تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820528073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپايي نخستين نمايشگاه ملي صنايع دستي و گردشگري در قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ اسفند ۱۳۹۲ (۱۷:۵۶ب.ظ)
برپايي نخستين نمايشگاه ملي صنايع دستي و گردشگري در قم براي نخستين بار نمايشگاه ملي صنايع دستي، سوغات و گردشگري با حضور بيش از 17 استان در قم برپا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير اجرايي نخستين نمايشگاه ملي صنايع دستي، سوغات و گردشگري قم اظهار داشت: استان‌هاي يزد، تبريز، زنجان، گلستان، ترکمن، خوزستان، همدان، کرمانشاه، خراسان رضوي، اصفهان، شيراز، شهر کرد، اردبيل، اروميه، لاهيجان، همدان و قم صنايع دستي و سوغات خود را در 70 غرفه عرضه مي‌کنند.
سعيد گماري افزود: به عنوان مثال گلاب کاشان، مصنوعات ميناکاري و خاتم اصفهان، انواع چاقوي زنجان، بدليجات، زعفران، عطر، گبه و گليم خراسان رضوي، ترشي و خرماي خوزستان، پنير، فرش و انواع ترشي تبريز و منسوجات، ترمه و شيريني هاي يزد به اين نمايشگاه آورده مي‌شود.
وي گفت: هدف ما اين است که مدت ماندگاري مسافران را در قم افزايش دهيم و تلاش ما اين بوده که با ايجاد سرگرمي، خريد و برنامه‌هاي متنوع همه گروه‌هاي سني از نمايشگاه راضي باشند.
مدير اجرايي نخستين نمايشگاه ملي صنايع دستي، سوغات و گردشگري قم با بيان اين که براي نخستين بار عشاير قم به اين نمايشگاه مي آيند، ادامه داد: دو آلاچيق ترکمن صحرا و سه سياه چادر عشاير در نمايشگاه برپا مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند با لباس‌هاي محلي عکس بگيرند و عکس آنان با آتليه‌اي که در نظر گرفته شده براي آنان به صورت فوري چاپ مي‌شود.
گماري بيان کرد: از روز پنجم تا نهم فروردين، جشنواره غذاهاي سنتي به صورت فراخوان انجام مي‌شود و خانواده‌هايي که تمايل دارند غذاهاي سنتي خود را ارائه مي‌دهند و با اين روش به اقتصاد خانواده هم کمک مي‌شود.
وي ادامه داد: پخت غذاهاي محلي به صورت زنده هر روز و از روز دوم تا نهم سمنو پزان در نمايشگاه برقرار است.
مدير اجرايي نخستين نمايشگاه ملي صنايع دستي، سوغات و گردشگري قم افزود: سفره خانه اي در نمايشگاه داير مي‌شود که عرقيات و غذاهاي سنتي را با قيمت مناسب عرضه مي‌کند.
وي با بيان اينکه تاکنون چنين نمايشگاهي در قم نبوده است اظهار داشت: روز نخست نمايشگاه پس از مراسم حرم مطهرحضرت معصومه(س) از ساعت 21 تا 23 بامداد، جشن نوروز باستاني در نمايشگاه برگزار مي شود.
گماري به برگزاري مراسم هاي آييني در اين نمايشگاه اشاره کرد و گفت: جشنواره بازي هاي اقوام ايراني از جمله برنامه هاي نمايشگاه است که از استان خوزستان براي اجراي بازي هاي شمشير و از تربت جام خراسان براي چوب بازي به قم مي آيند.
وي اظهار داشت: ساعت نمايشگاه 10 صبح تا 22 است اما جنگ شبانه از ساعت 20 تا 22 هر شب و مسابقه همراه با جوايز يک تا سه ميليون توماني از جمله برنامه هاي اين نمايشگاه است.
مدير اجرايي نخستين نمايشگاه ملي صنايع دستي، سوغات و گردشگري قم اظهار داشت: ساخت سفال به صورت زنده توسط بازديد کنندگان با حضور هنرمندان و پخت سوهان قم نيز در اين نمايشگاه انجام مي‌شود.
وي گفت: شترسواري و قم گردي براي مسافران، اقدام جديدي است که براي علاقمندان در نظر گرفته شده است.
گماري در خصوص تبليغات نمايشگاهي نيز گفت: در تمامي ورودي و خروجي هاي شهر قم تبليغات انجام مي شود و همراه با نقشه قم 50 هزار تراکت به منظور اطلاع رساني به مسافران تقديم مي شود.
وي ادامه داد: حدود 40 بنر در سطح شهر نصب شده و 50 هزار پيامک ارسال خواهد شد و توسط تلويزيون شهري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم واقع در ورودي عوارضي اطلاع رساني نمايشگاه به مسافران انجام مي‌شود.
نمايشگاه ملي صنايع دستي، سوغات و گردشگري از 29 اسفندماه 92 تا نهم فروردين ماه سال 93 در محل نمايشگاه دائمي استان قم واقع در خيابان خاکفرج داير است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن