تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801286540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت 24 ساعته کيوسک‌‌هاي اطلاع‌رساني خدمات الکترونيک در ايام نوروز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۳۲ب.ظ)
مدير عامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد خبر داد: فعاليت 24 ساعته کيوسک‌‌هاي اطلاع‌رساني خدمات الکترونيک در ايام نوروز مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد گفت: در ايام نوروز کيوسک‌‌هاي اطلاع رساني به صورت شبانه روزي فعاليت دارند.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي شهرداري مشهد، علي آبسالان بيان کرد: سازمان فاوا در آستانه سال جديد و نوروز ۹۳، خدمات گسترده اطلاع رساني و الکترونيکي را براي زائران و مسافران نوروزي در هشت نقطه از شهر مشهد فراهم و مهيا کرده است.
وي افزود: به منظور رفاه بيشتر زائران و مسافران نوروزي در استفاده از خدمات الکترونيکي شهري، از تاريخ 29 اسفند ماه 92 تا 14 فروردين ماه 93 در شهر مشهد مقدس کيوسک‌هاي اطلاع رساني خدمات الکترونيک به صورت شبانه روز فعال هستند.
آبسالان در تشريح نحوه ارائه اين خدمات خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به صورت شبانه روزي در شيفت هاي 12 ساعته توسط کارشناسان متخصص در زمينه ي IT که قبلا نيز در اجراي اين طرح سابقه حضور داشته‌اند، انجام شده است.
وي ادامه داد: هر يک از پرسنل داراي پوشش مناسب جليقه و کلاه با نشان سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد به زائران و مسافران خدمات ارائه مي‌دهند.
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد در ادامه به ارايه خدمات و امکانات فراهم شده سخت افزاري و نرم افزاري اشاره کرد و گفت: هر کيوسک در ابعاد حداقل هشت مترمربع و طراحي مناسب در بدنه ي خارجي که بيانگر نوع خدمات کيوسک است، خدمات ارائه مي‌دهد.
آبسالان برخي از مهم ترين خدمات سخت افزاري موجود در اين کيوسک‌ها را حداقل دو دستگاه کامپيوتر، 4 دستگاه فاکس، کپي، اسکنر، پرينتر، شارژ و فروش من کارت، شارژ اعتباري تلفن همراه، بلوتوث سنتر، استقرار وب کيوسک يا اينفو کيوسک، وسايل جانبي نظير وب کم و هدست و...، ايجاد ابر اينترنت بي سيم در محل کيوسک‌ها، نمايشگرهاي Touch جهت انجام نظرسنجي آنلاين و اجراي طرح و عکسبرداري لحظه‌اي و ارسال براي دوستان عنوان کرد.
وي در ادامه درخصوص امکانات نرم افزاري که از طريق کيوسک‌هاي اطلاع رساني ارائه مي‌شود، اظهار کرد: نرم افزارهاي موبايلي مرتبط با شهر مشهد، ارائه ي سرويس به دست آوردن کوتاه ترين مسيرهاي شهري و جاده‌اي، ايجاد بستر کافي نت کوچک با قابليت‌هاي صوتي و تصويري، ارائه سرويس اينترنت تا شعاع 100 متر از کيوسک، گزارش ترافيک شهري و جاده‌اي و نيز شرايط آب و هواي جاده‌ها از مهم ترين امکانات نرم افزاري ارايه شده در اين کيوسک ها‌ است.
آبسالان ارائهي خدمات فاکس، پرينت جزئي، اسکن و ارسال تصاوير برروي موبايل، توزيع تراکت‌هاي مربوط به خدمات شهر الکترونيک و پرتال شهرداري مشهد، ارائه ي لوح فشرده با محتواي معرفي سازمان فاوا و خدمات الکترونيک، مشاوره و رفع نواقص نرم افزاري مراجعان (تبلت، نوت بوک، موبايل)، شارژ من کارت، شارژ اعتباري موبايل و شارژ الکترونيکي گوشي هاي تلفن و ايجاد سرويس عکس خودکار و ديگر سرويس هاي نرم افزاري و سخت افزاري سرگرم کننده از ديگر امکانات نرم افزاري برشمرد.
وي همچنين افزود: انجام نظر سنجي و تهيه آمار و اطلاعات به صورت آنلاين، ارائه سرويسهاي پورتال شهر مشهد، ارائه خدمات الکترونيکي شهري مانند دريافت شارژ تلفن همراه، اخذ بليت به صورت اينترنتي و...، نمايش و اطلاع رساني مانند پخش تيزرهاي معرفي اماکن ديدني و سياحتي مشهد، اطلاعات وضعيت آب و هوا و راههاي کشور و، گرفتن عکس در مقابل دستگاه با پس زمينه تصوير شهر مشهد و ارسال آن به ايميل مراجعان است که توسط وب کيوسک‌ها به زائران و شهروندان ارائه مي‌شود.
مديرعامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري مشهد با اشاره به شاخص ترين پروژه‌ها و دستاوردهاي سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: همچنين در طي ايام نوروز 93 نرم افزارهاي همراه به زائران و مسافران ارايه مي شود که اين نرم افزارها شامل راهنماي زائر، جهت راهنمايي و سهولت گردشگري در شهر مقدس مشهد، نرم‌افزار کجا خوبه با قابليت ارائهي اطلاعات کاملي از موقعيت جغرافيايي، منوي غذا مجهز به دستگاه کارت خوان از کليه ي رستوران ها، فست فودها، کترينگ‌ها، کافي شاپ‌ها، غذاخوري‌ها و ... است.
آبسالان در ادامه تاکيد کرد: همچنين نرم‌افزارهاي همراه شهروند الکترونيک با هدف ارائه ي خدمات و سرويس‌هاي الکترونيکي در راستاي تحقق شهر هوشمند، نرم‌افزار واقعيت افزوده (کجا) که اين نرم افزار محيطي ديداري است که اطلاعاتي افزون بر آنچه از محيط پيرامون شخص توسط حواس پنج گانه دريافت مي‌شود را در اختيار قرار مي‌دهد و نرم‌افزار کجا به کاربران اين امکان را مي‌دهد که با قرار گرفتن در هر مکان اطلاعات کاملي اعم از تاريخي، فرهنگي، اجتماعي يا حتي سياسي به دست آورند.
وي عنوان کرد: کاربرد اين نرم‌افزار براي زائران، دانش آموزان و دانشجوياني که علاقه مند به دانستن اطلاعات کاملي از مکانهايي خاص هستند بسيار مفيد است.
آبسالان اضافه کرد: نرم‌افزار چشم شهروند نيز که از طريق آن زائران و مجاوران مي‌توانند مديران شهري را از علاقه مندي‌هاي خود و مشکلات شهري آگاه نمايند و نقشه شهر مشهد از ديگر خدمات الکترونيک ارائه شده به زائران و مسافران است.
وي گفت: مسابقه عکس نوروزي المان‌هاي شهري و جشنواره ي پورتال شهر هوشمند جزو اقدامات مهم در اين حوزه محسوب مي‌شود.
هشت مکان استقرار کيوسک هاي اطلاع رساني خدمات الکترونيک شهر مشهد شامل منطقه 7(ورودي مشهد از نيشابور)، کمپ غدير، منطقه ي 8 (پارک کوهسنگي از ورودي پارکينگ خيابان شهيد بهشتي ميدان بزرگ گراديان، منطقه ي 10 (ورودي مشهد از قوچان مقابل بيمارستان طالقاني، منطقه 11(ضلع غربي پارک ملت ورودي شهربازي )، منطقه ي 3 (ميدان راه آهن)، منطقه ي 2 ( کمپ اسکان پرديس حدفاصل ميدان معراج و ميدان شهيد فهميده)، منطقه ي 9( تربيت معلم شهيد بهشتي ) است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن