تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815382341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سال 92 سالی خونین اما پربار برای نیروهای ارتش افغانستان بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: سال 92 سالی خونین اما پربار برای نیروهای ارتش افغانستان بود کابل- ایرنا - سخنگوی وزارت دفاع افغانستان سال 1392 را سالی خونین برای نیروهای ارتش این کشور توصیف کرد و گفت: نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان در سال 92 دست آوردهای فراوانی نیز داشتند.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد ظاهر عظمیˈ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت: در سال 92 نیروهای ارتش یکهزار و 300 عملیات برنامه ریزی شده و 584 عملیات ویژه را علیه تروریست ها در سراسر افغانستان انجام دادند و مسوولیت تامین امنیت کشور خود را نیز بر عده گرفتند.
عظمی گفت: در سال 92 گروه طالبان و تروریست ها که با تعطیلی مدارس دینی در پاکستان تقویت شدند، نتوانستند به اهداف خود دست یابند.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: گروه طالبان طی سال گذشته با عملیات های انتحاری و حملات مسلحانه قصد داشت کنترل برخی مناطق و شاهراهای افغانستان را به دست گیرد اما با واکنش قوی نیروهای افغان موفق نشد اهداف خود را عملی کنند.
عظیمی تلفات نیروهای ارتش افغانستان را طی سال 1392 روزانه بین 3 تا 4 نفر اعلام کرد و گفت این مقدار در مقایسه با سال 1391 افزایشی را نشان می دهد.
وی علت افزایش تلفات نیروهای ارتش افغانستان را بر عهده گرفتن مسوولیت کامل تامین امنیت این کشور اعلام کرد و گفت:طی سال گذشته نیروهای ارتش 21هزارو 83 قبضه سلاح سبک و سنگین، 351 عدد دستگاه مخابراتی، 655 خودرو، 22هزارو 485 کیلو مواد منفجره و 7هزار و 756 عدد بمب کنار جاده ای را از مخالفان مسلح مصادره کرده اند.
عظمی با ابراز خشنودی از افزایش توان رزمی نیروهای ارتش ملی افغانستان گفت: در سال 92 تعداد زیادی از نیروهای ارتش از نعمت سواد بهره مند شده اند و کیفیت نیروهای ارتش افغانستان نیز ارتقاء یافت.
به گفته عظیمی پشتیبانی 93 درصدی مردم افغانستان از نیروهای ارتش این کشور نیز دستاورد بزرگی است که ارتش افغانستان در نظر سنجی چندین موسسه کسب کرده است.
وی با برشمردن تلاش ها برای تقویت نیروی هوایی افغانستان گفت: تلاش هایی آغاز شده است تا افغانستان در 2017 نیروی هوایی مجهزی در اختیار داشته باشد.
آساق پ**ع.ن**1501
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن