تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819184211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انگلیس روسیه را تهدید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انگلیس روسیه را تهدید کرد


این اقدام واکنش‌های خشمگینانه امریکا و اتحادیه اروپا را به دنبال داشت که هر دو اقدامات تنبیهی از جمله ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها را علیه شماری از مقام‌های رسمی روسیه و همچنین مقام‌های دولتی در کریمه اعمال کرده‌اند. انگلیس با محکوم کردن موضع روسیه در قبال بحران اوکراین، تهدید کرد در صورت اقدامات بیشتر مسکو در اوکراین اقدامات تنبیهی علیه آن اتخاذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در جلسه پرسش و پاسخ در مجلس عوام گفت: انگلیس و متحدانش باید برای همیشه روسیه را از  گروه ۸ کشور توسعه‌ یافته حذف کنند مگر آنکه  مسکو از تلاش برای الحاق منطقه کریمه به روسیه دست بردارد.

وی افزود هفت کشور کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن ، انگلیس و امریکا که شرکای روسیه در گروه ۸ هستند، در جریان اجلاس آتی این گروه در هلند،  موضوع اخراج مسکو را بررسی خواهند کرد.

کمرون خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت:« فکر می‌کنم در صورت ادامه اقدامات بیشتر روسیه ما باید درباره موضوع اخراج روسیه ازگروه ۸ گفت و گو کنیم.»

جولیا بیشاب، وزیر خارجه استرالیا نیز از احتمال دعوت نشدن از روسیه برای شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر  بیرسبین این کشور خبر داد.

غرب و روسیه همچنان بر سر اوکراین با یکدیگر به شدت اختلاف دارند . سفرای امریکا و روسیه در سازمان ملل  روز چهارشنبه ( ۲۸ اسفند، ۱۹ مارس) یکدیگر را به دخالت در بحران در اوکراین متهم کردند.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل در جلسه‌ای در این سازمان، سامانتا پاور همتای امریکایی خود را  به دلیل « توهین » به مسکو  به باد انتقاد گرفت.

به رغم محکومیت غرب و اوکراین، رئیس جمهور و پارلمان روسیه  در تلاشند تا به طور رسمی کریمه را بخشی از فدراسیون روسیه اعلام کنند.

کریمه روز دوشنبه ( ۱۷ مارس)  استقلال خود را از اوکراین اعلام کرد و به طور رسمی خواستار الحاق به روسیه شد. این اقدام یک روز پس از برگزاری یک همه پرسی در کریمه برگزار شد که در آن ۹۶.۸ درصد از رای دهندگان از جدایی این منطقه از اوکراین حمایت کردند.میزان حضور مردم در این همه پرسی ۸۳.۱ درصد اعلام شد.

این اقدام واکنش‌های خشمگینانه امریکا و اتحادیه اروپا را به دنبال داشت که هر دو اقدامات تنبیهی  از جمله ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها را علیه  شماری از مقام‌های رسمی روسیه و همچنین مقام‌های دولتی در کریمه اعمال کرده‌اند.

اوکراین از نوامبر گذشته زمانی که یانکوویچ در حمایت از روابط نزدیکتر با روسیه، از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا  خودداری کرد، صحنه اعتراضات سیاسی بوده است.


پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن