تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815268099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهران دیدنی است، مهمان تهران باشید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تهران دیدنی است، مهمان تهران باشید
امسال نیز مانند سالهای گذشته ستاد گردشگری سازمان رفاه،‌خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تورهای تهران گردی برای آشنایی مهمانان و شهروندان پایتخت برگزار می‌کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا بتو - معاون توسعه رفاه اجتماعی و امور گردشگری سازمان رفاه شهرداری، گفت: ستاد گردشگری شهر تهران مدت یک ماهی است که کار خود را آغاز کرده و در شش کمیته مشغول تدارک برنامه‌های گردشگری نوروزی شده است.

وی افزود: این ستاد در کمیته‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی،‌ اطلاع‌رسانی و تبلیغات، آژانس‌ها و امکان گردشگری،‌ خدمات رفاهی، برنامه ریزی و نظارت و بازرسی فعالیت‌های خود را در جلسات روزانه پیگیر شده است و برای امسال 15 تور گردشگری نیم روزه و پنج تور یک روزه در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: بازدید از حرم حضرت امام خمینی (ره) نیز به صورت یک قطب گردشگری خارج از برنامه تورهای گردشگری تعریف شده است که برنامه‌های متنوعی در آن برگزار می‌شود.

وی زمان شروع تورها را از روز دوم فروردین لغایت 15 فروردین اعلام کرد و افزود: هزینه تورهای نیم روزه به صورت پایه 15 هزار تومان در نظر گرفته شده و هزینه تورهای یک روزه بدون ناهار 25 هزار تومان پیش بینی شده است. در تورهای نیم روزه پذیرایی در نظر گرفته شده و تورهای یک روزه نیز متناسب با غذایی که داده می‌شود کمی افزایش خواهد یافت.

بتو در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی تورهای گردشگری ، گفت: در بیش از 100 نقطه شهر تهران ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی پیش‌بینی شده که در این طرح از شهریاران جوان استفاده شده است.

وی به ارایه تهران کارت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تهران کارت‌ها در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی عرضه می‌شود که برای بازدید میهمانان و شهروندان تهرانی از اماکن فرهنگی و تاریخی تخفیفات ویژه‌ای ‌را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: امسال ایستگاه‌های استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر مانند ورودی محور امام رضا (ع) از جاده خاوران پیش‌بینی شده است که دو ایستگاه استقبال و بدرقه مسافران و میهمانان شهر تهران مستقر خواهد بود. همچنین در محور ورودی شرق پایتخت و محور غربی در آزادراه تهران – کرج ایستگاه‌های استقبال در نظر گرفته شده است.

بتو با تاکید بر تعامل همکاری مناسب میان سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران گفت:‌ برای امسال در قابل تهران کارت علاوه بر تخفیفات اماکن فرهنگی و تاریخی در نظر گرفته شده و خطوط BRT‌ و مترو برای دارندگان این کارت‌ها به صورت رایگان است. البته این مورد هنوز قطعی نشده است.

وی در خصوص نحوه استفاده شهروندان از تورهای گردشگری یک روزه و نیمه روزه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با سامانه 137 تماس حاصل کنند و با انتخاب مسیرهای اعلام شده از این تورها استفاده کنند.

بتو ادامه داد: پس از تماس شهروند با سامانه 137 به نزدیکترین آژانس منتخب شهرداری تهران از زمان و مکان شروع تور اطلاع کسب کنند و در این تورها شرکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران بتوانیم مردم را ترغیب کنیم از امکانات فراهم شده استفاده کنند و با شهر تهران و دیدنی‌های آن آشنا شوند.

این مقام مسئول اظهار کرد: تهران سالانه در ایام نوروز پذیرای مسافران بسیاری است که یا مقصدشان شهر تهران است و یا از تهران عبور می‌کنند. بر این اساس شهرداری تهران در نظر دارد با برگزاری این تورها زمینه آشنایی این مسافران با شهر تهران را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، مسیر تورهای نیمه روزه و یک روزه ایام نوروز در شهر تهران به شرح زیر است:

تورهای نیمه روزه تهران گردی

مسیر شماره یک: امامزاده قاسم – کاخ نیاوران – موزه حیات وحش

مسیر شماره دو: میدان مشق – خیابان سپه – سردر باغ ملی – میدان مشق موزه ملک

مسیر شماره سه: موزه خوش – شهرک سینمایی غزالی – موزه خودرو

مسیر شماره چهار: باغ موزه قصر – باغ موزه دفاع مقدس

مسیر شماره پنج: مجتمع خلیج فارس – برج میلاد

مسیر شماره شش: موزه رضا عباسی - موزه معاصر – پارک لاله

مسیر شماره هفت: برج طغرل – ابن بابویه – جمشید علی

مسیر شماره هشت: موزه آبگینه کلیسای حضرت مریم (ع) – دبیرستان فیروز بهرام – آتشکده آدریان

مسیر شماره نه: کاخ موزه سعد آباد – امامزاده صالح (ع) – میدان تجریش

مسیر شماره ده: باغ پرندگان – امام زاده پنج تن

مسیر شماره 11: خیابان سپه – میدان حسن آباد – موزه مقدم – موزه قرآن

مسیر شماره 12: سورتمه تهران – برج میلاد

مسیر شماره 13: کوچه امامزاده یحیی – سرای کاظمی – حمام نواب – امامزاده یحیی

مسیر شماره 14: برج میلاد – بام تهران

مسیر شماره 15: میدان بهارستان – عمارت مسعودیه – موزه شهید چمران – امامزاده سید اسماعیل

تورهای یک روزه تهران گردی

1-برج طغرل، برج آزادی، برج میلاد

2- چشمه علی، ابن بابویه – برج طغرل – تپه میل – برج سکوت – حضرت عبدالعظیم

3- کاخ گلستان – موزه سردر باغ ملی – موزه ملی ایران – برج میلاد

4- قلمستان – موزه سینما – موزه موسیقی – خانه دکتر حسابی – باغ موزه ایرانی – امامزاده صالح

5- بازدید از مناطق سبز و دیدنی منطقه لواسانات




1392/12/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن