تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803949501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا واشنگتن با استقلال و الحاق كریمه به روسیه مخالفت می‌كند؟!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
چرا واشنگتن با استقلال و الحاق كریمه به روسیه مخالفت می‌كند؟!
همه‌پرسی اکثریت کریمه به پیوستن این شبه جزیره به روسیه رای داد. اما به‌راستی چرا آمریکا با رای مردم کریمه برای الحاق به روسیه مخالفت می‌كند؟
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  پاسخ این سوال که چرا واشنگتن با استقلال و الحاق كریمه به روسیه مخالفت می‌كند، این است که یکی از اهداف اصلی کودتای واشنگتن در کیف، به روی كار آوردن دولت دست نشانده جدید و اخراج روسیه از پایگاه نیروی دریای روسیه از دریای سیاه (در کریمه) است، و اگر كریمه از اوكراین جدا و  به روسیه الحاق گردد، دیگر واشنگتن نمی‌تواند از دولت دست نشانده در اوكراین استفاده ابزاری كند.











موضع گیری واشنگتن درخصوص "حق تعیین سرنوشت" ، صرفا یك سلاح تبلیغاتی‌ست كه توسط واشنگتن علیه ملت‌هایی كه درصدد استقلال و تعیین سرنوشت خود قدم برمی‌دارند، استفاده می‌شود. 


قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد كه با ابتكار واشنگتن ارائه شده بود، توسط روسیه نیز وتو شد، این قطعنامه واشنگتنی به دروغ اعلام کرده بود که همه پرسی فعلی در کریمه، یک همه پرسی مردمی اما فاقد اعتبار است و نمی‌تواند پایه و اساس هر گونه تغییر مثبت را در وضعیت كنونی کریمه شکل دهد، و از همه کشورها، سازمان‌های بین المللی و سازمان‌های تخصصی خواسته است تا از به رسمیت شناختن هر گونه تغییر در وضعیت کریمه آنهم برآمده از همه پرسی مشروع سرباز زنند.


آنچه مسلم است، واشنگتن کاملا با حق تعیین سرنوشت مردم كریمه مخالفت كامل دارد و به هیچ وجه حاضر نیست آنرا بپذیرد.


واشنگتن به دروغ چنین ادعا می‌كند که همه پرسی معتبر نخواهد بود، مگر اینكه تمام مردم اوكراین رای موافق بدهند و با تصمیم جدایی كریمه موافقت نمایند! جالب اینكه، زمانی که خود واشنگتن کوزوو را از صربستان جدا كرد، واشنگتن اجازه نداد تا صرب‌ها در فرایند این جدایی دخالت كنند! این رفتار مغرضانه تنها نفاق و تامین منافع واشنگتن را نشان می‌دهد. آنچه واشنگتن از آن به عدالت نام می‌برد، دخالت مردم سرزمینی ا‌ست كه رئیس جمهور دموكراتیك آنها را بدون خواسته اكثریت از قدرت عزل و دولتی دیگر را بدون رای‌گیری عمومی برای آنها انتخاب كرده است؛ حال در مورد منطقه مهم كریمه خواستار ایفای نقش مردم اوكراین است، مردمی كه در تحولات اخیر اوكراین از سوی واشنگتن نادیده گرفته شده‌اند. 


بر اساس تفسیر (فعلی) قوانین بین المللی واشنگتن، اوکراین هنوز هم بخشی از روسیه است. هنگامی که "خروشچف" کریمه را ( نه سواستوپل، پایگاه دریای سیاه) به اوکراین ملحق كرد، از روس‌ها رای گیری به عمل نیامد. بنابراین، با توجه به منطق خود واشنگتن ، به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از اوکراین معتبر نمی‌باشد. همین استدلال واشنگتن، برای سایر بخش‌های روسیه که توسط لنین به اوکراین منتقل شده است، قابل ارجاع می‌باشد.
بنابراین، براساس منطق قطعنامه واشنگتن در سازمان ملل متحد، بخش‌های بزرگی از اوکراین، بخش مشروع اوکراین محسوب نمی‌شوند. در نتیجه آنها بخش‌هایی از روسیه باقی خواهند ماند، چرا که از روس‌ها در پروسه انتقال این مناطق، رای‌گیری به عمل نیامده است. بنابراین، هیچ مسئله‌ای در مورد "الحاق کریمه،" به روسیه مطرح نمی‌باشد، زیرا با توجه به ادعای واشنگتن، کریمه هنوز هم بخشی از روسیه است!  
 
واقعیت این است كه بحران اوکراین توسط طراحان واشنگتن طرح‌ریزی شده است و مسلما هدف از این برنامه تضعیف نیروی نظامی روسیه از گلوگاه كریمه است.













دولت ایالات متحده، دولت برآمده از انتخابات رسمی اوکراین را سرنگون و سپس روسیه را به "تهاجم و الحاق کریمه" متهم می‌سازد و این رفتار تنها به منظور منحرف کردن اذهان از سرنگونی دموکراسی اوکراین توسط واشنگتن، اتخاذ شده است. هیچ دولت منتخبی در کیف وجود ندارد. افرادی كه به عنوان دولت در کیف معرفی شده‌اند توسط واشنگتن انتصاب شده‌اند. 


از "رند پل" یكی از چهره‌های برجسته آمریكایی در سناریوی اوكراین نامبرده می‌شود. "رند پل" بیهوده‌گویی تبلیغاتی خود را علیه روسیه در مجله تایمز چنین می‌نویسد؛ پوتین به کریمه حمله کرده و این اقدام نوعی توهین به جامعه بین المللی است! اول از همه اینكه، تصمیم کریمه به ترک اوکراین تصمیمی برخواسته از دل مردم کریمه و دولت منتخب است، نه یک تصمیم از سوی روسیه!


اگر حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین نقض آشکار حاکمیت ملی آن کشور و توهین به جامعه بین المللی" است پس چرا تهاجم واشنگتن به عراق و افغانستان، تهاجم مورد حمایت واشنگتن در لیبی و سوریه، و کشتار پاکستانی‌ها و یمنی‌ها با هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا، و نقض حاکمیت ایران با تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران و نقض حاکمیت اوکراین توسط سرنگونی دولت منتخب اوكراین از سوی واشنگتن و تحمیل دست نشانده‌های خود بر این كشور و امثال این موارد، هرگز توهین و تجاوز شناخته نشده و نمی‌شود!!؟؟


استدلال واشنگتن چنین به نظر می‌رسد كه ، آمریكا خود را استثنا و واجد شرایط برای دخالت در امور كشورها می‌داند و هیچ كشوری چنین حقی ندارد.


آنچه اكنون شاهد آن هستیم، تبلیغات و فرافكنی از سوی واشنگتن، و همراهی عروسک اروپایی آن، نیویورک تایمز، مجله تایمز ، و کل رسانه‌های غربی در مسیر جنگ تبلیغاتی واشنگتن است. 
  
در ششم ماه مارس اوباما قانونی را به تائید رساند كه اجازه "مسدود کردن اموال افراد خاصی را مجاز می‌كرد. به گفته اوباما، پشتیبانی از کریمه و حق تعیین سرنوشت آن به منزله "یک تهدید غیر معمول و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده است".


براساس این دستور اجرایی رئیس جمهور آمریكا، هر کسی "مبادرت ، همدستی ،به طور مستقیم یا غیر مستقیم. . . اقدامات یا سیاست‌هایی که تضعیف فرایندهای دموکراتیک و یا موسسات موجود در اوکراین را تحت الشعاع قرار دهد "،دارایی آنها بلوكه خواهد شد".


واشنگتن و اتحادیه اروپا تنها عامل تضعیف فرآیندها و نهادهای دموکراتیک در اوکراین و سرنگونی دولت منتخب و تحمیل یک دولت دست نشانده غیر منتخب هستند.











ویکتوریا نولند، سامانتا پاور ، سوزان رایس، نخست وزیر انگلستان ، صدراعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه، كمیسیون اتحادیه اروپا، به عنوان مداخله‌كنندگان اصلی در امور داخلی اوكراین هستند.
تفسیر واشنگتن از دموکراسی چنین است؛ فرایندهایی كه بر اساس منافع ما باشد ولو غیر......


بر این اساس: سرنگونی دولت دموکراتیک اوکراین و انتصاب یک رژیم دست نشانده، فرایندها یا نهادهای دموکراتیک داخل اوکراین را تضعیف نمی‌کند ، بلکه هر چیزی را که اجازه می‌دهد تا تعیین سرنوشت ملتی تحقق یابد حتی در كریمه ، تضعیف كننده روح دموكراسی جهانی واشنگتن است.




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن