تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806615187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی دیپلمات های برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی از خشم پوتین/روس ها گفته اند اقدام تلافی جویانه می کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نگرانی دیپلمات های برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی از خشم پوتین/روس ها گفته اند اقدام تلافی جویانه می کنیم

نگرانی دیپلمات های برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی از خشم پوتین/روس ها گفته اند اقدام تلافی جویانه می کنیم
سخنگوی دفتر روسیه در سازمان ملل متحد این مسئله را که مسکو برخی کشورها را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرده است تا از این قطعنامه مجمع عمومی حمایت نکنند رد کرد و گفت :« ما هرگز هیچکس را تهدید نکرده ایم. ما فقط اوضاع را تشریح کرده ایم.»
به گزارش نامه نیوز، رویترز مدعی شد: دیپلمات های سازمان ملل متحد گفتند روسیه برخی کشورهای اروپای شرقی و آسیای مرکزی را تهدید کرده بود اگر به قطعنامه این هفته مجمع عمومی سازمان ملل متحد درخصوص بی اعتبار بودن همه پرسی در شبه جزیره کریمه و جدا شدن آن از اوکراین رای مثبت بدهند ، علیه آنها اقدام تلافی جویانه انجام خواهد داد.

به گزارش تیک،  این افشاگری درباره تهدیدهای روسیه پس از آن صورت گرفت که مسکو کشورهای غربی را به استفاده از « فشار شرم آور » از طریق تهدیدهای سیاسی و اقتصادی به منظور متقاعد کردن کشورهای عضو سازمان ملل متحد به حمایت از این قطعنامه غیر الزام آور درباره بحران اوکراین متهم کرد.

اکثر دیپلمات های سازمان ملل متحد که با آنها مصاحبه شده است از بیم خشم مسکو و تهدیدهای روسیه ترجیح دادند نامشان فاش نشود. این دیپلمات ها از برخی کشورها از جمله مولداوی ، قرقیزستان ، تاجیکستان و تعدادی نیز از کشورهای آفریقایی هستند.

این در حالی است که سخنگوی دفتر روسیه در سازمان ملل متحد این مسئله را که مسکو برخی کشورها را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرده است تا از این قطعنامه مجمع عمومی حمایت نکنند رد کرد و گفت :« ما هرگز هیچکس را تهدید نکرده ایم. ما فقط اوضاع را تشریح کرده ایم.»

این دیپلمات ها گفتند روسیه به طور خاص مشخص نکرده بود آنها با چه واکنش هایی روبرو خواهند شد اما برای آنهایی که هشدار دریافت کرده اند حمایت از این قطعنامه اقداماتی تلافی جویانه را به دنبال خواهد داشت. روشن است که این اقدامات می تواند شامل اخراج کارگران مهاجر از روسیه ، توقف تامین گاز طبیعی یا ممنوعیت واردات برخی کالاهای خاص به روسیه خواهد بود که می تواند مشکلاتی اقتصادی را به همراه داشته باشد.

در پایان ، قطعنامه ای که در آن همه پرسی 16 مارس درباره جدا شدن شبه جزیره کریمه از اوکراین بی اعتبار اعلام شده بود با 100 رای موافق ، 11 رای مخالف و 58 رای ممتنع تصویب شد. 24 عضو دیگر مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز رای ندادند.

دیپلمات های غربی نتیجه این رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یک موفقیت دیپلماتیک برای اوکراین توصیف کردند. پس از جنگ روسیه با گرجستان و جدا شدن اوستیای جنوبی که سپس اعلام استقلال کرد و به روسیه پیوست نیز رای گیری مشابهی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد. آن قطعنامه نیز سال 2008 با تنها 14 رای موافق ، 11 رای مخالف و 105 رای ممتنع تصویب شد.

اگرچه قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخلاف قطعنامه های شورای امنیت الزام آور نیست اما روسیه و قدرت های غربی با جدیت تلاش کردند کشورهای عضو را متقاعد به حمایت از دیدگاه خود کنند. روسیه اوایل این ماه قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جدا شدن شبه جزیره کریمه از اوکراین که شبیه متن قطعنامه مجمع عمومی بود وتو کرد و اجازه نداد چنین قطعنامه ای تصویب شود.

آمریکا و کشورهای اروپایی اعلام کردند نتیجه رای گیری روز پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان دهنده انزوای روسیه برسر مسئله شبه جزیره کریمه است.

ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق اوکراین که مورد حمایت روسیه بود ماه گذشته پس از سرکوب تظاهرکنندگان در کیف که دهها کشته نیز درپی داشت از سمت خود برکنار شد. سرنگونی یانوکوویچ از قدرت باعث شد تا روسیه کنترل شبه جزیره کریمه را که اکثر ساکنان آن روس زبان هستند به دست بگیرد. پس از آن یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه درمورد جدا شدن این منطقه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه برگزار شد و مردم کریمه به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند.

نمایندگان قرقیزستان و تاجیکستان به درخواست رویترز برای اظهار نظر درباره چنین تهدیدهایی ازسوی روسیه پاسخ ندادند. این دو کشور در میان 24 کشوری هستند که در رای گیری روز چهارشنبه از دادن رای خودداری کردند.

اما سفیر مولداوی در سازمان ملل متحد موافقت کرد درباره این مسئله صحبت کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا روس ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم تهدید کرده اند رای مثبت آنها به قطعنامه پیشنهادی اوکراین ، اقدام تلافی جویانه مسکو را درپی خواهد داشت گفت :« من در چنین بحث هایی حضور نداشتم و به همین علت نمی توانم آن را تایید یا تکذیب کنم.»

ولادیمیر لوپان سفیر مولداوی در سازمان ملل متحد در مصاحبه با رویترز تصریح کرد :« پیش از آنکه رای گیری انجام شود ، گفتگوهایی با برخی کشورها در این خصوص صورت گرفته است. در حقیقت بین مقامات مولداوی و مقامات روسیه نیز این بحث مطرح شد. ما حتی در این باره با شرکای خودمان در اتحادیه اروپا نیز گفتگو کردیم.»

وی گفت :«‌ البته ما دو نقطه نظر متفاوت داشتیم ، یکی از سوی فدراسیون روسیه بود که خواستار رای منفی به این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود و دیگری از سوی اتحادیه اروپا بود که خواستار رای مثبت به این قطعنامه بود.»

برخی دیپلمات ها در مصاحبه با رویترز گفتند مولداوی در میان کشورهایی بود که پیش از رای گیری در مجمع عمومی با فشار روسیه روبرو شده بود. اما در پایان ، نماینده مولداوی تهدیدهای روسیه را نادیده گرفت و در دادن رای مثبت به این قطعنامه ، به اوکراین ، آمریکا ، اتحادیه اروپا و دیگر قدرت های غربی ملحق شد.

لوپان همچنین گفت غرب، مولدوای را تهدید نکرد.






1393/1/9





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن