تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819732851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگرپیشه: اصرار در پوشیدن لباس ورزشی در دید و بازدیدهای عید را فراموش نمی کنم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارگرپیشه: اصرار در پوشیدن لباس ورزشی در دید و بازدیدهای عید را فراموش نمی کنم ارومیه - ایرنا - اسطوره والیبال ایران و ارومیه از خاطرات عید و دید و بازدیدهای دوران کودکی و نوجوانی اش برایمان می گوید، شاید بردن او به روزهای خوش گذشته و بازگو کردن دل گفته های وی برای خوانندگانی که روزگاری عاشق بازی های بی نقص و عیب این اسطوره والیبال بودند، خالی از لطف نباشد.


یدالله کارگرپیشه بزرگ والیبال ایران عصر روز چهارشنبه در آستانه عید نوروز 93 میهمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه بود و در گفت و گویی صمیمی به سوالات خبرنگار ما چنین پاسخ داد.
ایرنا: * از خاطرات شیرین گذشته برایمان بگویید؟
متولد 1323 هستم و والیبال را از 14 یا 15 سالگی از کوچه های ارومیه آغاز کردم. آن زمان باشگاه شاهین بود که میدان های خاکی داشت و والیبال من از این میدان ها بود که شکل بهتری گرفت، پدرم را از همان دوران کودکی از دست دادم و مادر مرحومه ام بزرگترین حامی من در زندگی بود و پیشرفت والیبالم را به حمایت های وی مدیونم.
* فرا رسیدن عید نوروز و پا گذاشتن به نخستین روزهای سال یادآور خاطراتی شیرین و به یادماندنی از دوران کودکی و نوجوانی برای من است.
* همه خاطرات من به نوعی با ورزش ارتباط دارد چرا که از وقتی که فقط 15 سال داشتم وارد میادین خاکی والیبال شدم و اکنون که 70 سال دارم حتی یک روز هم از والیبال دور نشده ام و در واقع گوشت و پوست و استخوان من ریشه در والیبال دارد.
* پیر والیبال ایران که در شهر ارومیه به امپراطور والیبال معروف است، چنین ادامه داد که یادم می آید در آستانه نوروز که فقط 16 بهار از عمرم گذشته بود و آن زمانی که والدین می توانستند فقط یکبار در سال برای فرزندانشان کفش و لباس عید تهیه کنند مادرم از من خواست که برای تهیه لباس به بازار قدیمی ارومیه برویم.
*من نیز که از قبل خود را برای خرید لباس ورزشی برای عید آماده کرده بودم از مادرم خواستم یک دست کرمگن و شلوار ورزشی به همراه یک جفت کتانی سفید رنگ فیل نشان برایم تهیه کند.
* این خواسته من که تعجب شدید مادر مرحومم را برانگیخته بود موجب شد چند روزی برای انصراف من از این تصمیم عجیب و غریب تلاش کند ولی وقتی نتوانست موفق به تغییر این تصمیم شود به ناچار به شرط اینکه به همراه لباس های ورزشی یک شلوار مردانه هم برایم تهیه کند روانه بازار شدیم.
*پس از خرید لباس های ورزشی در پوست خود نمی گنجدیم و لحظه شماری می کردم که هرچه زودتر مراسم تحویل سال نو آغاز شود تا بتوانم لباس های جدیدم را به تن کنم.
* البته بعدا مادرم بدون اطلاع من کت و شلوار مردانه را نیز برایم تهیه کرد و در واقع من آن سال به جای یک دست لباس ورزشی صاحب یک دست کت و شلوار نیز شده بودم که سالها بعد متوجه شدم که مادرم برای تهیه این لباسها دچار یک سری مشکلات در دخل و خرج زندگی شده بود و این بهترین خاطره ای بود که هیچوقت فراموشش نمی کنم.
ایرنا * از وی در خصوص زندگی شخصی اش پرسیدم که در جواب چنین پاسخ داد؟
* در سال 51 زندگی مشترک خود را با همسرم لطیفه رنگ ساز آغاز کرده ام که حاصلش سه فرزند(2 پسر و 1 دختر) است، من در طول 40 سال زندگی مشترکی که همواره در کنار والیبال و دغدغه والیبال داشتم و حضور فیزیکی ام در زندگی کمتر بوده ولی در این میان همسرم که نقش تعیین کننده ای در تربیت و رسیدگی به فرزندانم داشته و خوشبختانه زندگی بسیار موفق و آرامی برای اعضای خانواده فراهم کرده است.
* پسر بزرگم امیر کارگرپیشه مهندس عمران، دخترم طناز دارای دو مدرک کارشناسی فیزیک اتمی و مهندسی معماری و پسر کوچکم آیدین کارشناس تربیت بدنی است و علاقه شدیدی به والیبال دارد و در پست پاسور فعالیت می کند و پیشتر عضو تیم ملی نوجوانان و تیم دانشجویان اعزامی به مسابقات جهانی بوده است.
ایرنا * به جز والیبال چه فعالیت دیگری که برایتان همچون والیبال لذت بخش باشد دارید؟
* من یک روستازاده هستم و پدرم مرحومم اهل روستای مراجول و مادرم از روستای بوراشان ارومیه است و تنها کاری که طی سال های گذشته پس از میادین والیبال برایم جذاب و دیدنی بوده کار کشاورزی و فعالیت در باغ سیبی است که در روستای بوراشان دارم. وقتی وارد فضای پاک و بی آلایش روستا می شوم و به دور از زندگی ماشینی در کنار درختان و طبیعت سبز و زیبا قرار می گیریم تمام دغدغه ها و مشغله های فکری و روانی خود را فراموش کرده و ساعت ها بدون هیچگونه استرس و ناراحتی به انجام فعالیت کشاورزی و باغداری پرداخته و از این کار لذت فراوان می برم ولی نباید از شطرنج و بسکتبال نیز در این میان غافل بود.
ایرنا * در مورد کوچکترین عضو خانواده تان بگویید؟
* سالار کارگرپیشه تنها نوه پسری ام که یک والیبالیست تمام عیار است و الفبای والیبال را از همان ابتدا از خودم آموخته است و هم اکنون در مرکز استعدادیابی بسیج در حال فعالیت است و دو بار به همراه تیم بسیج استان مقام قهرمانی و نایب قهرمانی کشور را به خود اختصاص داده و مطمئنم آینده درخشانی در والیبال خواهد داشت.
ایرنا * در پایان اگر مطلبی دارید بفرمائید؟
* پیشکسوت والیبال کشور ادامه داد: من دعایی دارم که همیشه از ته دل می خواهم که خداوند کمکمان کند احترام بزرگتر و کوچکتر همانطوری که از قدیم الایام ریشه در فرهنگ و آداب و سنن ما داشته همچنان حفظ شود و پیشرفت و تکنولوژی موجب کم رنگ شدن صمیمیت ها و احترام به بزرگتر در بین ما ایرانیان نشود.
* خواسته دیگرم این است که مشکلات اقتصادی کشور بزودی با تدابیر دولتمردان کشور حل و فصل شود و بنا به فرموده اخیر رهبر معظم انقلاب با اجرای دقیق و هر چه سریعتر اقتصاد مقاومتی بتوانیم ایران اسلامی را به سوی بالندگی و رشد و توسعه اقتصادی سوق دهیم تا شاهد آسایش و آرامش مردم در زندگی فردی و اجتماعی باشیم.
* در پایان در آستانه عید نوروز سال 93 و در این آخرین روزهای زمستانی از خداوند متعال می خواهم که توفیق خوب زیستن، کمک به هم نوع و خدمت به خلق خدا را نصیب همه ما کند تا بتوانیم با دلی خوش و آرامش بیشتری زندگی کرده و نام نیکی از خود باقی بگذاریم.
گفت و گو از : نرگس موذنی حبشی
7126/581/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن