تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستمزد 608 هزار توماني کدام مشکل معيشتي را رفع مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۱:۱۳ق.ظ)
عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس: دستمزد 608 هزار توماني کدام مشکل معيشتي را رفع مي کند گروه سياسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بي‌شک يکي از بزرگترين و تاثيرگذارترين عنصر هر جامعه بشري طبقه نجيب و شريف کارگر است. ولي متاسفانه هميشه آخرين روزهاي سال براي کارگران ايران همواره با استرس و چالش تعيني مزد غيرمنصفانه براي يکسال آينده‌شان همراه است که نتيجه‌اش فاصله عميق بين حداقل حقوق تعيين شده با حقوق واقعي مورد نياز براي زيستي، شرافمندانه است.
از ديد کارگران، دولتي راستگوست که به گفته هاي خود مبني بر "افزايش دستمزد کارگران براساس نرخ تورم را حق قانوني کارگران مي‌دانم" پاينبد باشد.
بهترين معيار شناخت دولت‌ها، حمايت از مستضعفان و تعيين دستمزي عادلانه براي کارگران است، هرگونه عملکرد متضاد و غيرقانوني ديگري مي‌تواند هر دولتي را به راحتي تبديل به دولتي ضدکارگري نمايد. ما آرزومنديم دولت تدبير و اميد در اولين پيچ راستي آزمايي خود در نزد ما کارگران سربلند و موفق شود تا در همه عرصه ها بر ياري بازوان ما تکيه کند تا بتوانيم در جهبه توليد به سهم خيوش از عهده مسئوليت مان در اقتصاد مقاومتي بر آييم.
همچنين مجمع نمايندگان کارگران استان تهران از تمام کسانيکه در تعيين دستمزد 93 کارگران نقش دارند "شوراي عالي کار" به ويژه نمايندگان دولت در اين شورا، انتظار دارد به ماده 41 قانون کار و تبصره‌هاي الحاقي آن به عنوان کار پايه اصلي و قانوني تعيين حداقل دستمزد، توجه‌اي لازم و کافي نمايند.
در همين رابطه با سيد محمد بياتيان عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس و نماينده مردم بيجار در خانه ملت گفت و گويي را انجام داده ايم که به شرح زير است:

ارزيابي شما از اقتصاد مقاومتي چيست، چگونه بايد اين هدف محقق شود؟
رفع موانع قانوني اقتصاد مقاومتي بايد توسط کميسيون‌هاي تخصصي مجلس بررسي شود و قوانين دست و پا گير و غيرضرور و حتي مغاير با توسعه اقتصاد را به نحوي اصلاح کنند که اقتصاد واسطه‌گري و رانتخواران قابل کنترل شود.
کاهش وابستگي به ساير کشورها در زمينه‌هاي گوناگون و همچنين تمرکز بر امکانات و توانايي هاي داخلي را بايد در قالب سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي قرار داد.
در حوزه اقتصاد مقاومتي مشکل چنداني در زمينه قانونگذاري نداريم بيشتر مشکلات در اجراست . البته نقش قانون گذاري و نظارتي مجلس در اين موضوع قابل اهميت است.

راهکار چيست؟
پول‌هاي سرگرداني که اقتصاد کشور را گرفتار نوسانات شديد کرده بايد در مسير رونق و افزايش کيفيت محصولات داخلي قرار بگيرد ؛ نقدينگي که همواره تهديدکننده اقتصاد کشور بوده است از طريق مکانيزم‌هاي قانوني و اجرايي بايد به فرصتي براي رونق، توسعه، توليد و اشتغال کشور مبدل شود.
بايد مسيرهاي جذب نقدينگي سرگردان و هدايت آن به بخش توليد توسط کميسيون هاي تخصصي مجلس و وزارتخانه ها مطرح و بحث و بررسي شود.
دولت و مجلس در نهادهاي حکومتي بايد از شعار و برگزاري همايش‌هاي بي محتوا پرهيز کرده و اقدامات عملياتي براي اصلاح اقتصاد بيمار کشور در دستور کار قرار دهد.

با اين حجم تورم، به نظر شما واقعا دستمزد کارگران کافي است؟
مشکلات کارفرمايان و بخش توليد را بايد درک کرد اما دستمزد 608 هزار توماني مشکل معيشتي خانوارهاي کارگري را حل مي کند؟ مشکل بيماري در اقتصاد کشور بايد به طور ريشه اي حل شود ؛ بپذيريم که دستمزد 608 هزار توماني کارگران تناسبي با نرخ تورم و وضعيت اقتصادي موجود ندارد و بايد به اين موضوع بصورت ريشه اي توجه کرد.
هر ساله در اين ايام موضوع تعيين حداقل دستمزد براي کارگران و مشکلات معيشتي خانوارهاي مطرح مي شود اما در پايان مسئله با چند درصد افزايش دستمزد سالانه پايان مي يابد.
قبول دارم در بخش توليد و صنعت الزامات و مشکلات جدي وجود دارد و از بخش هاي توليدي و بنگاه هاي اقتصادي کشور به اندازه کافي حمايت نمي شود اما اين موضوعات دليل قانع کننده اي براي خانوارهاي کارگري نيست.

چرا درک نمي شود اين مشکلات، اين مورد ناشي از حقوق بالاي خود مسئولين نيست؟
مسئولان اقتصادي وضعيت معيشتي خانوارهاي کارگري را در عمل بايد درک کنند البته اين موضوع مستلزم اصلاح شرايط حمايت از توليد است به نحويي که بصورت اساسي اين مشکلات حل شود.
سال گذشته در عمل، کشور با تورم 50 درصدي روبرو بود و افزايش 25 درصدي دستمزد در سال 93 تنها مي تواند جايگزين عقب افتادگي اقتصاد خانوارهاي کارگري در سال 92 باشد و نبايد فراموش کرد سال 93 تورم مخصوص به خود را تحميل خواهد کرد.
عدد و رقم ها مشکل خانوارهاي کارگري را حل نمي کند و بايد مشکلات اقتصادي کشور بصورت ريشه اي حل شود و همچنين بايد به فرمول هاي جهاني در تعيين دستمزد کارگران توجه شود ؛ بايد پذيرفت واردات بي رويه کالا، رانت خواري و سيستم دلالي در اقتصاد کشور باعث شده که نتوان مشکلات معيشتي خانوارهاي کارگري را حل کرد و نبايد فراموش کرد که مشکل در توليد به ضعف خانوارهاي کارگري منجر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن