تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816378583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک «مدیر نالایق» سیاست آمریکا در قبال ایران را تعیین می‌کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یک «مدیر نالایق» سیاست آمریکا در قبال ایران را تعیین می‌کرد!
از روز گذشته تاکنون، خبر برکناری مسئول واحد عملیات ایران در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مطبوعات و رسانه های آمریکایی تبدیل شده است. در این میان، توجه به علل برکناری این مقام آمریکایی که یکی از مهمترین نقش ها در تدوین سیاست های آمریکا در قبال ایران داشته، خود بیانگر نکات بسیار جالب توجهی است.
کد خبر: ۳۸۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱ - 18 March 2014



چگونه یک «مدیر نالایق» سیاست آمریکا در قبال ایران را تعیین می‌کرد؟
از روز گذشته تاکنون، خبر برکناری مسئول واحد عملیات ایران در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه مطبوعات و رسانه های آمریکایی تبدیل شده است. در این میان، توجه به علل برکناری این مقام آمریکایی که یکی از مهمترین نقش ها در تدوین سیاست های آمریکا در قبال ایران داشته، خود بیانگر نکات بسیار جالب توجهی است.


به گزارش «تابناک»، روز گذشته خبری در رسانه های آمریکایی منتشر شد مبنی بر اینکه جاناتان بنک، از مقامات باسابقه سازمان سیا و رئیس واحد عملیات ایران این سازمان، از مقام خود برکنار شده و سمت خود را در این سازمان از دست داده است. 


گفته می شود دلیل اتخاذ تصمیم اخراج این فرد، مشکلات مدیریتی رخ داده در مجموعه زیردست وی بوده است. «لس آنجلس تایمز» در گزارشی در این زمینه نوشت نارضایتی زیردستان وی در حدی بوده که به «شورشی علنی» علیه وی روی آورده بودند و همین امر باعث شده در جریان جلسه هفته گذشته فرماندهان سیا، برکناری بنک رسماً به وی ابلاغ شود.


این در حالی است که به گفته تحلیلگران غربی، مسائل داخلی سازمان سیا به طور معمول پوشیده نگه داشته شده و از افشای آن در عرصه عمومی جلوگیری به عمل می آمد. با این حال، در شرایطی که آمریکا در مناطق مختلف، از روسیه گرفته تا خاورمیانه و همچنین شرق دور با مسائل مختلفی روبرو شده، جان برنان، رئیس این سازمان ناچار شده این بار به طور مستقیم وارد عمل شده و زمینه برکناری بنک را فراهم کند. 


سه تن از مقامات مسئول سیا به مطبوعات آمریکایی گفته اند که زیردستان بنک عملاً علیه وی شورش کرده بودند و اخیراً برخی از کارمندان کلیدی زیردست وی، تقاضای انتقال خود به واحدهای دیگر را کرده و گفته بودند واحد ایران یا جای آن هاست و یا جای بنک. 


در همین زمینه، در گزارشی که به دستور مستقیم برنان از این وضعیت تهیه شده آمده: «بنک یک فضای کاری آزاردهنده و خصومت آمیز را در واحد خود اجاد کرده و سبب شده بود که کل این واحد دچار بی سر و سامانی و بی نظمی شود». 


اما اقدام رئیس سیا در برکناری این مقام مسئول در شرایطی صورت می گیرد که واحد عملیات ایران در این سازمان، مسئولیت اصلی را در تهیه گزارش های مربوط به فعالیت های هسته ای و دیگر مسائل مربوط به ایران بر عهده دارد و گزارش های این واحد در اختیار وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا قرار می گیرد. گزارش هایی که مبنای اصلی تصمیم گیری های ایالات متحده درباره ایران را تشکیل می دهد. 


در همین راستا، یکی دیگر از مقامات سازمان سیا به مطبوعات گفته: «ایران یکی از مهمترین هدف های ماست و این واحد کار خود را به درستی انجام نمی داد». 


بر این اساس، سوال بسیار مهم و قابل توجهی که مطرح می شود این است که این واحد ناکارآمد و درگیر اختلافات داخلی، تاکنون به چه صورت گزارش های مختلف درباره ایران را تهیه کرده و در اختیار مقامات ارشد آمریکایی قرار داده که نتیجه آن، اتخاذ سیاست های گوناگون در ابعاد مختلف درباره ایران بوده است.


به عبارت دیگر، شاید بتوان گفت یکی از علل اصلی اتخاذ سیاست های متناقض و موضع گیری های غیرمنطقی علیه ایران، همین گزارش هایی بوده که از سوی مهمترین واحد اطلاعاتی آمریکا، در اختیار مقامات ذیربط قرار می گرفته است و سوال اینجاست که واحدی که خود به این شکل درگیر مسائل متفرقه بوده، اصولاً تا چه حد می توانسته گزارش هایی صحیح و منطقی درباره ایران تهیه کند؟! 


از سوی دیگر، اگر به یاد بیاوریم که همین یکی دو سال پیش، رئیس سازمان سیا به واسطه روابط نامشروع خود با یک خبرنگار از کار برکنار شد، باید این سوال را از مقامات آمریکایی پرسید که دولتی که نمی تواند بر مهمترین بازوی اطلاعاتی و عملیاتی خود نظارت صحیح داشته و از بروز بحران در آن جلوگیری کند، چگونه گزارش هایی این نهاد را مبنای عمل قرار داده و بر اساس آن می خواهد به زعم خود دیگر کشورها را تحت کنترل داشته باشد؟!












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن