رسيدن به الگوي کامل سبک زندگي اسلامي- ايراني افزود: ما در تبيين اين مهم بايد بدانيم که چه بايد کرد و چه نبايد کرد.
يادآور مي‌شود؛ سلسله همايش‌هاي «حيات طييبه» از 9 تا 11 فروردين ماه طي 9 جلسه در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي در حال برگزاري است














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن