تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803056342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از صعود به جام‌جهاني تا قهرماني در جام‌جهاني!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از صعود به جام‌جهاني تا قهرماني در جام‌جهاني!
در حالي كمتر از 48 ساعت تا شروع سال جديد باقي مانده كه سال 92 سالي پر از خاطرات تلخ و شيرين براي ورزش ايران بود


در حالي كمتر از 48 ساعت تا شروع سال جديد باقي مانده كه سال 92 سالي پر از خاطرات تلخ و شيرين براي ورزش ايران بود، سالي پر از اشك و لبخندها براي ورزشكاران ايران و البته موفقيت‌هاي بزرگ، سالي كه روزهاي خوبش با صعود فوتبال به جام‌جهاني آغاز شد و با قهرماني تيم ملي كشتي آزاد در جام‌جهاني به پايان رسيد.
 
 صعود به جام‌جهاني
سال 92 براي فوتبال ايران با يك نگراني بزرگ آغاز شد، نتايج نااميد‌كننده تيم ملي در دور رفت انتخابي جام‌جهاني باعث شده تا ايران در حالي كه تنها سه بازي تا پايان اين رقابت‌ها باقي مانده بود در رده سوم گروه بعد از كره و ازبكستان قرار بگيرد اما ناگهان در سه بازي آخر ورق برگشت و شاگردان كرش با سه برد پياپي همه را غافگير كردند تا ايران به عنوان تيم اول بالاتر از كره راهي جام‌جهاني شود. ابتدا ايران، قطر را در دوحه شكست داد، در دومين بازي در تهران كار مشكلي براي شكست لبنان و گرفتن انتقام دور رفت نداشت. سرانجام كار بزرگ ملي‌پوشان در اولسان رقم خورد و آنها توانستند كره جنوبي را مانند بازي رفت يك بر صفر شكست دهند و با 16 امتياز بالاتر از كره 12امتيازي راهي برزيل شوند. ستاره تيم ملي در اين سه مسابقه هم رضا قوچان ن‍ژاد بود كه در غياب دژاگه مصدوم در هر سه بازي براي ايران گل زد، به خصوص گل او به كره كه بليت جام‌جهاني را براي ايران صادر كرد.

  درخشش واليبال در ليگ جهاني
ورود ايران به جمع غول‌هاي واليبال دنيا يكي از بزرگ‌ترين موفقيت‌هاي ورزش ايران در سال 92 بود، موفقيتي كه با حضور مربي بزرگي مانند ولاسكو رقم خورد. تيم ملي واليبال كه سال قبل از آن از رسيدن به ليگ جهاني بازمانده بود، اين بار با شكست مصر راهي مرحله نهايي ليگ جهاني شد. در اين مرحله شاگردان ولاسكو خيركننده ظاهر شدند و توانستند تيم‌هاي بزرگ دنيا را مغلوب هنرنمايي‌شان كنند. برتري 3 بر يك مقابل ايتاليا در خاك اين كشور، پيروزي مقابل كوبا، صربستان و آلمان كه هر كدام از تيم‌هاي بزرگ واليبال جهان هستند از ديگر شاهكارهاي شاگردان ولاسكو بود. البته آنها در جام قهرمانان قاره‌ها هم كه پاييز برگزار شد نتايج چشمگيري گرفتند كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به شكست دادن دوباره ايتاليا و امريكا اشاره كرد. اين موفقيت‌ها در ادامه با يك قهرماني بي‌دردسر در‌ آسيا تكميل شد اما جدايي ولاسكو و رفتن او به كشورش يعني آرژانتين باعث شد در ماه‌هاي پاياني سال 92 اندكي كام ورزش ايران تلخ شود.
 
 شاهكار فوتبال ساحلي و هندبال
البته به جز واليبال و فوتبال كه سال خوبي را تجربه كردند، از كار بزرگ هندبال و فوتبال ساحلي هم نمي‌توان گذشت. هندباليست‌هاي ايراني در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا با قرار گرفتن روي سكوي سوم ‌آسيا توانستند براي اولين بار مجوز صعود به جام‌جهاني بگيرند تا كارنامه‌شان در سال 92 چشمگير باشد. فوتباليست‌هاي ساحلي و البته بي‌ادعاي ايران هم ديگر تيم ورزشي موفق ايران بودند. ‌شاگردان اوكتاويو توانستند در رقابت‌هاي جام‌جهاني فوتبال ساحلي با شكست دادن قدرت‌هاي بزرگ دنيا مانند برزيل، روسيه و ايتاليا روي سكوي اول دنيا قرار بگيرند.

  پايان خوب كشتي
كشتي ايران در سال 92 عاقبت به خير شد‌، آن هم در حالي كه در شش ماه اول سال و در روزهاي مديريت خطيب بر كشتي بين كشتي فرنگي و آزاد فاصله افتاده بود، طوري كه محمد بنا در اعتراض به تبعيض‌هايي كه بين كشتي آزاد و فرنگي مي‌شد از تيم ملي كنار رفت. با اين حال با رفتن خطيب و انتخاب خادم به عنوان سرپرست فدراسيون، بنا هم به كشتي فرنگي برگشت تا روزهاي خوب فرنگي‌كاران تكرار شود. خادم هم علاوه بر اينكه در انتخابات فدراسيون كشتي به عنوان رئيس انتخاب شد، در ادامه سرمربي تيم ملي كشتي آزاد هم شد و در هفته پاياني سال 92، ايران با هدايت او توانست با شكست امريكا و روسيه، قهرمان جام‌جهاني شود.
  وزير ورزش ركوردار شد!
رأي اعتماد به وزير ورزش دولت حسن روحاني يكي از كشدارترين و بي‌سابقه‌ترين اتفاق‌هاي سال 92 بود. در حالي روحاني در روز تحليف حكم رياست جمهوري‌اش، كابينه پيشنهادي‌اش را به مجلس معرفي كرد كه تصور نمي‌كرد كه انتخاب وزير ورزش به راند چهارم برسد! او ابتدا مسعود سلطاني‌فر را معرفي كرد كه با رأي عدم‌اعتماد مجلس روبه‌رو شد. در ادامه رضا صالحي اميري و نصرالله سجادي دومين و سومين وزير پيشنهادي روحاني هم نتوانستند از بهارستان رأي اعتماد بگيرند تا اينكه در نهايت محمود گودرزي به عنوان چهارمين گزينه پيشنهادي روحاني توانست از مجلس رأي اعتماد بگيرد تا كابينه دولت يازدهم بعد از چند ماه تكميل شود.

  سال اعتراض به دستمزدهاي ميلياردي
سال 92، سال اعتراض به دستمزدهاي ميلياردي فوتبالي‌ها هم بود. امسال بود كه با توجه به مشكلات مالي كه گريبانگير اكثر مردم است، قراردادهاي فوتباليست‌ها با رشدي خيره‌كننده به بالاي 2 ميليارد هم رسيد. همين موضوع بود كه اعتراض‌هاي شديدي را به همراه داشت تا جايي كه وزير ورزش و سازمان ليگ دست به كار شده‌اند تا براي سال‌‌آينده جلوي بستن چنين قراردادهايي را بگيرند و اجازه ندهند چنين پول‌هاي بي‌حساب و كتابي به جيب فوتباليست‌ها برود.

  نيمه خوب و بد سرخابي‌ها
سال 92 براي دو تيم بزرگ پايتخت سال پر فراز و نشيبي بود. استقلالي‌ها يك نيمه خوب و يك نيمه بد داشتند، نيمه خوبشان قهرماني در ليگ و رسيدن به نيمه نهايي ليگ قهرمانان‌آسيا بود و نيمه بد آن جدايي و دور شدن از كورس قهرماني در ليگ برتر و دو شكست متوالي در ليگ قهرمانان و قرار گرفتن در ‌آستانه حذف از آسيا بود. براي پرسپوليسي‌ها هم همين طور بود. آنها با دايي شروع خوبي در ليگ داشتند اما در ادامه حاشيه‌ها دامن اين تيم را گرفت تا قرمزها شانسشان براي قهرماني كمتر شود. بركناري رويانيان و آمدن پروين هم دردي از اين تيم دوا نكرد، طوري كه افشاي بدهي 60ميلياردي پرسپوليس و مشكلات مالي اين تيم، حاشيه‌هاي قرمزها را به اوج رساند.



نویسنده : سعيد احمديان 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 27 اسفند 1392 - 23:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن