تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815332764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک سیاستمدار هندی: حزب کنگره مسلمانان هند را به ترس مبتلا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک سیاستمدار هندی: حزب کنگره مسلمانان هند را به ترس مبتلا کرده است دهلی نو - ایرنا - ˈراج نات سینگˈ یک نامزد پست نخست وزیر هند گفته که حزب حاکم کنگره مسلمانان هند را به ترس مبتلا کرده است.


به گزارش ایرنا، سینگ که رییس حزب مخالف بهارتیا جاناتا (بی جی پی) است در جمع سردبیران روزنامه های اردو زبان این دیدگاه را بیان کرده است.
روزنامه اردو زبان ˈراشتریاساهاراˈ روز پنجشنبه دراین رابطه نوشت، وی طی این گفت و گو ابراز امید کرد که حزب بی جی پی در انتخابات پیش رو مجلس عوام هند (لوک سابا) موفق به کسب اکثریت کرسی های شود.
راج نات سینگ که برای رسیدن به پست نخست وزیر هند خیز برداشته ابراز عقیده کرده که مسلمانان هند به بی جی پی اصلی ترین حزب مخالف در صحنه سیاسی هند نزدیک می شوند.
وی با اذعان به اینکه برخی سوء تفاهم و اختلاف ها نیز بین مسلمانان و حزب بهارتیاجاناتا وجود دارد، گفت: روزنامه های اردو زبان باید این سوء تفاهم را برطرف کنند.
به نوشته روزنامه راشتریاساهارا رییس حزب بی جی پی در پاسخ به یک سئوال گفت که حزب کنگره مسلمانان را به ترس مبتلا کرده و بین مردم هندو و مسلمان فاصله ایجاد می کند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد سهمیه برای مسلمان گفت که بی جی پی مخالف سهمیه بندی براساس دین می باشد اما به افراد فقیر کمک و فرصت های شغلی ایجاد خواهد کرد.
راج نات سینگ در مورد نامزدی مسلمانان در انتخابات گفت که رهبران قوی مسلمان به حزب بی جی پی وارد نمی شوند و چنانچه کسی از این مسیر به این حزب بیاید به طور حتم نادیده گرفته نمی شود.
هند دومین جمعیت بزرگ مسلمانان دنیا را دارد. براساس آمارهای رسمی 13درصد و غیررسمی حدود 20 درصد از جمعیت بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند را مسلمانان تشکیل می دهند.
احزاب سیاسی به خصوص احزاب اصلی روی آرای مسلمانان در زمان انتخابات سراسری این کشور حساب می کنند.
انتخابات سراسری شانزدهمین دوره مجلس عوام هند براساس تصمیم کمیسیون انتخابات از هفتم آوریل (18 فروردین) تا 12 ماه می ( 22اردیبهشت) در 9مرحله برگزار می شود.
مجلس عوام ازآن جهت بسیار مهم است که نخست وزیر به عنوان رییس قوه مجریه از سوی حزب حاکم دراین مجلس معرفی می شود و در انتخابات پیش رو دوره نخست وزیری ˈمانموهان سینگˈ نخست وزیر فعلی هندوستان خاتمه می یابد.
آساق ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن