تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804746117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهور موقت مصر: افکار عمومی با حضور اخوان المسلمین در سیاست مخالف است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس جمهور موقت مصر: افکار عمومی با حضور اخوان المسلمین در سیاست مخالف است تهران – ایرنا - ˈعدلی منصورˈ رییس جمهور موقت مصر گفت افکار عمومی مخالف حضور و ایفای نقش اخوان المسلمین در صحنه سیاسی این کشور است.


به گزارش خبرگزاری ˈآسوشیتد پرسˈ، وی روز یکشنبه در مصاحبه ای مشروح با شبکه تلویزیونی ˈسی بی سیˈ کانادا، دلیل این مخالفت را رفتار خشونت آمیز اخوان المسلمین بیان کرد.
وی گفت: چنانچه هر یک از اعضای اخوان المسلمین از خشونت تبری بجوید و از عضویت این گروه خارج شود، در انتخابات آتی از او استقبال خواهد شد.
عدلی منصور افزود: اگر مردم مصر مایل باشند و به اخوانی ها رای دهند، دیگران نیز به این نظر احترام خواهند گذاشت.
عدلی منصور از زمان برکناری ˈمحمد مرسیˈ از قدرت در ماه ژوییه (تیر ماه) رییس جمهوری موقت مصر است. به دنبال اعتراضات مردمی و کودتای نظامی، مرسی به عنوان عضو حزب اخوان المسلمین، از مسند ریاست جمهوری برکنار شد.
حکومت کنونی مصر که تحت حمایت نظامیان این کشور قرار دارد حزب اخوان المسلمین را عامل حملات علیه نیروهای امنیتی و پلیس معرفی کرد و آن را سازمانی تروریستی نامید.
اخوان المسلمین هر گونه اتهام مبنی بر توسل به خشونت در اعتراض به برکناری مرسی را تکذیب کرده است.
دولت مصر نیز تاکنون شواهد قانع کننده ای در جهت اثبات ارتباط میان حملات صورت گرفته علیه پلیس و گروه مذکور ارائه نکرده است.
منصور در سخنان خود همچنین شکایت ها مبنی بر سرکوب گروه های مخالف دولت موقت و حامی اخوان المسلمین را رد کرد و گفت نیروهای امنیتی صرفا افرادی را تحت تعقیب قرار می دهند که اقدامات خشونت آمیز مرتکب شده باشند.
از زمان خلع مرسی از قدرت، هزاران نفر در جریان اعتراضات مردمی در مصر دستگیر و صدها تن نیز کشته شده اند.
رییس جمهور موقت مصر در عین حال ارتکاب برخی موارد سوء رفتار توسط پلیس مصر را پذیرفت اما تاکید کرد که این گونه رفتارها نظام مند نیست.
وی گفت: انکار نمی کنم که گاهی از برخی اعضای این تشکیلات رفتارهای سرکوبگرانه سر می زند، اما این شیوه برخورد اصول کار آن ها را تشکیل نمی دهد.
طبق اظهارات منصور، انتظار می رود ظرف دو ماه آینده و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر، وی قدرت را به رییس جمهوری جدید تحویل دهد. تاریخ این انتخابات هنوز مشخص نشده است اما گفته می شود احتمالا در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) برگزار خواهد شد.
گزارش ها حاکی از آن است که ˈعبدالفتاح السیسیˈ فرمانده قدرتمند نیروهای مسلح مصر و وزیر دفاع موقت این کشور تنها نامزد قدرتمند این رقابت ها است و احتمالا در صورت حضور، برنده میدان خواهد بود.
منصور در ادامه اظهارات خود اذعان کرد قانونی که اخیرا در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تصویب شد می تواند با چالش هایی مواجه شود.
این قانون که هفته گذشته توسط منصور معرفی شد مورد انتقاد سیاستمداران و نامزدهای احتمالی رقابت های ریاست جمهوری قرار گرفت. به موجب این قانون کمیته انتخابات در مقابل چالش های حقوقی مصونیت خواهد داشت. برخی استدلال می کنند این حکم ناقض قانون اساسی جدید این کشور است.
روز یکشنبه همچنین یکی از نامزدهای سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر و نزدیک به جنبش جوانان ضمن ˈنمایشیˈ خواندن این انتخابات اعلام کرد از شرکت در این رقابت ها منصرف شده است.
آسوشیتد پرس افزود: ˈخالد علیˈ که در دوره حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر از فعالان حامی حقوق کارگران بود گفت شرایط انتخابات ریاست جمهوری صرفا به نفع یک نامزد طراحی شده است. هر چند وی از فرد خاصی نام نبرد، اما از اظهاراتش به وضوح بر می آید که منظور او سیسی بوده است.
علی همچنین گفت نهادهای دولتی و رسانه ها همگی در حمایت از نامزدی سیسی جهت داده شده اند و همین امر احتمال رقابتی سالم با دیگر نامزدها را کاهش می دهد.
علی در جمع خبرنگاران گفت: این نمایش خیمه شب بازی را پایان دهید. ما مخالف نامزدی هیچ یک از رهبران نظامی سابق نیستیم، بلکه ارتش مورد احترام ما قرار دارد، اما یک سال از ارتش فاصله بگیرید و اجازه دهید رسانه ها و مردم مانند یک انسان با شما برخورد کنند؛ مانند انسان که هم ممکن است خطا کند و هم درست عمل کند و در هر صورت مورد انتقاد قرار بگیرد.
این در حالی است که منصور در سخنان روز یکشنبه خود پیش بینی کرد به رغم انتقادات مطرح شده، مصر شاهد انتخاباتی کاملا رقابتی خواهد بود.
به گزارش آسوشیتد پرس، تا کنون تنها یک نامزد غیر نظامی در این رقابت ها حضور دارد. ˈحمدین صباحیˈ به رغم انتقاد شدید از قانون مزبور، اعلام کرده است در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.
پیش تر در هفته جاری، ارتش مصر از داخل تشکیلات خود نیز آماج انتقادات شدید قرار گرفت.
ˈاحمد شفیقˈ فرمانده سابق نیروی هوایی مصر و آخرین نخست وزیر این کشور در دوره مبارک که در انتخابات سال 2012 نیز، پس از مرسی رتبه دوم را از آن خود کرد، در اظهاراتی که بر روی اینترنت قرار گرفت حمایت ارتش از سیسی را مورد انتقاد قرارداد.
او نیز انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر را ˈنمایشی فریبکارانهˈ خواند و گفت مطمئن است که صندوق های رای از هم اکنون به نفع سیسی پر شده اند.
شفیق که خود نیز در زمره کسانی به شمار می رفت که هوای ریاست جمهوری در سر دارد، افزود در صورت حضور سیسی نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد.
وی همچنین گفت حمایت علنی ارتش از سیسی، نیروهای مسلح را درگیر مسائل سیاسی خواهد کرد.
شفیق روز پنجشنبه گذشته طی بیانیه ای بار دیگر از ایفای نقش ارتش در عرصه سیاسی مصر انتقاد کرد و در عین حال گفت ارتش اخیرا اشتباهاتش را جبران کرده است. وی در اظهارات جدیدش بار دیگر از نامزدی سیسی حمایت کرد.
آسوشیتد پرس افزود: اظهارات علی و شفیق که از سوی هر دو طیف سیاسی مخالف ابراز شده است، انتخابات آتی مصر را زیر سئوال می برد.
دولت کنونی مصر که تحت حمایت نظامیان قرار دارد امیدوار است نتایج انتخابات مذکور بتواند مشروعیتش را پس از کودتا علیه نخستین دولت دمکراتیک این کشور تضمین کند.
خاورم**9156 *1446
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن