تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816271499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاصله فوتبال ما تا ال‌کلاسيکو !


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فاصله فوتبال ما تا ال‌کلاسيکو !
کد خبر: ۳۸۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 24 March 2014


ال‌کلاسيکو برگزار شد و در اوج زيبايي و هيجان به پايان رسيد و ده‌ها سؤال در ذهن ما ايجاد کرد که اگر آن فوتبال است پس اين که ما داريم چيست ؟

ورزش سه - سال هاست که مي گويند حساسيت و استرس ناشي از مسابقات مهم مثل شهرآورد يا دربي تهران يا هر مسابقه مهم ديگري که داشته ايم موجب عدم زيبايي آن مسابقه شده و اجازه بروز استعدادها در نزد فوتباليست هاي خودمان را به آنها نداده و امکان ايجاد نشاط و شادابي براي مردم را از بين برده است .

آيا اين تحليل درستي است ؟ به عقيده ي نگارنده مي توان ده ها دليل و عنوان را در مقايسه دو فرهنگ جاري در فوتبال سطح اول دنيا عنوان کرد تا شايد به نتايجي هم رسيد :

1- جامعه ي ايراني به سوي هنجار شکني گام برميدارد و فرهنگ توهين و تهمت از سر و روي اجتماع بخصوص فوتبال مي بارد ، هر که دستي در اين فوتبال دارد براي بقاي خويش ديگري را متهم مي کند و از بدترين گويش و واژه ها و ناجوانمردانه ترين رفتار بهره مي گيرد تا حريف را مضحک و ناجور و متهم بشمارد و خود را مبري از هر گناه و اشتباه بداند . همين است که موجب مي شود تا ترس از اشتباه و فرو رفتن در لاک وحشت از ابراز واقعيت دروني خويش موجبات چنين فرهنگي را فراهم کرده و جوان ورزشکار ما را در اجراي محاسن و خوبي هاي خويش نگه دارد و اجازه‌ي ابراز شهامت و شجاعت ذاتي خويش را به او ندهد .

2- همه اينها از ترس و عدم وجود فرهنگ واقعي فوتبال سرچشمه مي گيرد ، ترس از اينکه اگر دربي را ببازد چگونه به روزنامه ها و رسانه ها جواب بدهد ؟ چگونه به طرفداران تيم پاسخ بدهد ؟ چگونه در ميان همسايه ها و بچه محل هايش راه برود؟ و حتي چگونه به خانواده خود يا حتي به مدير باشگاه خود پاسخگو باشد ؟

3- ظرف ها کوچک شده اند ، موفقيت ها فقط در اشتباه نکردن ها ديده مي شود ، مهدي رحمتي يک گل با اشتباه فردي خويش دريافت مي کند و دنيايي از تهمت و افترا در توبيخ او به گوش مي رسد و يا نگاشته مي شود تا او هرگز باور نکند که زيبايي فوتبال در همين نترسيدن ها و شجاع بودن هاست که اگر اشتباه کردي دوباره بايد بايستي و زندگي خود را بسازي . همه تصور مي کنند ظرف موفقيت آنها همين است که پاي به دربي گذاشته اند ، نميدانند که آنجا همان جايي است که مردم و هوادارانشان انتظار بهترين ها را دارند و اينکه براي موفقيت و پيروز شدن تلاش کنند نه اينکه براي نباختن به لاک بي توجهي و ترس فرو بروند و فراموش کنند لباسي به تن دارند که از ديرباز به عنوان پرچم باشگاه يا کشور يا پيراهني براي افتخار و سربلندي به اسلاف آنها داده اند .

4- ليونل مسي در يک رودررويي تک به تک با دروازه بان رئال توپ را به بيرون مي زند اما هرگز از اشتباه خود نمي ترسد و هيچکس او را مسخره نمي کند ، فحش نمي دهد ، به لجن نمي کشاند و همين مي شود که در خانه حريف سه بار گل مي زند و موجب پيروزي تيمش در ال کلاسيکويي به آن حساسي و هيجان مي شود .

5- در مسابقه بارسلونا با رئال مادريد شاهد بوديم که همه حتي داور مسابقه هم اشتباه مي کنند اما آن اشتباه به حکم مرگ آن شخص تبديل نشده و چنان به زندگي و مسابقه ورزشي خود ادامه مي دهند که انگار هيچ اتفاقي نيفتاده و در ادامه اين مسير شاهد بهترين حرکات و زيباترين صحنه ها مي شويم و از تماشاي چنان مسابقه مهيجي که بين 22 بازيکن برتر فوتبال دنيا انجام مي شود بيشترين لذت را مي بريم و فراموش مي کنيم که ساعت 2 بامداد است !

6- کريستيانو رونالدو ، ليونل مسي ، نيمار ، اينيستا ، کريم بن زعما و ... از اينکه در اين مسابقه پايشان بشکند و به جام جهاني نرسند هم وحشت ندارند چون آنها با فرهنگ فوتبال که هيجان و نبرد و نترسيدن و شجاعت و همراهي و همکاري است آشنايند و حتي ميدانند که طرف مقابلشان تا سرحد امکان مراقب رفتار خود خواهد بود و اگر جنگي يا دعوايي هم در ميدان رخ مي دهد آن هم براي موفقيت بيشتر تيم است و براي به نتيجه رسيدن ( مانند درگيري فابرگاس و پپه )

7- البته هرگز کسي به رختکن آنها نمي رود و از آنها نميخواهد که براي صلاح تماشاگر و جامعه به مساوي تن بدهند و حمله نکنند و گل هم نزنند ! زيرا همه مي دانند که حتي تماشاگران آنجا هم با فرهنگ فوتبال آشنايند و ميفهمند که اگر در اين مسابقه به حريف باختند ، حتما در آينده ودر نبرد جانانه ديگري مي توانند از يک مسابقه زيبا لذت ببرند و حتي تلافي کنند . ديشب همه مادريدي ها هم از اين فوتبال ناب لذت بردند به همين خاطر نه به کسي توهين کردند و نه سنگ و چوب بر سر داور و حريف ريختند . آنها مي پذيرند که در فرهنگ فوتبال اگر افتخار و پيروزي هست ، حتما شکست و باختن هم هست اما اين شکست با نا اميدي و نابودي تفاوت دارد و هرگز موجب نمي شود که چون از باختن مي ترسم هرگز تلاشي براي بردن و پيروز شدن نکنم .

8- آن فوتبال تمام نمي شود و فقط مخصوص اسپانيا و ال کلاسيکو هم نيست و از سال ها قبل است که چنين فوتبالي شروع شده و تا دنياي فوتبال وجود دارد چنين هيجاني هم خواهد داشت ، فردا شب مسابقه منچستر يونايتد با منچستر سيتي در پيش است ، براي آن مسابقه هم بايد بيدار ماند ، بايد تماشاکرد و بايد از زيبايي ها و هيجان ها و نترسيدن ها و ميل به پيروزي ها لذت برد . يادتان باشد وقتي اولين مسابقه دو تيم شهر منچستر در ورزشگاه هايد رود در سال 1894 ( مصادف با سال 1273 هجري ) و دقيقا 120 سال قبل برگزار مي شد در اين کشور ناصرالدين شاه در آخرين سال هاي حکومت خود بر مردم بينواي ايران مشغول با حرمسراي خويش و عشقش جيران خانم بود!! و البته هنوز مظفرالدين شاه هم به حکومت نرسيده بود . واقعا از آن فوتبال با آن تاريخ انتظاري غير از اين هم مي توان داشت ؟

9- براي آن فوتبال و براي شجاعت و شهامت مادريدي‌ها و بارسلونايي‌ها بايد به افتخارشان بايستيم و اگر ما را اجنبي پرست نخوانند بايد براي آنها هورا بکشيم و از اينکه ما را در طي دوساعت با زيباترين و مهيج‌ترين صحنه‌ها همراهي کرده‌اند بايد از آنها تشکر کنيم . ممنون مادريد . ممنون بارسلون . ممنون فوتبال .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن