تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819170333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران: باید مقتدر باشید، اگر ملتی قوی نباشد باجگیران عالم از او باج می‌خواهند/2


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران: باید مقتدر باشید، اگر ملتی قوی نباشد باجگیران عالم از او باج می‌خواهند/2

رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران: باید مقتدر باشید، اگر ملتی قوی نباشد باجگیران عالم از او باج می‌خواهند/2
رهبر انقلاب خطاب به ملت ایران فرمودند: حرف من خطاب به ملت ایران این است که باید مقتدر شد. اگر ملتی قوی نباشد باجگیران عالم از او باج میخواهند و به او اهانت می کنند و اگر بتوانند زیر پا او را لگد می کنند.
به گزارش نامه نیوز، رهبر معظم انقلاب درنخستین روز از بهار 93، در جمع میلیون ها زایر و مجاور حرم حضرت امام رضا (ع) اظهار داشتند: معنای شرکت وسیع مردم در انتخابات در طول تاریخ انقلاب این است که مردم سالاری دینی در کشور تثبیت شده است و نظام توفیق یافته مردم سالاری را در کشور نهادینه کند.

اهم اظهارات رهبری انقلاب را در ادامه به نقل از تسنیم بخوانید؛

*درباره راهپیمایی 22 بهمن، برخی با محاسبه جمعیت ها را محاسبه می کنند و حدس می زنند مقدار جمعیت را. امسال همه کسانی که در این زمینه ها فعال بودند به ما گزارش دادند که جمعیت راهپیمایی در تهران و شهرهای بزرگ و معروف از سالهای قبل بیشتر بود. راهپیمایی 22 بهمن 92 پرشورتر هم بود. علت این بود که عوامل موثر در سیاست های استکباری، لحنشان نسبت به مردم ایران بی ادبانه تر و توهین آمیزتر بود. چون مذاکرات انجام شده بود در زمینه مسائل هسته‌ای، سیاستمداران آمریکا اظهار نظر کردند که معلوم می شود ملت ایران از حرف خود برگشته و از اصول خود صرفنظر کرده است. در این زمینه لحنشان نسبت به ملت ایران بی ادبانه و توهین آمیز بود. مردم اینها را شنیدند و دانستند. وقتی دشمن با چهره نزدیک به واقعی خود در میدان حضور می یابد مردم انگیزه بیشتری و همت بلندتری برای حضور می یابند.  مردم چون دیدند آمریکایی ها نسبت به آنها بی ادبی کرده و نسبت می دهند که از نظام جدا شدند، مردم خواستند نشان دهند که نسبت به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی و پرچم برافراشته اسلام با همه وجود دلبسته اند.

*حرف من خطاب به ملت ایران این است که باید مقتدر شد. اگر ملتی قوی نباشد باجگیران عالم از او باج میخواهند و به او اهانت می کنند و اگر بتوانند زیر پا او را لگد می  کنند. طبیعت دنیایی که با افکار مادی اداره می‌شود همین است. هرکه احساس قدرت بکند، نسبت به کسانی که در آنها احساس ضعف می‌کند زورگویی خواهد کرد. چه نسبت به فرد و چه نسبت به ملت. شاعر معروف می‌گوید: مرگ برای ضعیف امر طبیعی است؛ هر قوی اول ضعیف گشت و سپس مرد.

*مرگ در دنیایی که بر اساس افکار مادی اداره می شود برای ضعیف امر طبیعی است. اگر یک ملتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور می گویند. بعضی ملت ها هستند که تا قوی شدن فاصله زیادی دارند. امیدی وجود ندارد که بخواهند در خود نیرویی را ایجاد کنند که بخواهند مقابله کنند با زورگویان و گردن کلفتهای عالم. اما مردم ایران اینطور نیست. ما اولا استعداد قوی شدن و امکانات و ظرفیت زیاد داریم و ملت ما به سمت اقتدار ملی هم راه افتاده و راه زیادی پیموده است. من بر این اساس نقشه کلی سال 93 را در این دو عنصر می بینم که در پیام اول سال عرض کردم. اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و با مدیریت جهادی.

*قوی شدن یک ملت فقط به این نیست که تسلیحات جنگی پیشرفته‌ای داشته باشد. البته تسلیحات هم لازم است اما فقط با تسلیحات هیچ ملتی قوی نمی شود. من وقتی نگاه می کنم سه عنصر را پیدا می کنم که دو عنصرش همین دو نکته ای است که در پیام عرض کردم. این سه عنصر اگر مورد توجه قرار بگیرد ملت قوی می شود. یکی اقتصاد، دیگری فرهنگ و سومی علم و دانش. درباره دانش در این 10-12 سال گذشته حرفهای زیادی زده شده و بحمدالله اثر کرد. امروز در دانش داریم پیش می رویم. اما درباره اقتصاد و فرهنگ یک اهتمام بیش از متعارف لازم است تا ما بتوانیم اقتصاد کشور را به شکلی دربیاوریم که از آن طرف دنیا کسی نتواند با یک تصمیم گیری و نشست و برخاست بر روی اقتصاد کشور ما و معیشت ملت ما اثر بگذارد. این دست ماست. این همان اقتصاد مقاومتی است که سیاست های آن در اسفندماه ابلاغ شد. بنده هم با مسئولان و مدیران برجسته  کشور جلسه داشتم و مفصل درباره آن صحبت کردیم. تجاوب هم کردند. یعنی مسئولان سه قوه که خودشان در تنظیم سیاست ها موثر بودند و حضور داشتند، استقبال کرده و گفتند این کار را انجام میدهیم.

این خبر ادامه دارد...





1393/1/1





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 297]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن