تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806767292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درد دل ها و دغدغه های خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در کردستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درد دل ها و دغدغه های خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در کردستان سنندج - ایرنا - اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و سرپرستان خبرگزاری های استان کردستان روز چهارشنبه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند و دغدغه های فرهنگی و درد دل های خود را با حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در میان گذاشتند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، در ابتدای این دیدار معاون ارتباطات دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان آمادگی این معاونت برای برگزاری حمایت از رسانه های استان را در قالب کمک به برگزاری دوره های آموزشی و جشنواره های مطبوعات اعلام کرد.
محمد مهدی طالبی از تلاش و زحمات خبرنگاران در سال 92 در راستای پوشش اخبار و برنامه های استان بخصوص برنامه های دفتر نماینده ولی فقیه در استان قدردانی کرد و افزود: آماده پذیرش طرح ها و برنامه های خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور رفع مشکلات فعالان این حوزه و تقویت جایگاه آنان هستیم.
نماینده استاندار کردستان در ترکیب هیات مدیره خانه مطبوعات استان نیز در این دیدار به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رسانه ها بهترین ابزار برای رفع دغدغه های معظم له هستند و از این رو حمایت از اصحاب رسانه می تواند منجر به ارتقای فرهنگ جامعه و رفع مشکلات شود.
عبدالسلام کریمی، فقر فرهنگی را یکی از مهمترین و خطرناک ترین مشکلات جامعه دانست و افزود: این فقر به سایر بخش های جامعه سرایت کرده و منجر به بروز مشکلات و معضلات جدی شده است.
وی خواستار تلاش دستگاه های فرهنگی در جهت رفع مشکلات این حوزه شد و گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه، آمادگی همکاری و حمایت از برنامه های فرهنگی تاثیرگذار را دارند و به رفع مشکلات کنونی جامعه کمک می کنند.
وی ارایه آمار صرف در حوزه فرهنگی را بی تاثیر دانست و گفت: این آمار و اقدامات زمانی مثمر ثمر است که تاثیر جدی در حوزه فرهنگ جامعه داشته باشد و در غیر این صورت بی فایده خواهد بود.
کریمی انتقاد را یکی از نیازهای اصلی جامعه در جهت اصلاح امور دانست و از مدیران خواست از نقد رسانه ها به عنوان یک هدیه با ارزش استقبال کنند.
وی همچنین بر توزیع عادلانه امکانات به رسانه ها نیز تاکید کرد و گفت: نباید تبعیضی بین رسانه ها قائل شد.
سرپرست خبرگزاری مهر در استان کردستان نیز وضعیت رسانه های استان را مطلوب ندانست و گفت: تا زمانی که رسانه ها از دولت کمک بخواهند نمی توان انتظار شکوفایی حوزه رسانه در استان را داشت.
آرمان نصراللهی کمک گرفتن رسانه ها از دولت را منحرف شدن آنان از رسالت اصلی خود دانست و افزود: باید رسانه ها مستقل باشند تا بتوانند نقش خود را ایفا کنند.
وی از صدور مجوزهای متعدد نشریات که امکان چاپ ندارند نیز انتقاد کرد و گفت: 38 مجوز در حوزه نشریات در کردستان صادر شده که تنها چهار نشریه منتشر می شود.
سرپرست خبرگزاری ایلنا در کردستان نیز خواستار حمایت جدی مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از این خبرگزاری شد و گفت: باتوجه به تخصصی بودن این خبرگزاری انتظار حمایت داریم اما تاکنون حمایتی نشده است.
شیلان صلواتی با اشاره به اینکه سه سال از فعالیت این خبرگزاری در استان کردستان می گذرد، افزود: حمایت از این خبرگزاری می تواند به ایجاد اشتغال بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیت این رسانه در جهت تحقق اهداف و رفع مشکلات استان موثر باشد.
رییس جهاد دانشگاهی و سرپرست خبرگزاری ایسنا در کردستان نیز یکی از خلاء های بزرگ خبرنگاران در استان کردستان را آموزش دانست و گفت: مشکلات فنی و نگارشی در میان خبرها و گزارش های خبرنگاران استان مشاهده می شود که با آموزش نیروها می توان آن را برطرف کرد.
حمیدرضا مجردی آمادگی جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه خبرنگاران را اعلام کرد و افزود: با همکاری و هماهنگی خانه مطبوعات می توانیم این دوره ها را برگزار کنیم.
وی بر تخصصی کردن خبرنگاران در سرویس های مختلف نیز تاکید کرد و افزود: این مساله می تواند به انتقاد دلسوزانه و کارشناسی شده خبرنگاران کمک کند.
وی همچنین افزایش آستانه تحمل مدیران در برابر نقد خبرنگاران را نیز ضروری دانست و گفت: این امر به تسهیل فضای رسانه ای و راحت تر شدن کار خبرنگاران کمک می کند.
عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان نیز در این جلسه، خبرنگاران استان کردستان را صادق ترین، امین ترین، سالم ترین و دلسوزترین خبرنگاران کشور دانست و گفت: خبرنگاران این استان با کمترین امکانات و حمایت، بیشترین تاثیر را در راستای خنثی کردن توطئه های رسانه ای دشمنان دارند.
اسعد فرهادی با اشاره به تنوع رسانه ای در جامعه، این مساله را منجر به سخت تر شدن کار خبرنگاران دانست و افزود: مردم ما بیشتر از گذشته آگاه شده اند و این مساله می طلبد که خبرنگاران نیز در راستای رفع نیازهای مردم تلاش بیشتری کنند.
وی از طولانی شدن روند صدور مجوزها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انتقاد کرد و گفت: برخی افراد که سنخیتی با حوزه رسانه ندارند و تحصیلات و تجربه ای هم در این ارتباط ندارند یک هفته ای مجوز نشریه می گیرند اما برخی دیگر نیز که تحصیلات و تجربه لازم را دارند بعد از سال ها همچنان در لیست انتظار هستند.
دیگر عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان نیز در این جلسه نگاه امنیتی حاکم بر حوزه رسانه را یکی از چالش های بزرگ این حوزه در استان کردستان دانست و گفت: این نگاه در کردستان بیشتر سلیقه ای است.
محمود محمودی با اشاره به اینکه رسانه ها در دیگر استان ها آزادتر هستند، افزود: رسانه های استان کردستان اگر بازتولید مطالب روزنامه های سراسری را هم منتشر کنند مورد عتاب مسوولان قرار می گیرند.
وی خواستار حمایت از تشکل های مرتبط با خبرنگاران و حذف وابستگی این انجمن ها به دولت شد و افزود: رسانه ها نباید استقلال خود را از طریق وابستگی به اعتبارات دولتی از دست دهند.
نایب رییس خانه مطبوعات کردستان نیز در این جلسه مدیران استان کردستان را بیشتر شعارگرا دانست و گفت: مدیران باید کمتر شعار دهند و بیشتر عمل کنند که این مساله در کردستان برعکس است.
سامان احمدی همچنین خواستار توسعه بیشتر فضاهای فرهنگی در استان کردستان شد و افزود: این استان فرهنگی نیاز به فضاهای فرهنگی بیشتر در جهت فعالیت های فرهنگی هنری دارد که اکنون در برخی از شهرستان های استان این فضاها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه 25 دستگاه فرهنگی در استان کردستان موازی کاری می کنند، گفت: باید فعالیت های فرهنگی در جهت تاثیرگذاری بهتر و بیشتر یک کاسه شود.
مدیر خانه مطبوعات کردستان نیز در این جلسه حفظ آرامش در فضای رسانه ها را یکی از اهداف خانه مطبوعات دانست و گفت: معتقدیم که دور نگه داشتن رسانه ها از حاشیه و تنش می تواند در ایفای نقش اصلی اهالی رسانه موثر باشد.
کامل گلباغی در ادامه از خبرنگاران به عنوان حسگرهای هوشمند استان نام برد و افزود: این قشر جزو اولین افرادی هستند که متوجه مشکلات می شوند.
وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات استان 124 نفر عضو دارد، گفت: خانه مطبوعات استان کردستان در سال 93 تصمیم دارد انتخابات برگزار کند و زمینه فعالیت دوره ششم را فراهم نماید.
وی فعالیت خبرنگاران استان کردستان را در راستای اهداف نظام و مشکلات مردم دانست و گفت: خبرنگاران کردستانی در راستای ایفای رسالت کاری خود توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.
گلباغی همچنین به تشکیل دو تعاونی مسکن خبرنگاران کردستانی اشاره کرد و افزود: مشکلاتی بر سر راه افتتاح واحدهای مسکونی این تعاونی ها وجود دارد که از مسوولان درخواست رفع این موانع را داریم.
مدیر سرای روزنامه نگاران استان کردستان با اشاره نیز به گذشت 14 ماه از فعالیت این سرا در استان، گفت: هم اکنون با احتساب خبرنگاران صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران جوان، 149 نفر از اصحاب رسانه استان عضو این سرا هستند.
خبات ساعدی رویکرد این سرا را پژوهشی ، آموزشی و رفاهی دانست و افزود: در راستای رسالت کاری خود برای سال آینده برگزاری دو کارگاه آموزشی را برنامه ریزی کرده ایم که در این راستا نیاز به حمایت و همکاری مسوولان استان داریم.
رییس خبرگزاری ایرنا در استان کردستان نیز در این جلسه خواستار تجدید نظر در صدور مجوز نشریات در استان کردستان شد و گفت: به افرادی که توان چاپ یک نشریه را دارند نباید مجوز اعطا شود.
مسعود احمدی همچنین بر حذف وابستگی رسانه ها به دولت نیز تاکید کرد و افزود: رسانه های مستقل باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح بتوانند استقلال خود را حفظ کنند و وابسته به دولت نباشند.ک/4
7346/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن