تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813037240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 1200 نفر از حامیان مرسی امروز محاکمه می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 1200 نفر از حامیان مرسی امروز محاکمه می شوند تهران – ایرنا - بیش از یک هزار و 200 نفر از حامیان ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری مخلوع مصر امروز (شنبه) محاکمه می شوند.


خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام های قضایی مصر اعلام کرد: ˈمحمد بدیعˈ رهبر اخوان المسلمین از متهمان این محاکمه جمعی است که از زمان سرکوب مخالفان به دست نیروهای امنیتی مصر بزرگ ترین محاکمه در این کشور محسوب می شود.
مرسی به عنوان نخستین رییس جمهوری منتخب مصر و عضو حزب اخوان المسلمین در ژوییه (تیر ماه) گذشته به دست ارتش این کشور از قدرت بر کنار شد که اعتراض های وسیعی را در سراسر مصر به همراه داشت.
در سرکوب اعتراضات مردمی در مصر در تاریخ 14 آگوست (23 مرداد) گذشته، صدها نفر از معترضان به دست نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.
طبق اعلام سازمان عفو بین الملل، از آن زمان تاکنون دست کم یک هزار و 400 نفر در نتیجه سرکوب و حملات تروریستی در سراسر مصر جان خود را از دست داده اند.
برخی وب سایت های نزدیک به حزب اخوان المسلمین گزارش کردند، این محاکمه در شش دادگاه جداگانه طی شش روز در استان ˈمنیاˈ برگزار خواهد شد. طبق این گزارش تعدادی از متهمان نیز به صورت غیابی مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد به اتهام حمله و تخریب اموال عمومی و نیز اقدامات خشونت آمیز از جمله قتل دو پلیس در منیا محاکمه خواهند شد.
مقام های دولت موقت مصر در ماه دسامبر (آذر/دی) گذشته حزب اخوان المسلمین را به هماهنگی با گروه های شبه نظامی و تروریستی در اجرای حملات خشونت آمیز متهم کردند و آن را در فهرست گروه های تروریست قرار دادند.
اخوان المسلمین این اتهام مقام های مصری را بشدت تکذیب می کند .
خاورم**9156**1549
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن