تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816349315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عصبانیت حامیان تروریست ها ازسقوط یبرود/ تنش و خشونت در شهرهای لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عصبانیت حامیان تروریست ها ازسقوط یبرود/ تنش و خشونت در شهرهای لبنان بیروت- ایرنا- حامیان تروریست های تکفیری در لبنان که از سقوط شهر یبرود،کاهش ورود خودروهای بمب گذاری شده وعناصر انتحاری وهمچنین ناتوانی آنها درشلیک موشک ها از داخل خاک سوریه به مناطق مسکونی شهرهایی که ساکنان آنها طرفدار مقاومت هستند، ابتدا عصبانیت خود را با صدور بیانیه ها و مصاحبه های تهدید آمیز بروزدادند وعصرو شامگاه ( سه شنبه) نیز در یک اقدام هماهنگ و از قبل برنامه ریزی شده مبادرت به بستن خیابان های اصلی و بین المللی بیروت و دیگر شهرهای لبنان کردند.


به گزارش ایرنا، برخی منابع خبری لبنانی اعلام کردند عناصری که گفته می شود هواداران گروه های 14 مارس بویژه حزب جریان السمتقبل به رهبری « سعد حریری» هستند ، محوریت این اقدامات ایذائی و تخریبی را برعهده دارند و این اقدامات توام با خشونت و اذیت و آزار مردم را به بهانه حمایت از اهالی وهمبستگی با شهرک«عرسال» ایستگاه اصلی عبور خودروهای بمب گذاری شده و تروریست های انتحاری طراحی و اجرا کرده اند.
درهمین حال وهمسو وهمزمان با این اقدامات میدانی خشون آمیز، فراکسیون جریان المستقبل درمجلس لبنان به ریاست « فواد سنیوره » و « سعد حریری» رییس حزب جریان المستقبال با صدور بیانیه های جداگانه ای به بهانه همبستگی با شهرک عرسال ، از این اقدامات حمایت کردند.
ناظران این بیانیه ها را به مثابه ریختن « بنزین بر روی آتش »برای شعله ور کردن آتش خشم کینه و انتقام کسانی دانستند که از سقوط شهر یبرود عصبانی و نگران هستند.
در چارچوب این برنامه هماهنگ و از قبل طراحی شده، هواداران حزب المستقبل راه های اصلی بیروت و مناطق و شهرهایی درشمال، شرق و جنوب از جمله راه اصلی بیروت به جنوب لبنان ( نزدیک صیدا)، بقاع ، طرابلس و عکار را با آتش زدن لاستیک های خودرو و ایجاد موانع بستند.
بیش از یکهزار و 500 تروریست تکفیری مسلح به داخل خاک لبنان که از نبرد یبرود فرار کرده و اکنون در داخل ، حومه و بلندی های شهرک عرسال و حتی برخی اردوگاه های پناهندگان سوری مستقر شده اند.
همزمان با اقدامات ارتش سوریه ، ارتش لبنان نیز با همکاری دستگاه های امنیتی این کشور، یک حلقه امنیتی شدید و مستحکم را در اطراف این شهرک واقع در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه ایجاد کرده که عبور از آنها سخت شده است.
ارتش لبنان ضرورت ایجاد این حلقه امنیتی را با توجه به نفوذ عناصر مسلح تروریست به خاک این کشور، زمانی بیشتر احساس کرد که خبرهای تایید شده حاکی از ورود تعداد زیادی خودرو بمب گذاری شده در یبرود به شهرک عرسال است و تروریست های انتحاری قرار است آنها را در مناطقی همچون هرمل و ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطقی که ساکنان آنها هوادار مقاومت هستند، درانتقام از سقوط یبرود منفجرکنند.
براساس اطلاعات منتشره چندین خودرو از طریق شهرک عرسال، ایستگاه اصلی گذر خودروهای بمب گذاری شده، وارد شهرک هایی که مردم آن طرفدار مقاومت هستند ، شده و یکی از آنها در شهرک النبی عثمان منفجر و یک خودرو دیگر توسط ارتش شناسایی و در یک جاده فرعی منفجر شد اما از سرنوشت دیگر خودروها خبری در دست نیست.
خودرویی که در شهرک النبی عثمان با 120 کیلو گرم مواد منفجره بمب گذاری و منفجر شد به شهادت 2 تن و زخمی شدن 14 تن از شهروندان بی گناه منجر گردید.
براساس این گزارش، صدها تن از کسانی که گفته می شود هوادار حزب المستقبل و دیگر احزاب همسوی با آن هستند در یک اقدام هماهنگ و هدفمند برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی بویژه در پایتخت لبنان عصر و شامگاه سه شنبه با آتش زدن لاستیک های خودرو و ایجاد موانع راه های اصلی بیروت از جمله خیابان کورنیش المزرعه ، یک خیابان نزدیک المدینه الریاضیه که گذرگاه غربی بیروت به ضاحیه جنوبی است و مسیر قصقص گذرگاه شرقی به ضاحیه جنوبی را بستند و به خودروهای عبوری حمله و به آنها خسارت های زیادی وارد کردند.
در صیدا، معروف به پایتخت جنوبی لبنان و اطراف آن، چندصد نفر مبادرت به بستن راه بین المللی بیروت به جنوب لبنان در نزیک یک پست ایست و بازرسی ارتش و ورودی شرقی و جنوبی و در محله ای به نام « السعدیات» کردند.
درمنطقه بقاع بویژه در محله ای به نام « سعدنایل» عده ای راه را بسته و به شهروندان و خودروهای عبوری که احتمال می دادند طرفدار مقاومت و حزب الله هستند ، حمله کردند.
طرابلس معروف به پایتخت شمالی لبنان هم که مدتی است صحنه درگیری های مسلحانه شدید می باشد هم از این برنامه مستثنی نشده بود و هواداران جریان المستقبل با بستن راه ها و ایجاد پست های ایست و بازرسی مبادرت به ضرب و شتم هواداران مقاومت کردند و با تیراندازی های گسترده بویژه در شهر عکار موجب رعب و وحشت مردم شدند.
در منطقه بقاع غربی نیز راه بین المللی که لبنان را به سوریه پیوند می زند و نزدیک شهرک مرزی « المصنع» راه ها بسته شد و این صحنه ها در مناطقی همچون راشیا ، حاصبیا و مرجعیون در جنوب لبنان هم تکرار شد که توام با آتش زدن لاستیک ها و ایجاد موانع بود.
در شهرعرسال یک گروه که نام خود را « جوانان عرسال» گذاشته اند به ارتش هشدار داده که نباید وارد این شهر شوند و در صورت ورود باید منتظر مواجهه مسلحانه و درگیری نظامی باشند.
در بیانیه های این گروه از ارتش لبنان به عنوان « ارتش طرفدار نظام سوریه » یاد شده است.
شماری از ساکنان عرسال به پست های ایست و بازرسی ارتش لبنان با سلاح حمله کرده اند.
آخرین گزارش ها حاکی است که نیروهای ارتش لبنان تاکنون برخی از راه های بسته شده را باز کرده و درصدد هستند تا سایر راه ها را هم به روی مردم بازکنند.
خاورم ** 1324
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن