تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814758008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور کار دولت در سال ۹۳/ یارانه بگیرهای قطعی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دستور کار دولت در سال ۹۳/ یارانه بگیرهای قطعی


رئیس جمهور در نخستین جلسه هیئت وزیران در سال نو، با مروری بر دستاوردهای فراوان ۷ ماه گذشته دردولت یازدهم تصریح کرد: تقویت اتحاد، انسجام، عزم و مشارکت ملی در داخل و تعامل و اعتمادسازی متقابل درعرصه سیاست خارجی همچنان دردستور کاردولت درسال۹۳ قرار دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر روحانی با اشاره به نشاط و آرامش جامعه در نوروز امسال از خدمات گسترده و برنامه ریزی های اعضای دولت و مجموعه نهادهای دست اندرکار اجرایی به ویژه نیروی انتظامی، راهداری ها، هلال احمر، راهنمایی و رانندگی و همچنین دست اندرکاران امور گردشگری برای تامین رفاه حال مسافران نوروزی قدردانی کرد.



دکتر روحانی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، چارچوب اصلی و زیربنایی حرکت دولت در عرصه اقتصاد در تمام زمینه ها خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: برای داشتن اقتصادی نیرومند و ایمن در برابر فشارها و تهدیدها، باید افزون بر تقویت پایه های اقتصاد و بی اتکا به خارج از کشور، با جهان خارج نیز تعامل سازنده و تاثیرگذار داشته باشیم.

آقای روحانی همچنین با اشاره به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری و علما گفت: با وجود مشکلات در عرصه فرهنگ نمی توان معضلات دیگر بخشها را برطرف کرد.

وی با تاکید بر اینکه حتما در مسیر کارها و فعالیت های فرهنگی در کشور نقص هایی وجود دارد ، افزود :‌ باید همه ما با عزم ملی در جهت برطرف کردن آن گام برداریم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌ تقویت اخلاق، ایمان و هویت ایرانی و اسلامی در جامعه در دستور کار همه نهادهای دست اندرکار بخش فرهنگ از جمله دولت باید قرار گیرد که در این میان وظیفه و رسالت وزارتخانه های آموزش و پرورش ، آموزش عالی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه های علمیه سنگین تر است و معتقدیم باید در این زمینه مدیریت منسجمی در سال جدید داشته باشیم.

آقای روحانی افزود: وعده اصلی دولت مهار تورم و حل مشکل اشتغال بوده است؛ در تورم موفقیت‌های بسیار خوبی برای مهار داشتیم و درزمینه اشتغال‌ هم زمینه‌های خوبی ایجاد شده برای اینکه در سال جدید بتوانیم بر غول اشتغال و بیکاری فائق شویم و اشتغال را شکوفا کنیم. رئیس جمهور در ادامه یادآوری کرد؛  بحث اجرای یارانه را در مرحله جدید پیش رو داریم که از فروردین ماه آغاز می‌شود و ان شاء‌الله در اردیبهشت همه مراحل آن عملیاتی و اجرایی می‌شود.

وی گفت: امیدوارم همه برنامه‌هایی که در زمینه یارانه مد نظر دولت است به زودی عملیاتی و اجرایی شود. البته رسانه‌ها و همه مردم هم باید در این زمینه کمک و یاری بکنند که بی‌ تردید همه جا مردم باید حضور داشته باشند و تلاش مردم است که می‌تواند دولت را موفق کند.

رئیس جمهور در زمینه بهداشت و نظام سلامت در سال 93 نیز گفت: مردم تا چند ماه دیگر شاهد خواهند بود که وضع خدمات‌رسانی به مردم در بخش سلامت تغییر می‌کند. البته معضل سلامت، دارو و مسایلی که در این زمینه وجود دارد، همه‌شان در طول سال 93 حل نخواهد شد، اما گام بسیار بلندی را در سال 93 برمی‌داریم و این را ادامه می‌دهیم و ان شاء الله تا پایان این دولت وضعیتی را فراهم می‌کنیم که در زمینه سلامت و درمان هزینه مردم بسیار کمتر از هزینه‌ای باشد که امروز پرداخت می‌کنند.

وی تاکید کرد که دولت درباره امنیت غذایی برای قشرهای کم‌درآمد و آسیب‌پذیر، بسیار حساس است و ان شاء الله در سال 93 گام هایی در این زمینه برخواهد داشت؛ برای همه آنهایی که نیازمندی‌شان برای دولت به اثبات رسیده باشد و وضع مالی‌شان مناسب نباشد. البته این برنامه‌ها جزئی‌تر اعلام خواهد شد، اما هرکس قبلاً در کمیته امداد و بهزیستی ‌عضو بوده یا بعداً نام نویسی کند، حتماً از برنامه مربوط به امنیت غذایی و یارانه کالایی برخوردار خواهد شد. در مسئله تامین اجتماعی، بیمه‌های درمانی را گسترش می‌دهیم. تلاش بر این است که همه دارای دفترچه بیمه باشند و ارزش این دفترچه‌ها را افزایش دهیم.
رئیس جمهور درباره مسئله آب، نفت، گاز، راه آهن و محیط زیست گفت که این ها از مسایل مهم ما است و برنامه‌های اصلی ما در دولت خواهد بود و دولت همه این‌ها را در چارچوب اقتصاد مقاومتی که رهبری ابلاغ کردند، دنبال خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین درباره  زمینه سیاست خارجی و داخلی گفت: یک هدف مهم داریم و آن هدف مهم صلح و دوستی و آشتی است و این را دولت ادامه خواهد داد؛ هم در داخل و هم در خارج. در داخل هم باید به صلح و آشتی و برادری و مشارکت و تعاون و انسجام و وحدت برسیم. در دنیای خارج هم باید به رفع تنش‌ها، اعتمادسازی و تعامل سازنده برسیم. در هر دو زمینه، دولت در هفت ماهه گذشته، موفق بوده و ان شاء‌الله امسال همان راه و مسیر را ادامه خواهد داد.
دانلود
 

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن