تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814605286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر شب با قرآن/ قهر و بی‌اعتنایی شیوه‌ی تربیتی پیامبر(ص)


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
هر شب با قرآن/ قهر و بی‌اعتنایی شیوه‌ی تربیتی پیامبر(ص)
بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
آیه 118 سوره توبه

 وَعَلَی الثَّلَثَةِ الَّذِینَ خُلِّفُواْ حَتَّی إِذَا ضَاقَتْ عَلَیْهِمُ الاْرْضُ بِمَا رَحُبَتْ وَضَاقَتْ عَلَیْهِمْ اءَنفُسُهُمْ وَظَنُّوَّاْ أن لا مَلْجَاءَ مِنَ اللّهِ إِلاَّ إِلَیْهِ ثُمَّ تَابَ عَلَیْهِمْ لِیَتُوبُوَّاْ إِنَّ اللّهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ
و نیز بر سه نفری که (از شرکت در جبهه‌ی تبوک به خاطر سستی) وامانده بودند، تا آنگاه که زمین با همه‌ی وسعتش (به سبب قهر ونفرت مردم) بر آنان تنگ شد و از خود به تنگ آمده و فهمیدند که در برابر خدا، هیچ پناهگاهی جز خود او نیست، پس خداوند لطف خویش را شامل آنان ساخت تا به توبه موفّق شوند. همانا خداوند توبه پذیر و مهربان است.

* سه مسلمانی که در تبوک شرکت نکردند، (کعب بن مالک، مرارة بن ربیع و حلال بن اُمیّه) پشیمان شده و برای عذرخواهی نزد پیامبر آمدند. امّا حضرت با آنان سخن نگفت و دستور داد کسی با آنان حرف نزند و همسرانشان هم به آنان نزدیک نشوند. آنان به کوههای اطراف مدینه رفتند و برای استغفار، جدا از یکدیگر به تضرّع وگریه پرداختند تا پس از پنجاه روز، خداوند توبه‌ی آنان را پذیرفت.(بحار، ج 21، ص 237)
* بی اعتنایان به جنگ وفرمان رهبری، باید تنبیه شده وتا مدّتی پشت سر گذاشته شوند. (خُلّفوا)
* قهر، بی اعتنایی و بایکوت، یکی از شیوه های تربیتی برای متخلّفان و مجرمان است. (ضاقت علیهم الارض ... ظنّوا ان لا ملجاءمن اللّه)
* مبارزه‌ی منفی با متخلّفان، جامعه را برای آنان زندانی بی نگهبان و مؤ ثّر می سازد. (ضاقت علیهم الا رض)
* با آنکه پیامبر، مظهر رحمت الهی است، امّا به عنوان مرّبی، از اهرم قهر هم استفاده می کند. (ضاقت علیهم انفسهم)
* یکی از عذاب ها عذاب وجدان است. (ضاقت علیهم انفسهم)




* یأس از مردم، زمینه ساز توبه و توجّه به خداست. (لاملجاء ... ثم تابَ)
* توفیقِ توبه نیز در سایه‌ی لطف و عنایت الهی است. اوّل خداوند لطف خود را به انسان باز می گرداند، (تاب علیهم) تا انسان توفیق پشیمانی و عذرخواهی و توبه پیدا کند، (لیتوبوا) و همین که توبه کرد، باز خداوند توبه‌ی او را می پذیرد. (انّ اللّه هو التوّاب)
* پس از یک دوره مبارزه‌ی منفی وبی اعتنایی و بایکوت، شرایط مناسب را برای بازسازی خلافکاران به وجود آوریم تا بازگردند و بعد از آن نیز ما با مهربانی آنان را پذیرا باشیم. (تاب علیهم لیتوبوا انّ اللّه هو التوّاب)

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید









تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن