تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815038848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشغالگران به فلسطینی ها اجازه اقامه نماز در مسجد الاقصی را ندادند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اشغالگران به فلسطینی ها اجازه اقامه نماز در مسجد الاقصی را ندادند تهران - ایرنا - نیروهای اشغالگر صهیونیستی روز دوشنبه به فلسطینی ها اجازه ورود به ˈمسجد الاقصیˈ برای اقامه نماز را ندادند.


شبکه ˈالجزیرهˈ اعلام کرد: نیروهای اشغالگر از ورود مردان نمازگزار فلسطینی زیر 50 سال به مسجد الاقصی جلوگیری کردند. نیروهای اشغالگر تدابیر شدید امنیتی را در داخل صحن های مسجد الاقصی و درهای ورودی به محوطه مسجد به اجرا گذاشتند.
این اقدامات پس از آن اتخاذ شد که ورود تحریک آمیز وزیر مسکن رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در روز گذشته موجب درگیری بین نیروهای اسرائیلی و نمازگزاران فلسطینی شد. بخش قدیمی بیت المقدس هم دیشب صحنه درگیری های شدید نیروهای اشغالگر با فلسطینی ها بود که در نتیجه چند نفر از فلسطینیها بر اثر شلیک گلوله های پلاستیکی مجروح شدند.
خبرنگار الجزیره در بیت المقدس گفت: ارتش اسرائیل اعلام کرد که از بامداد امروز اقدامات امنیتی را در اطراف مسجد الاقصی تشدید می کند و به مردان زیر 50 سال اجازه ورود به این مسجد را نمی دهد، در حالیکه نیروهای اشغالگر به زنان و مردان بالای 50 سال هم اجازه ندادند برای نماز وارد مسجد شوند. طلاب مدارس دینی موجود در محوطه مسجد هم امروز نتوانستند برای شرکت در کلاس های خود وارد صحن های مسجد شوند. تنها حدود 50 نمازگزار توانستند نماز صبح را در مسجد برگزار کنند، در حالیکه در روزهای معمولی تعداد زیادی از فلسطینی ها نماز را در مسجد الاقصی اقامه می کردند.
وی افزود: جمع زیادی از زنان و مردان بالای 50 سال در برابر درهای ورودی مسجد تجمع کرده بودند، اما اشغالگران مانع از ورود آنها شدند. اقدامات امنیتی امروز اشغالگران در مسجد الاقصی ، فلسطینی ها را نگران کرده و بیم آن می رود که اسرائیلی ها آنگونه که طی ماه های اخیر تبلیغ کرده اند، تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان را اجرا کنند. شهرک نشینان افراطی و برخی مسوولان سیاسی در تل اویو خواستار آن هستند که مسجد الاقصی مانند حرم ˈحضرت ابراهیمˈ (ع) در شهر ˈالخلیلˈ بین مسلمانان و یهودیان تقسیم شود.
نمازگزاران فلسطینی که از ورود آنان به مسجد الاقصی جلوگیری شد، به شدت خشمگین هستند و هر لحظه احتمال انفجار اوضاع در اطراف مسجد الاقصی وجود دارد. حداقل یک نفر از فلسطینی ها در بیرون مسجد الاقصی بازداشت شده و یکی از امدادگران فلسطینی هم مورد حمله قرار گرفت.
خبرنگار الجزیره خاطرنشان کرد: یکی از حامیان این امر وزیر مسکن اسرائیل است که دیروز به همراه عده ای از یهودیان افراطی وارد مسجد الاقصی شد. کمیته امور داخلی پارلمان اسرائیل (کنیست) هم یکی از مدافعان سرسخت تقسیم مسجد الاقصی است.
ˈکنیستˈ می کوشد، پلیس اسرائیل را به لزوم انجام چنین اقدامی به صورت مقدماتی در روزهای عید یهودیان قانع کند. اگر چنین طرحی در اعیاد یهودیان عملی شود، به تدریج برای سایر روزهای سال هم اجرایی می شود تا واقعیت های جدیدی از سوی اسرائیلی ها در مسجد الاقصی ایجاد و بر همه تحمیل شود.
به گفته خبرنگار الجزیره، ورود افراطیون یهودی به مسجد الاقصی طی ماه آینده میلادی افزایش خواهد داشت زیرا اعیاد یهودیان در پیش است.
خاورم 1491**1651
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن