تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 22 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799822998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشميان: بايرن و رئال فيناليست مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: هاشميان: بايرن و رئال فيناليست مي‌شوند
بازيکن سابق تيم ملي ايران گفت: کي‌روش به تنهايي نمي‌تواند روي کل فوتبال ايران تاثير بگذارد، براي اين کار بايد دنبال کار حساب‌شده و دسته‌جمعي باشيم.

  وحيد هاشميان در سايت شخصي خود و در گفت‌وگويي با اين سايت در خصوص در خصوص اتفاقات سال 92، عيد نوروز و فوتبال ايران و جهان چنين آورده است:

*سلام، عيدتان مبارک، ممنونم از وقتي که در اختيار ما قرار داديد.

سلام. ممنون از اظهار لطفتان. من هم از اين فرصت استفاده مي کنم و به شما و همه هموطنان عزيزم سال نو را تبريک مي گويم. اميدوارم سال خوبي براي همه در پيش باشد. سالي سرشار از موفقيت و سلامتي. سالي که در آن شاهد راحتي و شادي مردم باشيم.

* فوتبال براي شما در سال 92 چگونه بود؟

سال 92 من کمتر فرصت يافتم در ايران باشم و اطلاعات وسيع ندارم. در يک ارزيابي کلي مي‌توان فوتبال ايران را با دو موضوع ارزيابي کرد. وجه خوب آن صعود تيم ملي به جام جهاني بود که باعث شادي مردم شد. از جهت ديگر نقطه تاريکي هم در فوتبال کشورمان داشتيم. بدهي فراوان باشگاه‌ها خطر بزرگي براي فوتبال ايران است. اين اتفاق هم فقط پيرامون يک تيم نيست. تقريبا اغلب قريب به اتفاق باشگاه هاي ما با اين مشکل مواجه هستند. ظاهرا ما قصد داشتيم از شکل آماتوري به حرفه اي برويم اما اين کار بدون تهيه زير ساخت‌هاي لازم صورت گرفته و ما هر روز شاهد مشکلات بيشتر هستيم. به اين ترتيب بحران در فوتبال ايران هر روز بزرگتر مي شود. بايد براي اين مشکل بزرگ فکري اساسي کرد.

*بهترين اتفاق براي شما درسال 92؟

- همين که هر روز با دخترم هستم عالي است. اين مهم ترين اتفاق زندگي ام است.

*هدف شما در سال 93 چيست؟

براي خودم در دو بخش کار و زندگي شخصي برنامه‌هايي دارم که ترجيح مي‌دهم الان در خصوص آن صحبت نکنم.

*در سال 93 جام جهاني در پيش است برآورد شما از حضور ايران در اين مسابقات چيست؟

حکايت فوتبال ما شده حکايت آن محصلي که درس نخوانده راهي امتحان مي‌شود. اگر امتحان به شکل تستي بود او به شکل شانسي هم شده "تست" مي‌زند و شايد قبول شود! اما واقعيت اين است که او شاگرد درس خواني نيست و بر حسب اتفاق شايد قبول هم بشود. به نظرم توقع از تيم ملي بايد در حد امکانات باشد. اينکه انتظار داشته باشيم ايران از سد آرژانتين بگذرد و به دور بعد صعود کند را از سر احساس و دوست داشتن مي‌دانم. براي تيم ملي آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم برنامه‌هاي آماده‌سازي اين تيم روال درستي به خود بگيرد.

*به ليگ ايران و مدعيان قهرماني بپردازيم. در اين خصوص چه نظري داريد؟

با توجه به شرايط موجود پيش‌بيني کار سختي است. اما به نظرم فولاد و پرسپوليس شانس بيشتري دارند.

* در خصوص تعيين دستيار جديد براي کي‌روش چه نظري داريد؟

مگر نظر ما مهم است؟

*براي اهالي فوتبال قطعا

وقتي تصميم را ديگران مي‌گيرند و نظر امثال ما برايشان اهميتي ندارد گفتنش چه تاثيري دارد. بگذريم.

*در خصوص نتايج نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا چه نظري داريد؟

تا به اينجا و با توجه به جميع جهات نتايج بد نبوده است. در اين ميان استقلال در حد انتظار نتيجه نگرفته است. براي اين تيم‌ها در دور برگشت آرزوي موفقيت دارم.

*و ليگ قهرمانان اروپا؟

به نظرم بايرن در حد يک قهرمان ظاهر شده و شانس زيادي دارد. متاسفانه دورتموند تيم خوب فصل پيش نيست. اين هم به دليل تغييرات و مصدوميت بازيکنان اين تيم است. گمان مي‌کنم در فينال بايرن و رئال حضور يابند. بعيد مي‌دانم بارسلونا موفق شود. البته در فوتبال اروپا بايد منتظر ظهور تيم‌هاي ديگر هم باشيم.

*شما موافق ادامه قرارداد با کي‌روش هستيد؟

در خصوص عقد قرار مجدد با کي‌روش ما دو طرف ماجرا داريم. يک طرف کي‌روش و پيشنهاد مالي‌اش است و در طرف ديگر فدراسيوني که بايد توان پرداخت هزينه را داشته باشد. قطعا بعد از جام جهاني شرايط متفاوت خواهد شد.

*ادامه حضور کي‌روش تاثيري در پيشرفت فوتبال ما خواهد داشت؟

کي‌روش به تنهايي نمي‌تواند روي کل فوتبال ايران تاثير بگذارد. نه او و نه هيچکس ديگري به تنهايي نمي‌توانند فوتبال يک کشور را متحول کنند. براي اين کار بايد دنبال کار حساب‌شده و دسته‌جمعي باشيم. همان اتفاقي که در همه دنيا رخ داده است.

*و اکنون فدراسيون مي‌خواهد با استخدام وينگادا تيم اميد را پس از 40 سال به المپيک ببرد؟

در برهه کنوني کار مربيان تيم اميد ايران ساده است! شما هرکس را به اين سمت منصوب کنيد او با شکست به عدم موفقيت اميدها طي 40 سال گذشته استناد مي‌کند و از زير بار مسئوليت فرار مي‌کند. به نظرم من مربيان آلماني و هلندي در اين باره بهترين هستند. اين را بابت تعصب به فوتبال اين دو کشور نمي‌گويم. من اينجا ديده‌ام که اين مربيان چه نگاه عميقي به کار دارند. شما ديديد سال گذشته دو تيم از آلمان به فينال ليگ قهرمانان رفتند. دو مربي آلماني در جمع سه مربي برتر جهان بودند.

ما با اين کارهاي لحظه‌اي به جايي نمي‌رسيم. هر سال يک مربي از يک کشور مي‌آيد و طرحي تازه دارد. اين امر نشان مي‌دهد که ما حساب‌شده کار نمي‌کنيم. جالب‌تر اين که ما منتظريم با مربيان بازنشسته فوتبالمان را سر و سامان دهيم. تا روزي که ما در خصوص تيم اميد بي‌برنامه باشيم آينده فوتبال‌مان مبهم است. مسئولان ما بايد شجاعت استفاده از مربيان جوان‌تر را داشته باشند. باور کنيد اگر گوارديولا در ايران بود بعد از دوره بازيکني‌اش به کار گرفته نمي‌شد. حضور مربيان بزرگي چون گوارديولا حکايت از شجاعت مسئولان فوتبال هر کشوري دارد.

* اين روزها بحث حضور سرخابي‌ها به شکل بخش خصوصي است. در اين باره چه مي‌گوييد؟

من خيلي به اين کار اميد ندارم. بحث خصوصي کردن تيم‌ها از مدت‌ها پيش مطرح است اما فوتبال ما چه ثمري گرفته است؟ نمونه آن تيم راه آهن و ملوان است. قبل از اين هم تيم‌هايي مثل کشاورز، تجارت، استيل آذين و ... آمدند و مشکل‌ساز هم شدند. در برخي از اين تيم بحث پول ناسالم هم وجود داشت. برخي از سرمايه‌گذاران فراري هم شدند. به نظرم هيچ عقل سليمي حکم نمي‌کند وارد اين فضا شود مگر اينکه طرف آدم دلسوز و خيري باشد.

انسان خير هم به جاي اين کار مي‌رود مدرسه و مسجد مي‌سازد. او نمي‌آيد پولش را در امور زودگذر و بي‌سرانجام هزينه کند. پرسپوليس و استقلال با بقيه تيم‌ها تفاوتي اساسي دارند. اگر استيل‌آذين رفت به کسي برنخورد اما اگر پرسپوليس و استقلال بروند چه مي‌شود؟ اصلا مگر ممکن است فوتبال ما از اين دو تيم خالي بماند؟ خصوصي کردن سرخابي‌ها بايد به شدت حساب‌شده باشد. پرسپوليس را نمي‌توان دست هر کس سپرد. به نظرم سهميه‌بندي 51 به 49 بهترين روش است. مثلا 51 درصد آن به پيشکسوتان و هواداران اختصاص يابد و ما بقي آن با گرفتن ضمانت مالي به بخش خصوصي و يا يک نفر اختصاص يابد. در اين شکل کار بايد به صورت تصميمات جمعي مدنظر باشد. البته اين کار فرهنگي را مي‌طلبد که فوتبال ما عاري از آن است.

*و اگر حرف خاص ديگري مانده؟

-حرف خاصي نيست. بازهم براي همه آرزوي سلامتي و موفقيت دارم. اميدوارم سال 93 سال تحول اساسي در تشکيلات فوتبال ايران باشد.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

چهارشنبه 1392/12/28 23:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن