تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804309252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگیان تعطیلات نوروزی را در کلاس درس سپری می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرهنگیان تعطیلات نوروزی را در کلاس درس سپری می کنند تهران - ایرنا - میز و نیمکت ها در گوشه کلاس درس انبار شده تا جایی برای استراحت خانواده فرهنگیان در تعطیلات نوروزی فراهم شود؛ اینجا هر چه باشد بهتر از چادر خوابی در فضای باز است بنابر این چاره ای جز اسکان در این مکان نیست.


آثار گچ و شیطنت های دانش آموزان هنوز در جای جای کلاس دیده می شود. یک موکت و چیزی به نام فرش در گوشه اتاق پهن است و باید دو هفته اینجا به همین وضع اقامت کرد.
خبری از حمام مناسب نیست؛ آشپزخانه مشترک است و سرویس های بهداشتی نیز در نقاط دور دست و حاشیه مدارس بنا شده و برای دسترسی به آن باید مسافت زیادی طی کرد که برای نوزادان و کوچکترها دشوار است.
در راهرو یخچال و گاز مشترک برای پخت و پز وجود دارد اما برخی مواقع کمی باید منتظر ماند تا نوبت برسد. با این اوضاع باید عطای تلویزیون، تخت و مبل را به لقایش بخشید.
شرایط اقلیمی و جغرافیایی نیز برمشکلات این اتاق ها می افزاید برای مثال کلاس های مناطق شمالی کشور در این فصل سال همواره مرطوب و نمور است و اگر شیشه اتاق ها نیز شکسته باشد آنگاه گرم کردن آن خیلی دشوار می شود.
این مشکلات در سال های گذشته در مدارس یاد شده وجود داشته و فرهنگیانی که از این مکان ها استفاده کرده اند آن را بیان کرده اند.
آن گونه که مسئولان آموزش و پرورش می گویند امسال شرایط مدارس یاد شده کمی بهتر شده هر چند به نظر می رسد مشکلات همچنان باقی باشد زیرا در نوروز 93 این کلاس ها به چهار بخش ویژه، الف، ب و ج تقسیم شده و هر چه به پایین لیست نزدیک می شویم ارایه امکانات کمتر دیده می شود.

** توزیع نامناسب امکانات
به نظر می رسد توزیع امکانات طرح اسکان برای همه مدارس برابر نباشد زیرا آن گونه که گروهی از فرهنگیان می گویند برخی مدارس از وضعیت رفاهی بهتری برخوردار بوده و از میز و نیمکت های انبار شده خبری نیست و ظاهرا به جای دیگری انتقال یافته است.
برخی فرهنگیان که سال های گذشته از این امکانات استفاده کرده اند می گویند که امکانات به طور یکسان در همه مدارس توزیع نشده و به نظر می رسد امکانات همکاران ستاد بهتر از معلمان باشد.

** طراحی کلاس ها برای تعلیم و تربیت
کلاس های درس برای تعلیم و تربیت دانش آموزان احداث و طراحی می شود اما هنگامی که از این مکان ها برای اهداف و کاربری دیگر از جمله گذران تعطیلات نوروزی استفاده شود با مشکلات فراوان همراه خواهد بود.
کلاس های درس از یک چهار دیواری و تعدادی میز و صندلی و تابلو تشکیل شده و امکانات دیگری ندارد در این صورت تصور کنید چنانچه یک خانواده چند نفری دراین اتاق ها به صورت شبانه روزی زندگی کنند با چه مشکلاتی روبرو خواهند شد.
آموزشگاه ها معمولا فاقد بسیاری از امکانات رفاهی از جمله آشپزخانه و حمام است و سرویس های بهداشتی آن نیز در قسمت های حاشیه و دور مدرسه احداث می شود.
وقتی چند خانواده با فرزندان کوچک و بزرگ می خواهند با هم از این امکانات استفاده کنند با دشواری های زیادی روبرو خواهند شد.
در زمان حاضر بیش از یک میلیون نفر در واحدهای مختلف آموزش وپرورش مشغول فعالیت هستند که حدود 700 هزار نفر از آنان را معلمان تشکیل می دهند.
ارایه خدمات مختلف از جمله تهیه هتل و اقامتگاه در خور فرهنگیان هر چند با توجه به اعتبارات آموزش و پرورش دشوار است و انتظاری از این وزارتخانه نیست که چنین امکاناتی برای این قشر مهیا کند اما کلاس های درس نیز نمی تواند مکان مناسب برای گذاران تعطیلات با چنین امکاناتی باشد.

** ۱۰۰ هزار کلاس درس برای اسکان فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش می گوید: حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس برای اسکان فرهنگیان در ایام نوروز 93 تجهیز شده است.
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به تازگی اعلام کرد: تجهیز 100 هزار کلاس درس علاوه بر خانه های معلم و مراکز دیگری است که آموزش و پرورش برای اسکان نوروزی فرهنگیان پیش بینی کرده است.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص کیفیت امکانات اسکان نوروزی فرهنگیان اظهارکرد: کیفیت کار نسبت به سال های گذشته بهتر است.

** 100 هزار و 700 اتاق برای فرهنگیان در نوروز ۹۳
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از کیفی سازی مراکز اسکان فرهنگیان خبر داد و گفت: 10 هزار مدرسه در قالب حدود 100هزار و 700 کلاس درس در ایام نوروز برای اسکان فرهنگیان درنظر گرفته شده است.
فرشید سیاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: دراین ایام همچنین 300 اردوگاه و 50 مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان و 180 مرکز آموزشی رفاهی یا خانه معلم در سراسر کشور برای پذیرایی از فرهنگیان آماده شده است.
وی در مورد استفاده سایر هموطنان از این مراکز گفت: اولویت استفاده از این مراکز به فرهنگیان اختصاص دارد و مکان هایی که ظرفیت وجود داشته باشد به غیر فرهنگی نیز ارایه می شود.
سیاری اظهار کرد 20 درصد این فضاها از 10 تا 20 اسفندماه جاری برای رزرو گذاشته بودیم که 10 درصد این مراکز رززو شده که 90 درصد فضاها به صورت حضوری رزرو شده است.
وی افزود: رزرو شده ها برای استفاده از این تسهیلات و همراه داشتن برگه پذیرش به مدرسه مربوطه مراجعه کنند.
سیاری در باره امکانات این اتاق ها گفت: این کلاس ها به 4 اتاق وی‍‍ژه، الف، ب و ج با امکانات متفاوت تقسیم شده است.
وی افزود: کلاس وی‍ژه دارای امکانات مختلف از جمله تخت، یخچال، تلویزیون و فرش بوده در حالی که کلاس الف از امکانات یاد شده بجز تخت برخوردار است.
سیاری گفت: کلاس ب ضمن برخورداری از امکانات یاد شده فقط دارای یخچال و تلویزیون مشترک است.
وی درمورد کلاس ج نیز گفت: این کلاس دارای یخچال و تلویزیون مشترک و همچنین فرش و موکت است که اکنون حدود 50 درصد کلاس های ج حذف شده است.
سیاری با بیان اینکه امسال کیفیت بخشی به امکانات این مدارس از برنامه های آموزش و پرورش بوده افزود:همه این مدارس دارای آبدارخانه، آشپزخانه و نمازخانه است و 98 درصد مدارس یاد شده دارای حمام است.
سیاری درباره هزینه این اتاق برای فرهنگیان گفت: همه این اتاق ها 5 نفره است و اتاق های ویژه 18 هزار تومان، الف 14 هزار تومان، ب 10 هزار تومان و ج 8 هزار تومان برای یک شب اقامت از فرهنگیان دریافت می شود.
رسول جماعتی معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز به خبرنگار ایرنا درباره هزینه استفاده افراد خارج از آموزش و پرورش از این امکانات گفت: میزان دریافتی از افراد خارج از آموزش و پرورش اعلام نمی شود زیرا ممکن است این موضوع تداعی شود که آموزش و پرورش نگاه بازاری به این مقوله دارد.
وی افزود: 95 درصد این امکانات برای استفاده فرهنگیان درنظرگرفته شده و 20 هزار عوامل اجرایی امور این مدارس را برعهده دارند.
جماعتی گفت: هزینه هایی که دریافت می شود صرف پرداخت حامل های انرژی و تجهیزات می شود.
وی در عین حال شماره تلفن12- 82287010 و پیامک 300012 را برای انتقادات و پیشنهادات فرهنگیان اعلام کرد.
از : علی حبیبی
فراهنگ (5) ** 1569**1601**
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن