تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815242576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محاسبه ملی در ابتدای سال از نگاه رهبر انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمعه/ فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ محاسبه ملی در ابتدای سال از نگاه رهبر انقلاب تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای از محاسبه نفس عمومی و محاسبه ملی به عنوان یک کار پرارزش و با اهمیت یاد کرده و افزودند: آنچه را که بر ما گذشته است، بار دیگر مورد نظر قرار دهیم و از آن درس و عبرت بگیریم و برای آینده بهره ببریم.


این فرصت، هر ساله برای ما دست می دهد که در چنین روزی در جمع شما مردم، به مسائل کشور و ارزیابی وضع کنونی خود و نگاه به گذشته و آینده خود بپردازیم؛ با یک نگاه اجمالی، وضع دخل و خرج یکساله خودمان را در ابعاد کلان ملی بررسی کنیم، محاسبه کنیم؛ محاسبه نفس ملی، محاسبه نفس عمومی. همچنان که در مسائل شخصی، محاسبه نفس برای ما لازم است ــ که فرمود ˈحاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبواˈ، باید محاسبه کار خود و اعمال خود و حرکات شخصی خود را داشته باشیمــ محاسبه ملی هم یک کار با اهمیت و پرارزش است؛ خودمان را محاسبه کنیم، به خودمان نگاه کنیم؛ آنچه را که بر ما گذشته است، بار دیگر مورد نظر قرار دهیم؛ از آن درس و عبرت بگیریم، برای آینده بهره ببریم.
برادران و خواهران عزیز توجه کنند که ما ملت ایران، فقط خودمان نیستیم که به مسائل خودمان نگاه می کنیم و آن را تقویم و ارزیابی می کنیم؛ کسان دیگری هم هستند که کار ما را مورد مطالعه قرار می دهند؛ درباره مسائل ما، کارهای ما، اقدامات ما قضاوت می کنند و نظر می دهند.
ملت هایی هستند که از تجربه های ما استفاده می کنند، بعضِ دیگری هستند که به مطالعه اوضاع ملت ایران اشتغال دارند؛ از پیشرفت های ما خرسند می شوند، از موفقیت های ما خوشحال می شوند؛ ما اگر پیروزی به دست بیاوریم، آنها احساس پیروزی می کنند؛ اگر تلخی و تلخکامی در کار ما باشد، آنها تلخکام می شوند.
کسان دیگری هم در دنیا هستند که کار ما را زیر ذره بین دارند، کار ما را مطالعه می کنند؛ آنها بعکس، از لغزش های ما خوشحال می شوند، از موفقیت های ما احساس دلتنگی می کنند، بدخواه ملت ایرانند؛ اینها هم کار ما را زیر نظر دارند. اینها عمدتاً کسانی هستند که در طول سال های متمادی همه چیز این کشور در اختیار آنها بوده است، بر همه امور کشور ما مسلط بودند؛ انقلاب آمده است؛ دست این ها را کوتاه کرده؛ لذا با انقلاب بدند، با مردم انقلابی بدند، با حکومت انقلابی بدند، با نظام انقلابی دشمنند.
بنابراین ما زیر نظر جامعه بزرگی از آحاد بشر هستیم؛ کار ما را نگاه می کنند، عمل ما را می سنجند. بنابراین ما که به عملکرد خودمان و برنامه گذشته و آینده خودمان نگاه می کنیم، نگاهمان باید واقع بینانه باشد؛ ارزیابی ما ارزیابی درستی باشد.
* از بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی در اول فروردین 1392
فراهنگ(2)**1003**1535
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن