تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815339671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیه قرآنی رهبر انقلاب به مسوولان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توصیه قرآنی رهبر انقلاب به مسوولان
کد خبر: ۳۸۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵ - 23 March 2014


حضرت آیت الله خامنه ای به مسوولین فرمودند: از جمله‏ سفارش هایی که گاهی قبلا هم به دوستانِ نماینده‏ مجلس و به مسوولین دولت عرض کردم، این است که نگذارید تلاوت قرآن از زندگی‏تان حذف شود.

حتما قرآن بخوانید و هر روز قرآن بخوانید، اگرچه کم، ولو روزی یک صفحه با تامل و با دقت. اصرار ما بر این است که دوستان رابطه‏شان را با قرآن از دست ندهند. به آن 10 دقیقه‏ای هم که در اول مجلس قرآن خوانده می شود، اکتفا نکنید.

خودسازی و مراقبت از خود، اساس همه‏ این کارهاست که می تواند ان‏شاءالله همه‏ ما را هدایت کند. از خدای متعال بایستی کمک خواست، باید استغاثه کرد، باید به قرآن و دعا و تضرع پناه برد.

گرچه حالا یک سنت خوبی هم در مجلس هفتم گذاشته شد که ترجمه قرآن نیز خوانده می شود که کار مفید و شایسته‏ای است ولی به آن اکتفا نکنید. قرآن درس است، قرآن موعظه است و ما همه به موعظه احتیاج داریم.

موعظه معنایش این نیست که چیزی را که انسان نمی داند، همیشه به آدم بگویند. گاهی چیزهایی است که ما می دانیم اما در شنیدن، اثری است که در دانستن نیست و باید بشنویم و قرآن به ما می شنواند. ˈموعظه من ربکمˈ تعبیر وعظ و موعظه در قرآن مکرر به کار رفته است و قرآن موعظه است.

دعا هم خیلی چیز مهمی است وبه نظرمن صحیفه‏ سجادیه مبارکه، یکی از بهترین ذخایر معنوی ماست، اگر بتوانیم از این استفاده کنیم. با این دعاهای صحیفه‏ سجادیه که هر کدام یک بابی است، هر کدام یک دنیای خاصی است، یک دریایی است و معارف را به انسان تعلیم می دهد، دل انسان را نرم می کند، خشوع را به انسان تعلیم می دهد، مانوس باشید.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب ‏در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیست و یکم خرداد 1387












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن