تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803279470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پكن از تداوم بحران در اوكراين استقبال مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پكن از تداوم بحران در اوكراين استقبال مي‌كند
سفير سابق ايران در چين معتقد است، غرب تصور مي كرد با دخالت در اوكراين مي تواند روسيه را در منطقه شرق اروپا اولا تضعيف كند و ثانيا اوكراين را به عنوان اولين گام براي تغييرات بيشتر در منطقه انتخاب كند.


جوان‌آنلاين: جواد منصوري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» اظهارداشت: دولت چين طبعا علاقمند است امريكا در گوشه و كنار جهان به هر شكلي كه مي‌شود، درگيري داشته باشد، اين درگيري مي تواند مورد استقبال دولت چين قرار بگيرد چرا كه مي تواند تا حدودي فشار امريكا بر چين را كم كند و حتي در مواردي مي تواند انگيزه اي براي نزديكي و يا همكاري امريكا با چين باشد.


 
به گفته وي، به اين دليل است كه مي توان گفت چيني ها در سه دهه گذشته از درگيري امريكا در خاورميانه به اشكال مختلفي استقبال كردند و آن را كاملا در راستاي منافع اقتصادي و بين الملي خودشان دنبال نموده اند.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل افزود: به نظر مي رسد چيني ها در اين مسئله علي رغم روابط ويژه اي كه با روسيه دارند و نمي خواهند در روسيه مشكلي به وجود آيد اما به دليل اينكه براي امريكا و اروپا مسئله اوكراين مسئله بسيار مهمي است طبعا موافق هستند اين تشنج براي يك مدت طولاني ادامه داشته باشد.
 

وي ادامه داد: بحران در اوكراين فرصتي است براي چين كه در شرق آسيا و همچنين در روابط خودش با امريكا بتواند به فرصت هاي بهتري دسترسي پيدا كند در عين حال از اينكه اين تنش به يك درگيري بزرگ منتهي شود شايد استقبال نكند به دليل اينكه در آن صورت مي تواند براي منافع چين تا حدودي مسئله ساز باشد چرا كه به دليل روابط ويژه با روسيه بايد بخشي از هزينه هاي اين درگيري را چين تحمل كند.
 

منصوري تصريح كرد: در عين حال به نظر مي رسد چين در اين زمينه تلاش مي كند تنش بين غرب و روسيه به شكل كنترل شده اي ادامه پيدا كند؛ اين موضوع طبعا تا حدودي براي منافع شان در خاورميانه هم مفيد خواهد بود زيرا در آن صورت يك مقدار فشار امريكا بر خاورميانه كم خواهد شد و چيني ها مي توانند منافع بيشتري را در اين منطقه داشته باشند.
 

وي اضافه كرد: غرب تصور مي كرد با دخالت در اوكراين مي تواند روسيه را در منطقه شرق اروپا اولا تضعيف كند و ثانيا اوكراين را به عنوان اولين گام براي تغييرات بيشتر در منطقه انتخاب كند لذا فكر نمي كرد روسيه به دليل مجموعه شرايطي كه امروز در منطقه و در سطح بين المللي دارد چنين موضع گيري بكند.
 

سفير سابق ايران در چين عنوان كرد: با توجه به اينكه چين تصور مي كرد روسيه آنچنان كه در چند سال گذشته در قبال قضيه ايران با غرب به نوعي تعامل كرد درمورد اوكراين هم ممكن است چنين كند چون ناگهان متوجه شدند كه روسيه كاملا متوجه اهداف غرب در اوكراين شده و به هيچ عنوان حاضر به پذيرش اين اهداف و تبعات آن نيست، بنابراين پيش از آنكه غرب زمزمه كند محكم و قاطع در برابر غرب ايستاد.
 

منصوري در خصوص عواقب الحاق كريمه به روسيه و تاثير آن در نوع رفتار روسيه نيز افزود: روسيه عجله اي براي اين اقدام ندارد و مدتي راجع به اين موضوع مانورهاي تبليغات سياسي مي كند تا بتواند دقيقا آثار و تبعات اين الحاق را بگيرد اگر احساس بكند كه الحاق كريمه يك جنگ گسترده اي را به دنبال ندارد حتما اين كار را خواهد كرد ولي اگر احساس كند كه الحاق كريمه ممكن است به يك جنگ كنترل نشده اي بي انجامد در آن صورت ممكن است روسيه دست به يك معامله بزند؛ سابقه ي چنين كاري هم وجود دارد و يك احتمال ديگر هم وجود دارد و آن اين است كه روسيه جريان كريمه را با قضيه سوريه مرتبط كند و يك خط معاملاتي در اينجا شكل بگيرد.
 

وي ادامه داد: ممكن است روسيه دخالتش در سوريه و حمايتش از دولت فعلي سوريه را قطع كند و در ادامه كريمه را ملحق به روسيه كند؛ اما غرب هم ممكن است بازي را ببرد به اين ترتيب هم روسيه و هم غرب به اهدافشان رسيده و به اين ترتيب ممكن است معامله به اين شكل پايان پيدا كند كه البته اين مسئله‌ي خيلي ساده‌اي نيست.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: 26 اسفند 1392 - 12:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن